Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
heel veel plezier ermee!
ZX1.4i schreef:Simpele Ziel schreef:Spanrol klopt ook wel aardig, als zwabbert die van ons niet zo, bij gas staat hij idd helemaal strak..
Maarja, dat het olie pijlstokje precies goed staat zegt niets natuurlijk, meneer kan ook een kwart liter be hebben moeten vullen na de laatste verhuurpogingJa dat kan, maar hij kwam eerlijk over gaf de auto bijna mee zonder mijn rijbewijs gevraagd te hebben. Persoonlijk denk ik dat er een hoop olie via dat ontluchtings slangetje verdwijnt, gezien de plek en de rook/stank die eruit kwam.
PS: De motor nagelt/klopt wel iets meer/harder, tenminste dat gevoel heb ik, kan dat te maken hebben met versleten/vuile injectoren :
Ik weet het niet…..ik blijf er geen goed gevoel over hebben, als ik alles zo eens lees….maar hopelijk voor jou heb ik helemaal Ongelijk. ops:
En handelaren die *eerlijk* overkomen, heb ik wel vaker meegemaakt ....ik heb liever dat de auto zelf eerlijk overkomt.
Maar net als alle anderen hoop ik echt voor jou dat het een goede auto is uiteraard.
Nog even een vraagje…...had je hem gebeld dat je eraan kwam ?
Indien niet…..en je vrij zeker weet dat hij echt koud was…..hoe startte hij ?
Ik heb namelijk jaren geleden daar 2 miskleunen mee gehad ...*ze* hadden (wetende dat ik eraan kwam) hem heel even gestart (BX-diesel uiteraard)...maar meteen weer uitgezet, zodat het LEEK alsof hij koud was…maar toen ik hem zelf voor de deur had staan, bleek hij de bekende kwaal te hebben, dat de diesel terugzakte, danwel er een probleem met de brandstofpomp bleek te zijn.
Dat zou je eens kunnen vragen aan iemand in de buurt daar…of die zomaar eens langs gaat en hem alleen even wil starten.
En hoe hij dan loopt….meteen mooi op 4 poten…of erg schokkerig.
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gefeliciteerd je hebt denk ik een leuke km vreter te pakken…. nu nog even wachten (wat is dat toch naar , weet er alles van)...
Maar goed ik denk dat je er alles aan hebt gedaan om te zien of het een eerlijke auto is. De km stand is te overzien, je hebt hier goede berichten gehoord over de verkoper, problemen zijn door de verkoper aangestipt, en je was tevreden over hoe de auto reed. Ik weet niet of je er nog veel meer aan kan doen, en als je jezelf overtuigd hebt dat je alles goed hebt bekeken en overwogen is dat prima.
Dus, op de meeting met de witte sensatie .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
De motor was absoluut koud, de auto was rondom helemaal ingesneeuwd, geen enkele mogelijkheid dat hij de auto stiekum zou hebben gestart. Ik had vorige week dinsdag gebeld en gezegd dat ik zaterdag zou langskomen, maar niet gezegd hoe laat. De sneeuw om de Xantia was van de avond/nacht ervoor.
Hij startte niet in een keer, maar dat heb ik wel vaker meegemaakt met een 1.9D na extreme kou. De volgende start na 1 min draaien was probleemloos, bij de eerste start hoorde je ook dat de startmotor iets meer moest werken om de boel rond te slingere, iets dat ik met mijn ZX ook merk.
Het is inderdaad wat sans-pareil zegt, ik heb er alles aan gedaan om geen miskoop te doen, verder ben ik wel reeel wat kosten betreft. Ik heb een kleine 1000 euro aan eventuele extra kosten ingecalculeerd, voor Bolletjes, onderhoud airco, eventueel nieuwe vestuivers want hij klopt nogal, wellicht versleten of vies. Dat laatste heb ik van iemand gehoord op het XC of was dat hier?
Als alles goed gaat heb ik de Xantia vrijdag, Weefje gaat de auto ophalen, ik kan helaas geen vrij krijgen
@Bram je gevoel dat er iets mis is met de Xantia klopt een beetje, op de kentekenplaathouder achter staat iets van Opel dealer nogwat
Zijn er al CF KPH te koop :
René van Maren schreef:ZX1.4i schreef:Zijn er al CF KPH te koop :
Hee dat is super
Heb jij er weleens aangedacht om RVS KPH te maken?
Of zo een plaatje met Xantia erop die je op het plastic kan plakken?
ZX1.4i schreef:Heb jij er weleens aangedacht om RVS KPH te maken?
Of zo een plaatje met Xantia erop die je op het plastic kan plakken?
ja hoor, alleen de kentekenplaat is alu en dat vreet met rvs
René van Maren schreef:ZX1.4i schreef:Heb jij er weleens aangedacht om RVS KPH te maken?
Of zo een plaatje met Xantia erop die je op het plastic kan plakken?ja hoor, alleen de kentekenplaat is alu en dat vreet met rvs
Je bedoelt dat de KP dan word opgevreten, hoe heet dat ook het alweer galvanische nogwat :
Ja, nog wat….. doen we niet het wordt een sjonniebak!
de dorpellijsten en typeplaatjes zijn fraai!
Maar verder moet je er niet teveel aanhangen….....tis een Xantia!
Van harte gefeliciteerd en ik moet zeggen mijn complimenten voor de gang van zaken (voorbereiding, maar ook het extra potje tbv tegenvallers)
Alvast veel plezier ermee!
René van Maren schreef:Ja, nog wat….. doen we niet het wordt een sjonniebak!
de dorpellijsten en typeplaatjes zijn fraai!
Maar verder moet je er niet teveel aanhangen….....tis een Xantia!
Oh : , dus die dikke spoiler en 17” chromen velgen die doordaaien als je stilstaat, het rode Turbo plaatje, donkere ramen, etc heeft geen zin
De F sticker die nu op mijn ZX zit zet ik wel over
Als ik de auto heb bestel ik een setje platen en type plaatjes, wist overigens niet dat je ook typeplaatjes maakte.
@Auzz thanx, ik wilde dit keer niet overhaast en blind een auto kopen en deze Xantia lag toevallig op mijn pad, was er niet echt op zoek naar.
Mooi, ik hoop dat je veel km mag rijden met de witte. En dat we je ervaringen mogen volgen. En dat het natuurlijk een goede koop is.
Johan
ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break
Veel plezier met je nieuwe aankoop. Ik vind wit voor een Xantia eigenlijk best wel mooi staan ook. ‘t heeft wel iets chiques.
Vroem
Menno