Hoi,
Na de startmotor weer gefixt te hebben, zit ik nog met de vering op de 16v…
Bij starten knippert het Hydractieflampje een aantal keer, wat zou wijzen op een storing in het systeem.
Eerst even alle zekeringen gecheckt en waar nodig door de juiste en hele vervangen.
Bij draaiende motor, blijft het erg tikken aan de linkerkant van het blok (als je ervoor staat dus). Zou de HDpomp zijn denk ik, maar begrijp niet helemaal waarom hij zo vaak tikt.
De auto gaat soepel van laagste naar hoogste stand en terug en het LHM peil is nu ook op orde, was een iets te hoog niveau, dus wat afgetapt.
Bij rijden, is de auto superstug en lijkt het net of er geen vering aanwezig is haha. Verder rijdt hij goed.
Wat zal ik doen, alle bollen vervangen/vullen?
En waar kan ik het hydractiefsysteem nog checken? Relais ofzo?
Ik hoor het wel van jullie.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Antizinkbol op denk ik.
C4 Cactus 1.2
vaak tikken is anders meestal de vooraadbol.
Van voren op de veerpoten de bollen vervangen.
Nu vanmiddag nog even testen.
Ik heb twee bollen onder hangen van voren.
Welke is welke? In het midden 1 en aan de linkerkant 1.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Eén is je hydractiefbol, de ander de voorraadbol.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Het gaat om die aan de linker kant, hij zit daar dichtbij de HD pomp. Als het goed is gaat er een dikke rubberen slang van de hogedrukregelaar, daar waar de bol op zit naar het voorraadvat. Heb je geen olie onder de auto? De hogedrukregelaar kan ook wel eens lekken. De bol in het midden is de hydractief bol. De auto wordt meestal stug van lege bollen. Maar het is me niet bekend dat dit ook gemeld wordt door het systeem. Ik zou even langs een specialist gaan. Chyparse, maar ja dat is voor jou wel een eind uit de richting.
Hoi,
Vandaag de Xantia noodgedwongen getest naar Heusden…
Maar met twee nieuwe bollen op de veerpoten is het comfort terug!
Nu alleen nog zorgen dat het hydractieflampje ermee stopt, maar dat zal dan misschien de hydractiefbol kunnen zijn die op is?
En de voorraadbol is tegen inzakken zeker, dan zal ik die ook even doen, want die zal dan ook wel eind op zijn.
Wat betreft lekkage…nee, nog niet opgemerkt in ieder geval.
Ik ga weer verder.
Iemand nog enig idee welke bollen ik nodig heb voor deze twee?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V