2 van de 2
 < Vorige 1 2

Jubileum dashboard
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 274

Gepost: 07 februari 2008 01:33 PM
  [ # 16 ]
DriverD schreef:

Als we nu toch gaan miereneuken:

Ehh en om het miereneuken compleet te maken Cool : voordat we alle kachel-remlicht-temperaturmeter-citro-uitzonderingen gaan behandelen, kunnen we een beetje bij het onderwerp ‘jubileumdashboard’ blijven ?

Heeft er iemand een idee over de zeldzaamheid en waarde van dat rode dash? Ik heb er toevallig gedeeltelijk een, maar geen idee wat zoiets waard is…

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 februari 2008 01:37 AM
  [ # 17 ]
ID Super schreef:

Ja baas,je zegt het maar. Het rode dashboard moet compleet zijn, wil het enige waarde hebben. Wat nog belangrijker is, is de bijbehorende stof in het interieur, die is nergens meer te vinden. En wat ook heeeel belangrijk is: je moet wel een bijpassende auto hebben, wil het enige waarde vertegenwoordigen. Een ID Super met jubileum-dashboard haalt nooit de top. Trouwens, welk onderdeel heb je in de aanbieding?

Super ID

Mocht je niet slagen, dan weet ik echter nog maar 1 persoon die je kan helpen : Huub in ‘t Zandt,  

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 08 februari 2008 08:45 AM
  [ # 18 ]

Volgens mij werd dit dashboard in 1972 geleverd om de DS21 nog een beetje ‘uit te verkopen’, de DS23 kwam er aan en dat was bekend bij dealers en klanten. Citroën was bang dat ze met te veel 21’s zou blijven zitten.
Werd altijd geleverd met een rode vloerbedekking en rood interieur in rouge Cornaline AC419 en een carrosserie in Gris Nacré AC095. (Blanc Meije AC088 zou ook nog kunnen, ben ik niet zeker van). Injectie of carbu, half-automaat of handgeschakeld, dat maakte niet uit. Maar alleen DS, geen ID en altijd Pallas.
Rob

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 08 februari 2008 09:06 AM
  [ # 19 ]

Dus geen jubileum en het dashboard bestond altijd dus al in bepaalde uitvoeringen?
Dat laatste weet ik niet zeker of ik dat goed uit je bijdrage interpreteer.

Jeroen

Profiel  

askii
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 274

Gepost: 09 februari 2008 03:26 PM
  [ # 20 ]
ID Super schreef:

Ja baas,je zegt het maar.

ach ik dacht voor boogaard weer moet ingrijpen, laten we eens wat zelfregulering doen…doen ze overal tegenwoordig Smile

ID Super schreef:

Trouwens, welk onderdeel heb je in de aanbieding?

Heb een klokkensetfront in blijkbaar zeldzaam jubileum-bordeaux. Welke orde van grootte/waarde moet ik dan aan denken..geen idee. Ruilen tegen iets wat ik zelf kan gebruiken, zo’n ovalen speaker en een lopend klokje b.v.? Of is zoiets echt 100 euro of meer waard omdat iemand er de waarde van zijn (wel bijpassende begrijp ik) auto mee kan opschroeven ?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook