3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De airco compressor
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 10 februari 2008 09:46 PM
  [ # 31 ]
TheoStek schreef:
TCT tijger schreef:

Overigens meen ik toch overal op het forum te hebben gelezen dat het lampje op de schakelaar in het dashboard aan staan als de airco uit is. Dus indrukken—> lampje uit—> airco aan.


Das nieuw voor me, zo leer ik weer wat bij..tenzij ik lees

hutch schreef:

Ik heb een ander probleem ik heb mijn airco altijd aan staan de grote knop met het groene lampje.
mvg hutch Surprisedops:

Dus als het mistlamp kontrole lampje brandt is de lamp uit Cool

Dus als Hutch dat zegt is dat zo ? Ik heb talloze keren gelezen dat het lampje aan staat als de airco uitstaat. Inderdaad klinkt dit onlogisch als je het vergelijkt met de rest van de bediening, war lampjes branden als je bv mistlichten aanzet. Misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven, want ik wist het net zeker ...

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 februari 2008 09:51 PM
  [ # 32 ]

Heb je electronische airco?
type 1 of 2?
bij mij: airco aan is lampje aan.

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 10 februari 2008 09:56 PM
  [ # 33 ]
Blooper1963 schreef:

Heb je electronische airco?
type 1 of 2?
bij mij: airco aan is lampje aan.

Type 1 (1994). En volgens mij niet, dit dashboard in ieder geval :

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 februari 2008 09:59 PM
  [ # 34 ]

Das manuele airco,daar kan ik dus niet op antwoorden.

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 10 februari 2008 10:21 PM
  [ # 35 ]
TCT tijger schreef:
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

mischien zijn het de relais was bij mij toen wel het geval
die zitten bij de koplamp ergens heb er toen allemaal nieuwe in gedaan en alles deed het weer
mischien is het dat ?
succes
Gr

Daar zou ik sowieso eens aandacht aan kunnen geven, die liggen bij mij los volgens mij. Zijn dat de relais die in die kunststof gaten horen te hangen ? Tussen de accubak en de koplamp zeg maar, waar ook die extra zekeringen zitten (die ik wél al heb gecontroleerd) ?

bij mij zaten ze bij beide koplampen zowel links als rechts
ik heb alles preventief vervangen

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 10 februari 2008 10:27 PM
  [ # 36 ]
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

bij mij zaten ze bij beide koplampen zowel links als rechts
ik heb alles preventief vervangen

Is dat gewoon een kwestie van nummers opschrijven en bestellen ? EN is dat een universeel verkrijgbaar iets, of Citroën specifiek. Weet je nog wat het ongeveer kostte ?

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 10 februari 2008 11:13 PM
  [ # 37 ]
TCT tijger schreef:
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

bij mij zaten ze bij beide koplampen zowel links als rechts
ik heb alles preventief vervangen

Is dat gewoon een kwestie van nummers opschrijven en bestellen ? EN is dat een universeel verkrijgbaar iets, of Citroën specifiek. Weet je nog wat het ongeveer kostte ?

ik heb ze er uit gehaald en naar de automaterialen gegaan
die hebben me de juiste mee gedaan er zit wel enig verschil maar sommigen kun je wel uitwisselen ff kijken naar de pootjes en ampere
je kan ook gewoon naar de sloop gaan en kijken of er daar wat zijn ze zitten in meerdere auto;s
ze koste mij nieuw dus 15euro per stuk als ik me niet vergis
sloop is vast goedkoper Wink

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 10 februari 2008 11:15 PM
  [ # 38 ]

Top, bedankt. Ik zal eerst eens nakijken hoe de aansluitingen zijn, wie weet scheelt dit al. Ik zal ook nog even checken of ik rechts ook nog wat vind.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 12 februari 2008 01:43 PM
  [ # 39 ]

Iemand die uitsluitsel kan geven wat nou precies aan en uit is als het lampje in het knopje op het dashboard brandt ? Handmatige airco type 1 dus.

Confused:.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 13 februari 2008 01:34 AM
  [ # 40 ]
TheoStek schreef:

Twijfel je aan mijn kennis, Handmatige airco lampje AAN airco AAN, lampje UIT airco UIT.

Ja ! Maar dat hoef je niet te zwaar op te nemen, ik twijfel omdat ik de vorige keer juist had uitgevonden dat dit dus precies andersom zit. Bovendien staat er op mijn knopje ‘stop’, wat bijvoorbeeld niet bij de mistlichten staat. Kortom, je zou zomaar gelijk kunnen hebben, maar ik zoek een bevestiging bij een derde/vierde/vijfde ...

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 februari 2008 11:06 AM
  [ # 41 ]

handmatige airco = knop + stop erop = lampje aan airco uit

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 20 april 2008 07:32 PM
  [ # 42 ]
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:
TCT tijger schreef:
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

mischien zijn het de relais was bij mij toen wel het geval
die zitten bij de koplamp ergens heb er toen allemaal nieuwe in gedaan en alles deed het weer
mischien is het dat ?
succes
Gr

Daar zou ik sowieso eens aandacht aan kunnen geven, die liggen bij mij los volgens mij. Zijn dat de relais die in die kunststof gaten horen te hangen ? Tussen de accubak en de koplamp zeg maar, waar ook die extra zekeringen zitten (die ik wél al heb gecontroleerd) ?

bij mij zaten ze bij beide koplampen zowel links als rechts
ik heb alles preventief vervangen

Ik heb net even gekeken naar de 3 relais achter de koplamp bestuurderskant. 3 Dezelfde relais als je het mij vraagt en ik heb het idee dat die bij de ventilator horen ?

Kortom, ik vraag me af of we nu dezelfde relais bedoelen, ik zag aan de andere kant zo snel niks en ook op de plek waar deze 3 relais zitten zag ik niet veel meer. Zitten ze verscholen ergens ?

Iemand ?
(ik ben dus op zoek naar het relais voor de airco, eventueel nog een nummer erbij)

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 20 april 2008 09:33 PM
  [ # 43 ]

-foutje-

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 20 april 2008 10:00 PM
  [ # 44 ]

1 is voor het grote licht 1 voor de koelventilatoren en 1 voor de airco alleen bij mij zat er ook nog 2 relais bij de andere koplamp maar ik weet niet of dat ook bij alle xm’s is ik had een v6 ambiance van 90’
mischien dat alles anders is bij jou?? ik heb wel een vraagbaak kan ik wel in kijken maar wordt dan wel overmorgen mischien iemand hier!!!! die het thuis heeft liggen die tct(td)tijger het kan vertellen waar het precies allemaal zit???

TCT tijger schreef:
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:
TCT tijger schreef:
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

mischien zijn het de relais was bij mij toen wel het geval
die zitten bij de koplamp ergens heb er toen allemaal nieuwe in gedaan en alles deed het weer
mischien is het dat ?
succes
Gr

Daar zou ik sowieso eens aandacht aan kunnen geven, die liggen bij mij los volgens mij. Zijn dat de relais die in die kunststof gaten horen te hangen ? Tussen de accubak en de koplamp zeg maar, waar ook die extra zekeringen zitten (die ik wél al heb gecontroleerd) ?

bij mij zaten ze bij beide koplampen zowel links als rechts
ik heb alles preventief vervangen

Ik heb net even gekeken naar de 3 relais achter de koplamp bestuurderskant. 3 Dezelfde relais als je het mij vraagt en ik heb het idee dat die bij de ventilator horen ?

Kortom, ik vraag me af of we nu dezelfde relais bedoelen, ik zag aan de andere kant zo snel niks en ook op de plek waar deze 3 relais zitten zag ik niet veel meer. Zitten ze verscholen ergens ?

Iemand ?
(ik ben dus op zoek naar het relais voor de airco, eventueel nog een nummer erbij)

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 17 mei 2008 07:32 PM
  [ # 45 ]

Vandaag weer even aan het rommelen geweest, met de schema’s er eindelijk eens naast.

Probleem is dus dat mijn systeem op druk is, de drukschakelaar (pressotaat) werkt, maar krijgt geen stroom binnen. Zodra ik daar direct stroom op plaats, slaat de pomp aan en wordt de leiding koud. Echter de lagedruk valt gelijk weg als de pomp inschakelt. Zet ik de pomp weer uit, dan loopt de LP weer langzaam op naar 4bar. (Ik meen dat het de LP was zo uit mijn hoofd). Maar het probleem zit hem dus in het stroomcircuit, maar ook in het systeem zelf. Waarschijnlijk zit er een expansieventiel bij de verdamper en die is defect of staat tijdelijk vast. Wellicht is deze open te krijgen met stikstof.

Ik zit op dit moment met een aantal prangende vragen :

1. Waar zit het relais voor de airco ?
De zekering is heel, er staat stroom op de zekeringkast

2. Heeft de airco een eigen computer en waar zit die ?

Op mijn elec. schema staat een balk die op een computer duidt ??

3. Heeft een XM een expansieventiel tussen droger en verdamper en waar vind ik die precies ?

Ik bedoel dus niet (!!) de pressotaat of drukschakelaar op de droger.


Ik mis dus stroom tussen de zekeringkast en de drukschakelaar (pressotaat) op de droger. Daarna klopt alles. De compressor lijkt inderdaad lek, ook weer een mooi verhaal. Not.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook