Hallo,
Ik had elke ochtend vreselijke startproblemen,lang demareren en dan al sputterend starten.
Auto binnen gedaan in de garage en het bleek een lekkage te zijn aan een asje waar de gaskabel aan bevestigd is. Dit is hersteld met een “kit” en hij start terug als nieuw.
Maar als ik wil rijden is het alsof mijn handrem nog opgetrokken is.
Ik haal de 90 Km/h niet meer en hij is super traag.
Als ik mijn koppelingspedaal indruk bold hij zeer goed dus ligt het niet aan mijn remmen. De gloeikaarsen zijn laatst ook gecontroleerd
Wat kan het probleem zijn?
Ik dacht aan slechte dieseltoevoer.
Het is een Berlingo uit 1997 met een gewoone 1900 Diesel.
Alvast bedankt.
Hallo modeller,
Heb je de gaskabel wel weer goed afgesteld nadat hij los is geweest?
Gr.
Jean
kan je me eventueel uitleggen hoe het moet,
als ik mijn pedaal induw gaat de kabel vollidig in.
modeller schreef:kan je me eventueel uitleggen hoe het moet,
als ik mijn pedaal induw gaat de kabel vollidig in.
Er is een stukje uit de vraagbaak naar je onderweg hierover.
(het lukt me nog steeds niet een foto in het forum te zetten.)
Gr.
Jean
Re: na dichten lek aan dieselpomp trekt hij niet meer op.
modeller schreef:Het is een Berlingo uit 1997 met een gewoone 1900 Diesel.
Dat is een XUD9, en zo te horen met een Lucas pomp, klopt dat?
Ik heb een 98er Berlingo XUD9 motor in mijn Xantia, met Lucas pomp en heb onlangs ook een lekkage aan het asje gerepareerd door een nieuw asje en deksel te monteren. Ik moest de anti-afslagsnelheid en stationair toerental opnieuw afstellen, de reden hiervoor is het nieuwe asje, zie dit Topic voor meer info en hoe je e.e.a. kan afstellen.
Staat de gaskabel - die ongetwijfeld los geweest is - wel strak genoeg?
Strak genoeg is: bij geheel ingetrapt gaspedaal komt de hevel nét niet aan de maximale aanslag, daar moet een fractie van een millimeter tussen zitten.
Doe je ‘m strakker dan krijg je verkeerde krachten op het asje en slijt het sneller uit.
Ich bin ein Breaker