2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Topspeed van de xm
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 februari 2008 12:10 AM
  [ # 16 ]

Mijn V6,kan ook nog een stuk sneller,maar heb mij tijdens het filmpje moeten inhouden,voor een voorganger,en ben er achteraf niet meer toe gekomen om deze sneheid opnieuw te halen. Wink

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 11 februari 2008 02:24 AM
  [ # 17 ]

Mijn V6 12v automaat doet op LPG (injectie dat wel) toch nog 221km/h op de gps, op benzine nog niet geprobeerd. En dat met al 269.000km op de klok, toch niet slecht vind ik Smile

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 februari 2008 12:29 PM
  [ # 18 ]

Mijn TCT zal niet trager zijn dat de TCT Break van Arjan. Al weerhoudt dat me er niet van om het toch ooit nog eens te verifieren…  Twisted Evil
Afgelopen weekend met vier volwassenen en volle bepakking uit Duitsland teruggekomen. 160 is ook dan een erg relaxte snelheid. Toen ik em net had heb ik wel een stukje 180 gereden met deze auto, maar de fut was er toen nog lang niet uit. De top ga ik wel eens proberen met een lege auto.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 11 februari 2008 09:56 PM
  [ # 19 ]

Ha Freek, denk eerder dat de jouwe sneller is… Wat lichter dan een break. Ben wel benieuwd!
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 februari 2008 10:16 PM
  [ # 20 ]
Willem schreef:

In de regio Rotterdam kan je doordeweeks niet harder dan 100-130….

Geen probleem hoor Wink

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 11 februari 2008 11:54 PM
  [ # 21 ]

De 2 Liter deed op top ongevee 205 Km/h
De 3 Liter heb ik nog niet boven de 175 gehad. Hermandad is zo oplettend de laatste tijd Confused

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 23 februari 2008 03:34 AM
  [ # 22 ]

2 liter 16 V 205km op de teller op gps 202 km
V 6 24 serie 2 235km op de teller op gps 231 km .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 24 februari 2008 03:54 PM
  [ # 23 ]

De snelwegen in Nederland lenen zich niet zo goed voor het uitproberen van de maximum snelheid van onze auto’s. Daarom weet ik niet wat ik kan/kon bereiken met de 2.0 liter die ik wel eens reed in NL, behalve wat de fabriek belooft. In Japan, waar ik nu woon, is de max snelheid op de tolwegen 100 kpu, hetgeen te begrijpen is daar het grootste deel van deze wegen veel bochten en kilometers lange tunnels hebben. Maar er wordt gewerkt aan een snelweg in de Kanto, het oostenlijk deel van Honshu, aan een weg die ontworpen wordt voor snelheden van 120 kpu. Kan nog wel even duren voordat deze weg klaar is. Bovendien moet er rekening gehouden worden met het terugbrengen van CO2 uitstoot.
Ik moet bekennen dat ik mijn verschillende auto’s wel eens op de staart getrapt heb op een heel mooi recht en breed stuk van de zgn Sanyo Expressway in Yamaguchi Pref. en daar naar 180 heb durven doortrekken (de Traction kwam uiteraard niet aan de 180 - slechts 130!). Fout, dom en mag niet, natuurlijk, en als je betrapt wordt door de alom aanwezige camera’s en radar apparatuur ben je wel je rijbewijs kwijt. Maar soms wordt men (let op: ik zeg niet ik) overmoedig door de geruststellende aanwezigheid van de onboard radar detector die hier, vreemd genoeg, niet verboden is en in veel winkels en op internet te koop zijn.
Overigens is de ‘rattenvallen apparatuur’, zoals die hier heet, meestal niet in bedrijf!! De pakkans is dus vrij klein.
De maximum snelheid van je opgevoerde Puchje in de 60er jaren uitproberen was een uitdaging en niet zonder risiko want de politie leek niet veel anders te doen te hebben in die dagen dan de jongelui op brommers te achtervolgen en te betrappen op kapotte achterlichtjes en snelheidsovertredingen van 5 tot 10 kpu Confused
Het max van de XM uitproberen op de openbare wegen is in een andere dimensie. In NL raak je je rijbewijs plus auto kwijt bij buitensporige overtreding. Ik denk ook niet dat iemand op dit forum ook zo stom zou zijn. In Duitsland mag je zo hard als je wilt op bepaalde stukken autobahn, maar een openbare weg verruilen voor een formule race circuit is niet iets wat men zonder enig nadenken doet.
Wat ik graag zou willen horen is of iemand hier de XM op een circuit heeft kunnen testen Smile

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook