Hoi citroeners, leuk en goed forum en gelijk aangemeld. Met 2 citroenen altijd handig voor de nodige info.
Mijn BX 1.4 injectie slaat soms nog af na loslaten gas meestal bij terug schakelen. Start goed en snel. Soms wel even inhouden en zeer laag stationai toeretal.
Bougies vervangen, gesklephuis vervangen. Oude was aan gerommeld om stationair toeretal te regelen. Klacht met nieuwe gasklephuis nu minder. Door vorige eigenaar Labda sonde vervangen en een reserve comuter aangeschaft maar nog niet geplaats. De comuter bepaald het stationait toerental en ik wil deze wisselen maar WAAR KAN IK DIE VINDEN. Achter het rechter spatbord of binnen in de auto, wat moet los.
Ik heb de verderler nog niet nagekeken. Bekabeling wel ingespoten. Kan ook niet echt zeggen dat het probleem zich bij vochtig weer koude of warme motor zich voordoet. Dus wat onbetrouwbaar, ik kan er mee overweg ben er op verdacht en start door de koppeling op te laten komen in de lagere versnelling.WIE HEEFT NOG TIPS.
Groetjes Dick van Willigen.
2cv6
BX cannes 1.4
had Visa 11 RE
ECU ligt bij de bx onder de passagiersstoel (tenminste bij een 16, ander weet ik niet). Ik wil best even meekijken (ben geen supertechneut, maar herken wel wat in je verhaal), ik zie dat je in de buurt woont.
Ik heb de ECU gvonden. Sterker er lagen er twee. 1 los aangesloten, niet handig want dat slingert maar rond, en 1 op zijn plek vermoedelijk de originele. Ik heb beide verwijderd en de bijgeleverde ECU geplaats. Starten perfect en na een proefrit geen problemen. Zelfs het gevoel dat hij soepeler reageert en gelijkmatiger accelereert. Bij gas loslaten krijg ik het idee dat dit ook beter wordt opgevangen en het stationair toerental is constant. Helaas geen toerenteller. Ik ga zien of het zo blijft.
Met de oude ECU was het verbruik nog steeds volgens het boekje en dat lijkt mij met over de twee ton op de teller niet slecht. Wel heb ik na aanschaf gelijk de kleppen gesteld en dat heeft ook gelijk resultaat gehad op goed lopen.
2cv6
BX cannes 1.4
had Visa 11 RE