Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Onderzoekje van een vriend van me:
AX =33279
SAXO=29080
C2=1373
c3= 13750
Xsara=26151
Zx=25204
bx=21709
xantia=41821
c5=24512
cx=1887
xm=9076
2cv=8732
dyane=428
mehari=90
ami=239
axel=10
LNA=28
visa=883
GS/GSA=240
ID/ds=2832
SM=112
Picasso=28450
Evasion=1422
C8=700
berlingo=9529
c15/25=67
jumpy=107
jumper=243
typ0000=6216 (zijn afger. de nieuwverkopen)
overig=23
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
verbazende cijfers…
maar ik kan niet geloven dat er nog maar 67 c15/25 bakkies rondrijden.
ook verbazend, maar dat wil ik evt nog wel geloven , is het lage aantal ami en gs/a- tjes. minder cx-en dan ds-en… dat zegt ook wel weer wat..
hoe komt hij aan deze aantallen?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bovag.
Dit is op kenteken….
Ik weet ook niet of t klopt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat ami aantal klopt wel….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De c15 zie ik nog dusdanig vaak rijden dat ik het moeilijk te geloven vind… misschien zijn alleen de C15’s op geel kenteken geteld? Dat de rest op grijs niet in deze statistieken voorkomt?
Het hoge aantal DS-en verbaast me niets, het is zo’n populaire klassieker dat ik er niet van op of om kijk als ik er een tegenkom. Je komt ze inderdaad veel vaker tegen dan CX-en en ze zijn/worden bij bosjes geimporteerd. En allemaal maar denken dat ze een unieke klassieker hebben… mwach…
Nee, dan een GS(A) inderdaad. Ik zie de BX daar nog wel achteraan gaan trouwens, die worden in zo’n hoog tempo gesloopt en het is een heel select clubje wat echt wat om die wagens geeft. Totdat ze zo oud zijn dat dezelfden die ze nu achterloos wegpleuren, ze straks weer uit Frankrijk gaan halen. Tja… autoliefhebbers zijn niet altijd even logische mensen
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Dus er rijden 288193 :cevr ‘s rond in Nederland?
Ik denk persoonlijk ook wel dat er meer c15/25 rondrijden…
Wel vreemd dat de jumpy en de jumper er ook gewoon tussen staan dus het lijkt alsof de grijskenteken voertuigen gewoon meegerekend zijn
Bij de berlingo (9529) lijkt het ook alsof de grijs kentekens mee zijn gerekent…
Opvallend ook dat de Picasso zo veel verkocht is….(meer dan de ZX of de Xsara )
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
hahaha, van al die eenden staan er bij ond voor de deur 2, plus een berlingo!
C15 is idd weinig, zie er ook dagelijks een paar rijden!
Maar 90 Méhari’s?
da’s nonsens…
rocco schreef:Maar 90 Méhari’s?
da’s nonsens…
We hebben het wel over Nederland he rocco
Ik geloof best wel dat er maar 90 mehari’s op naam staan.
In België zou je veel meer c15’s hebben want daar worden ze nog nieuw verkocht…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Dit zijn neem ik aan de geel kenteken Cits, dus dan kan C15/C25 wel kloppen.
Simpele Ziel schreef:Wel vreemd dat de jumpy en de jumper er ook gewoon tussen staan
Daarvan zijn ook redelijk wat personenversies verkocht. Van de Berlingo ook (Multispace en Cinqplaces).
Er zijn enorm veel DS’en ingevoerd de afgelopen jaren, dus dat aantal loopt alleen maar op.
Het is inderdaad slecht gesteld met Ami en GS. Een paar geleden waren er nog rond de 500 GS’en.Van de Dyane waren er eind jaren ‘90 ook zo’n 500 van. Dat is nauwelijks afgenomen volgens het overzicht vreemd genoeg.
Handjes schreef:BLA BLA BLA….....
Het is inderdaad slecht gesteld met Ami en GS. Een paar geleden waren er nog rond de 500 GS’en.Van de Dyane waren er eind jaren ‘90 ook zo’n 500 van. Dat is nauwelijks afgenomen volgens het overzicht vreemd genoeg.
Nouja vreemd… dat zijn nou weer auto’s die in handen van de verzamelaars(citrofielen) komen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Van de Jumper en Jumpy zijn toch ook taxibusjes in omloop ?
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik mis Traction Avant in het overzicht!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: TA
M&M schreef:Handjes schreef:Ik mis Traction Avant in het overzicht!
Vallen vast onder het hoofdstuk -> overig 23
Lijkt me niet, er rijden er echt veel meer van rond. Volgens autotelegraaf zelfs 2000.
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
rocco schreef:Maar 90 Méhari’s?
da’s nonsens…
inderdaad de Mehari Club Nederland heeft al zo’n 293 leden, waarvan een zeer groot deel in het bezit is van een geregistreerde Mehari…
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986
erik wijngaarden schreef:verbazende cijfers…
maar ik kan niet geloven dat er nog maar 67 c15/25 bakkies rondrijden.
...............
hoe komt hij aan deze aantallen?
Ook al waren datr maar 67 geel kenteken C15’s, dan geloof ik er nog geen bal van. Daar zijn er veel meer van. Om maar niet te zwijgen van de grijs gekentekende monsters. Ik denk dat deze getallen van bij BOVAG-aangesloten garages zijn.......en maar 21 duizend ofzo BXen, zijn er ook veeeel en veeeel meer…..........
Test