Hydractieflampje en tikken…
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 07 februari 2008 08:06 PM

Hoi,

Na de startmotor weer gefixt te hebben, zit ik nog met de vering op de 16v…
Bij starten knippert het Hydractieflampje een aantal keer, wat zou wijzen op een storing in het systeem.
Eerst even alle zekeringen gecheckt en waar nodig door de juiste en hele vervangen.

Bij draaiende motor, blijft het erg tikken aan de linkerkant van het blok (als je ervoor staat dus). Zou de HDpomp zijn denk ik, maar begrijp niet helemaal waarom hij zo vaak tikt.
De auto gaat soepel van laagste naar hoogste stand en terug en het LHM peil is nu ook op orde, was een iets te hoog niveau, dus wat afgetapt.

Bij rijden, is de auto superstug en lijkt het net of er geen vering aanwezig is haha. Verder rijdt hij goed.

Wat zal ik doen, alle bollen vervangen/vullen?
En waar kan ik het hydractiefsysteem nog checken? Relais ofzo?
Ik hoor het wel van jullie.

Hans Arrow

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 09 februari 2008 10:02 AM
  [ # 1 ]

Antizinkbol op denk ik.

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 februari 2008 10:17 AM
  [ # 2 ]

vaak tikken is anders meestal de vooraadbol.

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 09 februari 2008 10:19 AM
  [ # 3 ]

Van voren op de veerpoten de bollen vervangen.
Nu vanmiddag nog even testen.

Ik heb twee bollen onder hangen van voren.
Welke is welke? In het midden 1 en aan de linkerkant 1.

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 februari 2008 10:29 AM
  [ # 4 ]

Eén is je hydractiefbol, de ander de voorraadbol.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 09 februari 2008 10:51 AM
  [ # 5 ]

Het gaat om die aan de linker kant, hij zit daar dichtbij de HD pomp. Als het goed is gaat er een dikke rubberen slang van de hogedrukregelaar, daar waar de bol op zit naar het voorraadvat. Heb je geen olie onder de auto? De hogedrukregelaar kan ook wel eens lekken. De bol in het midden is de hydractief bol. De auto wordt meestal stug van lege bollen. Maar het is me niet bekend dat dit ook gemeld wordt door het systeem. Ik zou even langs een specialist gaan. Chyparse, maar ja dat is voor jou wel een eind uit de richting.

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 09 februari 2008 11:23 PM
  [ # 6 ]

Hoi,

Vandaag de Xantia noodgedwongen getest naar Heusden…

Maar met twee nieuwe bollen op de veerpoten is het comfort terug!
Nu alleen nog zorgen dat het hydractieflampje ermee stopt, maar dat zal dan misschien de hydractiefbol kunnen zijn die op is?

En de voorraadbol is tegen inzakken zeker, dan zal ik die ook even doen, want die zal dan ook wel eind op zijn.

Wat betreft lekkage…nee, nog niet opgemerkt in ieder geval.

Ik ga weer verder.

Iemand nog enig idee welke bollen ik nodig heb voor deze twee?

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 februari 2008 12:10 PM
  [ # 7 ]

De voorraadbol zorgt ervoord dat de druk opgebouwd wordt en blijft. Deze heb ik bij mijn Xantia ook vervangen door een van een BX/GSA. Werkt prima Deze bol heeft niks te maken met het in zakken. Hydractiefbollen weet ik niet. Het zijn gewone veerbollen maar de druk weet ik niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook