3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Hij is er! En nu beginnen de vragen
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 07 maart 2005 05:51 PM
  [ # 31 ]

ooo wat een mooi blokje, hebben? Laughing

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 07 maart 2005 11:06 PM
  [ # 32 ]

Zit er bij de gewone diesel ook zo’n ding met klemmetjes?

Profiel  
 
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 07 maart 2005 11:11 PM
  [ # 33 ]
Harm schreef:

Zit er bij de gewone diesel ook zo’n ding met klemmetjes?

Jazekers….

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 maart 2005 12:15 AM
  [ # 34 ]

Prijs jullie maar gelukkig met die TZD-turbo…...v.w.b. de olievuldop. Cool

Mijn ZX 1.9 D heeft al de z.g. *Xantia-motor* (qua brandstoffilter dus).....en het is een regelrecht ge-etter om die 2 haakjes los te klikken. Evil or Very Mad
(vuile vingers krijg je…want je komt er haast niet tussen met je handen om die haakjes los te trekken)

Bij mijn laatste BX tzd-turbo zat een 94’er blok uit een Break tzd-turbo…(dus ook al met het nieuwe filterhuis) maar daar kon je nog wel redelijk bij.

Hoe verzinnen die constructeurs van Citroen het om op die plek allerlei (andere) leidingen er omheen te leggen…..die er bij de oudere modellen niet zaten. Confused  Rolling Eyes

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 08 maart 2005 12:18 AM
  [ # 35 ]

@Bram:

Je mag het ook gewoon uitspreken hoor, probeer maar es, zeg mij na:

“Had ik nog maar een BX turbodiesel, een ZX is helemaal niks”


Volgens mij is dat namelijk wat je al maanden probeert te zeggen maar ‘t niet durft Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 maart 2005 02:47 AM
  [ # 36 ]
Harm schreef:

@Bram:

Je mag het ook gewoon uitspreken hoor, probeer maar es, zeg mij na:

“Had ik nog maar een BX turbodiesel, een ZX is helemaal niks”


Volgens mij is dat namelijk wat je al maanden probeert te zeggen maar ‘t niet durft Wink

Ik durf alles uit te spreken, maar nooit zal ik de ZX naar beneden trappen…...hij startte de laatste paar weken onmiddelijk (ondanks de strenge vorst)....en er zit een aparte lichte Dieselbrom in…..waar je bijna van in slaap valt Smile ....NEE, natuurlijk kun je een ZX niet vergelijken met een BX, qua vering, zit en opbergruimte e.d. (geen dashbordkastje.)
Alleen baal ik van de 3 deuren…..als je al meer dan 15 jaar 5-deurs gewend bent.

Maar maak je niet ongerust Smile .....ik zei vorig jaar oktober al, dat ALS ik ooit nog een fraaie tzd-turbo tegenkom (evt een Break), die al de nodige *narigheid* achter de rug heeft (Veerpoten, Oktopus…enz..)....dan staat ie zo voor de deur. Cool
Ben afgelopen zondag nog naar een rode Break tzd-turbo wezen kijken….met schade aan de linker achterkant…maar die kan meteen naar de sloop, hoewel de motor me nog wel oke leek,,......dus als er nog iemand een 1.8 turbodieselblok zoekt ?

De man zal hem naar ik vermoed voor 200 euro wel wegdoen. (de hele auto dus)
(staat op Marktplaats)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 maart 2005 03:01 AM
  [ # 37 ]
Bram schreef:

Ben afgelopen zondag nog naar een rode Break tzd-turbo wezen kijken….met schade aan de linker achterkant…maar die kan meteen naar de sloop, hoewel de motor me nog wel oke leek,,......dus als er nog iemand een 1.8 turbodieselblok zoekt ?
De man zal hem naar ik vermoed voor 200 euro wel wegdoen. (de hele auto dus)
(staat op Marktplaats)

Aha, dat hok uit Leiden. Zag er op de fotoos al niet bepaald 100% okselfris uit maar dat was “indruk”. Hoe slecht was ie er in het echt aan toe?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 maart 2005 12:18 PM
  [ # 38 ]
karel schreef:

Aha, dat hok uit Leiden. Zag er op de fotoos al niet bepaald 100% okselfris uit maar dat was “indruk”. Hoe slecht was ie er in het echt aan toe?

Het was inderdaad geen *okselfrisse* auto, nee.
Hij bleek ook nog ergens kortsluiting te hebben, zei hij…. Rolling Eyes
Maar voor iemand die ook een rode break heeft, zitten er nog genoeg onderdelen aan….de motor heeft 303.000 km gelopen.
Ik denk dat als je 150 a 200 euro bied….je hem zo *kan meenemen*.
(als hij nog rijdbaar is) Confused:

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 maart 2005 06:13 PM
  [ # 39 ]

Hmm… was er hier niet iemand die een C15 wilde ombouwen naar turbodiesel?  Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 maart 2005 06:19 PM
  [ # 40 ]

Dat was toch Hugo, of niet?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 maart 2005 12:16 AM
  [ # 41 ]
Bram schreef:
karel schreef:

Aha, dat hok uit Leiden. Zag er op de fotoos al niet bepaald 100% okselfris uit maar dat was “indruk”. Hoe slecht was ie er in het echt aan toe?

Het was inderdaad geen *okselfrisse* auto, nee.
Hij bleek ook nog ergens kortsluiting te hebben, zei hij…. Rolling Eyes
Maar voor iemand die ook een rode break heeft, zitten er nog genoeg onderdelen aan….de motor heeft 303.000 km gelopen.
Ik denk dat als je 150 a 200 euro bied….je hem zo *kan meenemen*.
(als hij nog rijdbaar is) Confused:

Heb gekeken, hij rijdt nu niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Robx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 10-03-2005

Gepost: 10 maart 2005 12:23 AM
  [ # 42 ]

oliekannetje??

Ik ben nieuw hier. Ben sinds vanmorgen de trotse bezitter van een BX 19 TRD 1994.
Wat is dat lekker om met zo’n ding over drempels te rijden!
Geweldig.

Even een domme vraag. Ik heb geen boekje, vandaar.
Waar is de meter voor die linksboven in het dashboard zit met een tekeningetje van een ouderwets oliekannetje er bij.
Is dat de oliedruk of de hoeveelheid olie in de motor?
(hij doet trouwens niets, dat probleem moet ik nog even opzoeken).

Bij goed antwoord heb ik vast nog wel meer domme vragen lol

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 maart 2005 12:34 AM
  [ # 43 ]

Re: oliekannetje??

Robx schreef:

Ik ben nieuw hier. Ben sinds vanmorgen de trotse bezitter van een BX 19 TRD 1994.
Wat is dat lekker om met zo’n ding over drempels te rijden!
Geweldig.

Even een domme vraag. Ik heb geen boekje, vandaar.
Waar is de meter voor die linksboven in het dashboard zit met een tekeningetje van een ouderwets oliekannetje er bij.
Is dat de oliedruk of de hoeveelheid olie in de motor?
(hij doet trouwens niets, dat probleem moet ik nog even opzoeken).

Bij goed antwoord heb ik vast nog wel meer domme vragen Laughing

Sja, vraag een FM aan, dan kun je zelf RTFM-en Wink
Dit is de oliepeilmeter. Deze is alleen verlicht en geeft dan ook alleen iets aan (het oliepeil dus) als de motor stilstaat voor het starten, of een seconde of 20 a 30 na het starten.

Maar eh, heb je een BX 19 TRD, 19 RD of 19 TGD? De eerste is vlgs mij een model tot en met 1986 of daaromtrent, vandaar.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Robx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 10-03-2005

Gepost: 10 maart 2005 12:43 AM
  [ # 44 ]

Re: oliekannetje??

karel schreef:
Robx schreef:

Ik ben nieuw hier. Ben sinds vanmorgen de trotse bezitter van een BX 19 TRD 1994.
Wat is dat lekker om met zo’n ding over drempels te rijden!
Geweldig.

Even een domme vraag. Ik heb geen boekje, vandaar.
Waar is de meter voor die linksboven in het dashboard zit met een tekeningetje van een ouderwets oliekannetje er bij.
Is dat de oliedruk of de hoeveelheid olie in de motor?
(hij doet trouwens niets, dat probleem moet ik nog even opzoeken).

Bij goed antwoord heb ik vast nog wel meer domme vragen lol

Sja, vraag een FM aan, dan kun je zelf RTFM-en Wink
Dit is de oliepeilmeter. Deze is alleen verlicht en geeft dan ook alleen iets aan (het oliepeil dus) als de motor stilstaat voor het starten, of een seconde of 20 a 30 na het starten.

Maar eh, heb je een BX 19 TRD, 19 RD of 19 TGD? De eerste is vlgs mij een model tot en met 1986 of daaromtrent, vandaar.


Nee, klopt, het is een 19 TGD.
Heb net even geprobeerd. Er brand bij stilstand een rood lampje, maar de meter slaat niet uit, ook niet na starten. Ik zal morgen eerst wel eens even de olie peilen….

Profiel  
 
Robx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 10-03-2005

Gepost: 10 maart 2005 12:47 AM
  [ # 45 ]

Nog een vraag van deze verse BX rijder
Mijn toerenteller doet niets, niet een beetje uitslag, niets.
Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak? Is er ergens een zekering?

BX TGD break 1994

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook