7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
koelcircuit: olie / water / airco
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 11 februari 2008 11:06 PM
  [ # 91 ]
Blooper1963 schreef:


Kan je voor mij dit systeem ook toepassen??(ik bedoel het electrisch systeem) En welke onderdelen heb ik nodig?? en als de airco draait moeten ze dan op volle kracht draaien??

Ja dat kan.
Voorlopig nodig:

dubbel temperatuurcontact
4 relais
pressostaat

Voor de airco draaien de schroeven in principe op lage snelheid.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 11 februari 2008 11:07 PM
  [ # 92 ]

Kan iemand mij de (inwendige) werking uitleggen van de “disjoncteur (onderbreker) de rédrigération et de lève-glace”.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 februari 2008 11:24 PM
  [ # 93 ]
citrods schreef:

Kan iemand mij de (inwendige) werking uitleggen van de “disjoncteur (onderbreker) de réfrigération et de lève-glace”.

Zo heb je er 2 zitten bij de SM,en werken meestal niet meer na 35 jaar!!
Dus ik heb die laten vervangen door zekeringen van 30A of 40A, geloof ik!
Het werkingsprinciepe,is dat dit thermische onderbrekers zijn,die normaal op warmte reageren!
Bvb: het circuit word overbelast,dan begint die disjoncteur op te warmen en na een tijd zou die moeten uitspringen.
Maar das verleden tijd!!Het werkingsprinciep,is vergelijkbaar met een automatische zekering.
Je zou ze best vervangen,want ik heb doordat ze niet gewerkt hebben,een deel van de bedrading(kortsluiting gehad),welke deels weggesmolten was!! Wink

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 11 februari 2008 11:29 PM
  [ # 94 ]
Blooper1963 schreef:

Het werkingsprinciepe,is dat dit thermische onderbrekers zijn,die normaal op warmte reageren!
Bvb: het circuit word overbelast,dan begint die disjoncteur op te warmen en na een tijd zou die moeten uitspringen.
Maar das verleden tijd!!Het werkingsprinciep,is vergelijkbaar met een automatische zekering.

maar als de disjoncteur weer afkoelt, zal het systeem in principe weer in werking moeten gaan?
De vraag is natuurlijk hoe dikwijls dit “te warm worden” eventueel gebeurd. Als dit eigenlijk “nooit” voorkomt, is een zekering geen probleem, anders moet ik een andere oplossing zoeken.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 februari 2008 11:32 PM
  [ # 95 ]

wat is de bedoeling van een pressostaat??
Word er iets met druk geschakeld??

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 februari 2008 11:38 PM
  [ # 96 ]

In principe,zouden ze moeten sluiten terug,maar dan ook eerst open gaan,en das meestal het probleem.
Ik zei het reeds! Bij mij hebben ze niet gewerkt toen ik door mijn eigen schuld een kortsluiting had veroorzaakt!! Ze hebben niet gewerkt,en daardoor is mijn bedrading van de airco en Fan’s,beginnen doorsmelten,deels!
Je vervangt ze best door zekeringen,of er bestaan nu een soort automatische zekeringen voor auto’s(steekzekeringen) en die doen dan net hetzelfde als die 2 disjoncteurs.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 11 februari 2008 11:51 PM
  [ # 97 ]
Blooper1963 schreef:

wat is de bedoeling van een pressostaat??
Word er iets met druk geschakeld??

de bedoeling hiervan is de airco (+ schroeven) uit te schakelen als de druk in het aircocircuit te hoog oploopt.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 februari 2008 11:18 PM
  [ # 98 ]
citrods schreef:
Blooper1963 schreef:

wat is de bedoeling van een pressostaat??
Word er iets met druk geschakeld??

de bedoeling hiervan is de airco (+ schroeven) uit te schakelen als de druk in het aircocircuit te hoog oploopt.

je bedoelt een drukschakelaar voor te hoge of lage druk?(veiligheid)
Die kan je monteren op de droger/filter geloof ik, of zelfs op de pomp!
De schroeven hoef je niet te schakelen,want als de druk te hoog opgelopen is,is het net goed dat de schroeven blijven draaien om de overtollige warmte te evacueren en de druk te doen zakken.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 12 februari 2008 11:23 PM
  [ # 99 ]
Blooper1963 schreef:

je bedoelt een drukschakelaar voor te hoge of lage druk?(veiligheid)
Die kan je monteren op de droger/filter geloof ik, of zelfs op de pomp!
De schroeven hoef je niet te schakelen,want als de druk te hoog opgelopen is,is het net goed dat de schroeven blijven draaien om de overtollige warmte te evacueren en de druk te doen zakken.

drukschakelaar / pressostaat zal rechtstreeks op de droger/filter komen.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 23 februari 2008 08:58 PM
  [ # 100 ]

Heeft er iemand een foto van hoe de water tuben van de motor naar de verwarmingsradiator lopen?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 februari 2008 12:56 AM
  [ # 101 ]

kan je dit bij die van mij niet nakijken?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 29 februari 2008 06:29 PM
  [ # 102 ]
citrods schreef:

Heeft er iemand een foto van hoe de water tuben van de motor naar de verwarmingsradiator lopen?

Als je langs brasschaat rijdt wip je maar even binnen hé...

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook