Tijdens een ritje vandaag had mijn ID 19P uit 1959 er na 5 km geen zin meer in. Ik zag al gauw dat het een brandstofprobleem was want het brandstoffiltertje (voor de pomp) stond droog. Oppompen van de brandstof met behulp van de hevel lukte niet. Ik heb het bovendeksel van de brandstofpomp even iets gelost, direct begon er weer brandstof in het brandstoffiltertje te lopen. De dame starte weer, maar na 1 km hetzelfde euvel. Nogmaals hetzelfde trucje uitgehaald. Ik kon toen ongeveer 3 km rijden. Na nogmaals een herhaling van het vorige kon ik zonder problemen de laatste 5 km naar huis rijden. Wat is hier aan de hand, trekt de brandstofpomp vacuum of iets dergelijks. Het vreemde is dat ik 2 weken geleden 70 km zonder problemen heb afgelegd.
Traction 11BL 1939
Traction 11BN 1949
C4 1.6 THP AGS 2011
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik denk aan ‘vapour lock’. Dit betekent dat de benzine verdampt in de aanzuigleiding naar de benzinepomp. Oorzaak is dat de benzinepomp en/of leiding dicht bij een warmtebron zitten en dit is natuurlijk zo bij onze auto’s.
Doordat je het deksel loste kon de benzinedamp weg cq de hele zaak koelde af waardoor je weer benzine aanzoog totdat je weer opnieuw vapour lock kreeg, etc…
Te verhelpen door te zorgen dat leiding/pomp niet zo heet worden. Ik heb ook gehoord dat een plastic filter tussen benzineleiding niet bevorderlijk is.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ontluchting tank verstopt, keertje rijden zonder tankdop, doet ie hetzelfde?