Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Volgens de advertentie is de d-riem bij 70k gewisseld.
BPM wat je bij import moet betalen hangt af van datum eerste toelating en van de toenmalige nederlandse catalogusprijs. Zie mijn link.
Verzekeren in Nederland kan je pas als hij in Nl geregistreerd is.
Je moet de auto dus op een auto ambulance naar Nl halen, eerst BPM betalen en dan de RDW toelating halen. Dan krijg je pas een kenteken.
Of, wat in Duitsland mogelijk is, maar ik weet het niet van Frankrijk:
Je regelt export kentekenplaten en regelt ter plaatse een tijdelijke verzekering (voor een paar dagen). Dan kan je naar Nl rijden, bij de grens BPM betalen en daarna naar de RDW.
okay ff resumerend…
De mooie licht groene met z’n unieke(?) kleurtje heeft wel mijn voorkeur.
Ik schat dat het echter tegen de 5k gaat lopenvoor er gele platen opzitten.
250 euro brandstof voor alleen de 16v, bij koop moet de TD ook mee
9% van 6-7k bpm = rond de 6-700 euro
en dan nog de keuring en de apk, leges etc.
Als ik dan naar de TD bij citroville kijk
Die kost 4500 vraag. Met nieuwe riem ( maar met rollen en pomp (?))
en heeft auto airco, cruise controll en heeft ook een mooie aantrekkelijk kleur , donker grijs antraciet.
Jongens help eens ff logisch meedenken….
Waar ik over tob..
hoe snel raak ik de mijne kwijt nu die helemaal ok is. ( zonder leer )
wat als die TD straks hier niet door de APK komt met de gasttest enzo…
is hier nog een iemand MET ervaring genoeg om een TD daar te beoordelen die dan ook nog mee wel tegen flessen wijn tarief en een mooie rit
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:Ik schat dat het echter tegen de 5k gaat lopenvoor er gele platen opzitten.
250 euro brandstof voor alleen de 16v, bij koop moet de TD ook mee
9% van 6-7k bpm = rond de 6-700 euro
en dan nog de keuring en de apk, leges etc.Als ik dan naar de TD bij citroville kijk
Die kost 4500 vraag. Met nieuwe riem ( maar met rollen en pomp (?))
en heeft auto airco, cruise controll en heeft ook een mooie aantrekkelijk kleur , donker grijs antraciet.
Ja, zo heb ik ook (duitse) import gewikt en gewogen en uiteindelijk toch voor een nederlandse XM gekozen. Er komen idd nogal wat kosten bij.
Je huidige 16v asap op marktplaats zetten en uiteraard hier op de citromarkt.
In Frankrijk kennen ze nu vast ook wel een keuring. Als hij daar de weg op mag, moet je hem toch ook zonder al te veel moeite door de apk kunnen krijgen?
ik heb geen idee of je de franse met de nederlandse keuring kunt vergelijken.
Maar ik weet wel dat ik een probleem heb als die TD uit france hier vastloop op een apk gastest.
Heb zelf geen import ervaring, maar volgens mij worden veel auto’s uit Frankrijk zo op Frans kenteken naar Nederland gereden. Je moet uiteraard wel even een verzekering regelen. Wellicht via je assurantieadviseur of verzekeringsmaatschappij. Kan dat laatste anders nog wel even aan een vriend vragen, is een specialist in autoverzekeringen…
En ik hoorde laatst van iemand die ook een XM had geïmporteerd dat de keuring bij RDW meeviel. Was toen ook slecht weer…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou Gompy, ik zou voor de tweede gaan en anders voor een NL exemplaar.
Misschien moeten we ruilen haha.
Nee, dat importeren lijkt mij niet alles, en ergens vind ik de kleur van die laatste beetje suf…
En als je alle opties moet gaan inbouwen, kom je ook nog wel tegen lekker bedragje aan…
Maar goed, effe laten bezinken en dan rustig effe kiezen…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
die verzekering komt wel goed. heb van het serge verhaal begrepen dat een verzekring op chasis nr prima te doen is. Wel in NL regelen.
Ik maak me drukker over de keuring
het bedrag is uiteindelijk gelijk aan een nl of een F xm. je hebt alleen een frissere bak…
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
TD break met zwart leer iets?
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Dat petroleum achtige tintje vind ik ook de mooiste hoor. Maar ja de vragen die jij je nu stel heb ik ook gedaan en ben toch lafjes afgehaakt en ben voor de nederlandse gegaan… Ook omdat ik de mazzel had dat mijn huidige ook daadwerkelijk in een heel aardige staat verkeerd.
Maar de diesel met minder dan een ton op de teller…. das alweer anderhalve ton minder dan de mijn hoor!
Dat gaat echt nog lang mee en daols je um verkoopt over een paar jaar dan krijg je er nog steeds een aardig bedrag voor hoor! Zeker met een leuk kleurtje zoals deze heeft.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Jongens!! Nummertje 4 op het lijstje van michiel is geen diesel maar een V6!!!! Bekijkt u de zij kant nog eens goed!!
En michiel als je er uit bent welke je wilt gaan bekijken ben ik je man!!
Importeren is leuk maar ook duur!! Tenzij je het slim kunt spelen wat ik niet kan, maar die zijn er natuurlijk wel. Maar voor het totaal bedrag dat je kwijt zou zijn als je er een importeerd, kan je er hier in nedereland ook wel eentje vinden, geduld is een schone zaak!!!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
En deze? Maar ws. wel veel BPM…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
@eXpelliarMus;
Aan de ene kant is het een V6 en aan de andere kant weer niet. Of type plaatje is eraf of het is een gevalletje doe hetzelf schadeherstel
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ja als je daarvan de aanschaf prijs een beetje laag kunt houden, dan is de bpm je minste zorg
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
eXaMple schreef:@eXpelliarMus;
Aan de ene kant is het een V6 en aan de andere kant weer niet. Of type plaatje is eraf of het is een gevalletje doe hetzelf schadeherstel
Zou zomaar kunnen!? fuck fuck fuck
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “