5 van de 32
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Het SM blok van blooper1963
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 februari 2008 01:59 PM
  [ # 61 ]

Hé Bloop! hoe zit dat met u wrak? Very Happy

Nog veel aan gedaan de laaste tijd?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 februari 2008 12:36 AM
  [ # 62 ]

Staat op een laag pitje,maar komt steevast in orde.
Mijn technisch team heeft voorlopig weinig tijd, door drukte. Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 februari 2008 04:49 PM
  [ # 63 ]

ah ok ca va ben is benieuwd als ie klaar is!

Ik ben trouwens juist de 100.000km gereden… teller op 00000… heb er een fotootje van hoor!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 februari 2008 04:53 PM
  [ # 64 ]

Alée!! dan heb je ne nieuwe als de teller op “0” staat. Very Happy

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 april 2008 05:47 PM
  [ # 65 ]

En bloop, nog nieuws van je sm?

wat moet er nu nog juist aan gebeuren?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 april 2008 11:19 PM
  [ # 66 ]

motor assembleren en terug alles inbouwen!
maar we wachten op mallen voor het boren van de kettingspanner!!
ze zijn er bijna klaar mee! Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 april 2008 11:52 PM
  [ # 67 ]

ah ja juist jij ging een zo’n kettingspanner van van der laan laten inbouwen niet?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 april 2008 03:14 AM
  [ # 68 ]
Wiljan Cats schreef:

Maar bij de DS geven ze echt nooit problemen Smile  Wellicht een andere leverancier geweest ?

Echt wel!
Vorig jaar heb ik mijn DS 21 ie motor (blies even hard, stationnair, door de olievuldop als door de uitlaat) vervangen door een 2e-hands.
Starten, lopen, prima. Na 1 minuut gestopt en vervolgens weer gestart:
Tijdens het starten zei de motor “plok”. Kon wel heen en weer, maar niet helemaal! Uitlaatklepschotel afgebroken, terwijl die motor uit een lopende ds (1 jaar daarvoor) kwam.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 april 2008 03:21 AM
  [ # 69 ]
wbogaerts schreef:
Blooper1963 schreef:

m”#rc steekt ze al jaren in hun 190 D reeks, en daar rijden er toch al behoorlijk wat van rond met meer dan één of twee ton op de klok,en bij ons die taxichauffeurs kennende,bellasten deze motoren ook zeer zwaar Laughing

mercedes heeft geen uitgaande as door de ketting aangedreven met een HD pomp Alternator en YORK Aircopomp .

Maar een DS wel

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 april 2008 12:10 PM
  [ # 70 ]
jantje1948 schreef:
wbogaerts schreef:
Blooper1963 schreef:

m”#rc steekt ze al jaren in hun 190 D reeks, en daar rijden er toch al behoorlijk wat van rond met meer dan één of twee ton op de klok,en bij ons die taxichauffeurs kennende,bellasten deze motoren ook zeer zwaar Laughing

mercedes heeft geen uitgaande as door de ketting aangedreven met een HD pomp Alternator en YORK Aircopomp .

Maar een DS wel

Maar bij de DS draait ie de goede kant op…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 mei 2008 12:39 AM
  [ # 71 ]

Voila! Hier dan ook weer enkele foto’s van de vorderingen aan mijn blok.
Het blok is reeds verder gevorderd,maar bij gebrek aan tijd voor foto’s, ziehier al een paar vervolg pic’s


1)gereinigde zuigers

 

2) de oude zuigerveren

 

3)de ontglaasde cilinderwanden,welke nog mooi rond zijn

 

4)De mallen + het boorgereedschap

 

5)De geboorde gaten voor de hydraulische spanner

 

6)Het oliekanaal,naar de spanner toe

 

Voila, weer een paar fototjes, de rest volgt zodra er weer meer tijd is Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 mei 2008 02:19 PM
  [ # 72 ]

Heb je zuigers en cilinders ook gemeten? Zijn de cilinders opnieuw gehoond (of was dat niet nodig)?

Citroen!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 mei 2008 06:07 PM
  [ # 73 ]

Hey DriverD,

Inderdaad, zijn de cilinders gemeten,en hoonen was inderdaad niet nodig.
Enkel deglaceren van de wanden.
Herriner julie dat mijn motor reeds gereviseeerd was,ooit!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 juli 2008 07:10 PM
  [ # 74 ]

hey bloop hoe zit dat met je motor, wat moet er nu aan gedaan worden nog?

wanneer bolt dat wrak Very Happy

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 juli 2008 07:22 PM
  [ # 75 ]

Ik antwoord hier niet meer op! Het is altijd wachten en wachten!
Het is druk momenteel en de technieker neemt zijn tijd om alles goed te doen.
Je moet dij spanner zien! Het was de eerste keer dat die man dit gedaan heeft bij een SM motor,maar als je het resultaat ziet, is het net of hij het dagelijks doet.
En ook nog,telkens er mij iets te binnen schiet,van o dat moet ook nog vervangen worden,dan komt er steeds werk bij,dus….
Ik weet niet wanneer ze klaar zal zijn!!
Zeker al niet om er mee naar Italië mee te gaan,wat ik jammer vind.
Jij hebt geluk dat Walter bijna al zijn vrije tijd er heeft voor opgeofferd.
Ik moet wachten tot die technieker tijd heeft. Cool

Profiel  
 
 
5 van de 32
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook