Vloeken is niet gepast in deze situatie maar , bij het controleren van de kaarsen en het in plaatsen van een nieuw brandstoffilter , kwamen we op iets anders uit .....
bij het op pompen van de diesel begon de brandstofpomp te lekken
Dit is dus het vraagstuk, vanuit de veer onder het gaspedaal hevel/brandstofpomp ged. liep er dus diesel uit.
Moet er nu een nieuwe dieselpomp in of is dit nog anders te verhelpen?
Vermoedelijk (zie filmpje) een Bosch pomp die dus lekt en dit kan dus ook voor lucht in de brandstofleiding zorgen.
Dus ... wie weet het antwoord voor de brandstofpomp!
Zo te horen heb je een lekkage aan het deksel/gashevel, hier hoeft de complete pomp niet voor vervangen te worden. De O-Ringen aan de gashevel en eventueel het deksel vernieuwen is voldoende, het is geen tijdrovend karweitje voor een dieselspecialist.
Op het filmpje is alleen je tellerpaneel te zien, kan dus niet zeggen of je een Bosch of Lucas pomp heb, in dit Topic gaat het over lekkage aan een Lucas pomp. Er zijn ook topics over lekkages aan Bosch pompen, met de zoekfunctie moet het vast wel lukken om ze te vinden.
ZX1.4i schreef:Zo te horen heb je een lekkage aan het deksel/gashevel, hier hoeft de complete pomp niet voor vervangen te worden. De O-Ringen aan de gashevel en eventueel het deksel vernieuwen is voldoende, het is geen tijdrovend karweitje voor een dieselspecialist.
Op het filmpje is alleen je tellerpaneel te zien, kan dus niet zeggen of je een Bosch of Lucas pomp heb, in dit Topic gaat het over lekkage aan een Lucas pomp. Er zijn ook topics over lekkages aan Bosch pompen, met de zoekfunctie moet het vast wel lukken om ze te vinden.
Klopt !
Heb nu gezien dat het een bosch pomp is ...
Idd lekkage aan de gashender (veer) daar stroomt “het sap” uit
Hmm het enige rotte is dat ie niet meer te starten is .
Dit topic gaat er over klik
en heb al heel wat herkenbaars gezien, betekent vlgs topic nieuw deksel enzo .
Bij een Bosch pomp is het deksel reparabel. Ik was voor 8 tientjes all in klaar.
Ich bin ein Breaker
Klopt alleen weet ik de diesel specialist in Veenendaal niet 123 te vinden .
En verder ik ben nog niet zo handig in het sleutelwerk, iemand een idee ?
goed en nu verder ..
De diesel specialist(en) en de werkplaats tekeningen gevonden.
Prijzen van een revisieset werden bij de dieselspecialisten op 80 a 120 euro’s gesteld.
Hmm, moest maandag ook nog op m,n kid’s letten!
Heb ook bij de dieselspecialisten gevraagd of er een mogelijkheid was om het daar te herstellen met evt een leenwagen ..
Dat werd voor herstel en montage door de diesel specialisten 200 a 300 euro ......ex leenvoertuig.
Heb ook verteld dat m,n vouiture ook niet meer aan te slingeren was.
Moest maar iets met sleeptruukje van anwb doen.
Heb nog een ander adres gebeld, n.l de mensen die m,n versnellingsbak hebben vervangen.
Na dezelfde vragen,
over losse vervanging, montage, kosten en leenwagen.(want er was een startprobleem).
Komt er dus een duidelijk advies en oplossing :
Starten: contact aan + 20x balgje oppompen en een hete emmer water over de motor.
Heb dus de hele tijd het balgje wel bewerkt, maar het contact nooit aangezet!
Goed na dit advies was het starten en lopen heb kid(s) in de auto gezet en ff gebeld.
Bij de garage kreeg ik een leenwagen mee, dus terug naar huis.
4 uur later is de auto klaar, moest de leenauto (Xantia) weer terugbrengen.
Heb toch de sleutel van m,n “ongeveerde” aangenomen en toen moesten nog afrekenen ops: .
Voor slechts €119 (incl.) (inc leenwagen)
O ringen en Dieselpompdeksel waren vervangen + pomp opnieuw afgesteld !
Even over de bedragen van de Diesel Specialisten €200 a €300 ex leenwagen? Bel ffe rond dat scheelt een hoop!
Wie heeft me geholpen ?
Het bedrijf met goede kennis en service :Renard
PB als je vragen hebt Website Renard
Netjes voor een all-in prijs.
Ich bin ein Breaker
Hehe, weer puik werk van Renard.