Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Hear, hear
tilanus schreef:Hear, hear
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Het grote voordeel vand e EB is dat je altijs zelf kunt beslissen wanneer er wordt geschakeld. Ook in de automaatstand. Verder ben ik het helemaal met Caysee eens. Als je het niet lekker vindt schakelen had je dat makkelijk tijdens de proefrit kunnen merken.
Nog één nachtje slapen en dan wordt de mijne (GC4P 1.6 HDi EB6V LB) afgeleverd!

- C5 X Shine Hybrid 225
Dag Lezer,
Welkom hier. Ik denk dat je hier inderdaad een schat aan info kunt vinden over je toekomstige auto.
Als je wat rond leest, dan kan je inderdaad zien dat er best wel eens wat nukken zijn, maar voor zover ik heb gelezen geen problemen die niet opgelost konden worden. Verder kan ik met bijna een jaar EB6V ervaring de bak alleen maar aanbevelen. De redenen daarvoor zijn uitgebreid in de diverse topics te lezen.
Tip. Lees ook eens de wat oudere topics. (eerste helft 2007)
Daar staan ook veel ervaringen en meningen en suggesties in.
Mijn advies tot slot: Doen, die EB6V!
Succes met je keuze
tilanus

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Als aanvulling op tilanus’ post:
Het maakt een groot verschil of je gewend ben een automaat te rijden of dat je uit een schakelbak komt. Ik, als automaatrijder, vond de EB6V helemaal niets en heb daarom ook nu weer voor de volautomaat gekozen. Positief aan de EB6V is toch dat het vrij snel went en je als vlug aanvoelt hoe de bak zal reageren.
Sparks schreef:Als aanvulling op tilanus’ post:
Het maakt een groot verschil of je gewend ben een automaat te rijden of dat je uit een schakelbak komt. Ik, als automaatrijder, vond de EB6V helemaal niets en heb daarom ook nu weer voor de volautomaat gekozen. Positief aan de EB6V is toch dat het vrij snel went en je als vlug aanvoelt hoe de bak zal reageren.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Voor mij was dit men eerste auto, en ik was gewoon van automaat en manueel te rijden ( auto’s ouders)
Het is wel heel wat minder dan een echte degelijke volautomaat (mercedes 7 traps automaat) maar ik ben er best tevreden over.
In het begin was het wat schokkerig, maar nu (7000 km) is het schokken over.
Bij rustig rijden werkt hij zogoed als onvoelbaar.
En, soms voel je nog wel eens iets, maar niets erg.
Dus ik ben er best tevreden over, en als je de bak gewent bent lijkt het allemaal maar gewoon.
Maar als je de dag erna met een manuele bak in de file staat, dan weet je wat je mist.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Na een jaar met de EB6V rijden en ruim 75000 km ben ik nog steeds dik tevreden.
Ik kom uit een handgeschakelde auto, had wel wat ervaring met een volautomaat, deze heeft gewoon andere rijeigenschappen dan de EB6V, wat dus niet wil zeggen dat de EB6V niet goed zou zijn!!!
Je moet even wennen, maar neem van mij aan het went héél snel….
Ik ben héél tevreden, als ik morgen een nieuwe auto zo moeten bestellen zou ik gelijk weer de EB6V bestellen , enigste wat ik niet meer zou doen is de LB maar zeker voor de exclusive gaan, met panorama dak.
Succes met je beslissing
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

- C5 X Shine Hybrid 225
Juist dan is die EB6V heerlijk.
- je kan rijden als een automaat
- hij kruipt niet bij veel stilstaan (stoplichten, oponthoud, etc.)
- je kan er ook lekker vlot mee rijden in de manual stand

Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
tilanus schreef:Juist dan is die EB6V heerlijk.
- je kan rijden als een automaat
- hij kruipt niet bij veel stilstaan (stoplichten, oponthoud, etc.)
- je kan er ook lekker vlot mee rijden in de manual stand
En is nog zuiniger ook dan een vol-automaat.

- C5 X Shine Hybrid 225
Komt vanzelf, Yves, komt vanzelf….

Re: schakelgedrag
yves_c4 schreef:Ik kan na ongeveer 2000 km met een1.6 hdi alleen stellen, dat het schakelgedrag bij zeer rustig optrekken, inderdaad zeer soepel verloopt.
Bij het invoegen op een autosnelweg, zet ik hem dan wel manueel;
anders verloopt het veel te schokkerig, iedereen zegt wel dat ik mijn gas op het goede moment eventjes moet lossen ,maar tot nu toe heb ik dit goede moment nog niet gevonden, voor de rest niets dan lof over mijn c4 gp
Wacht nog even, en als de “leerperiode” van de bak voorbij is zal je merken dat hij veel soepeler begint te schakelen.
Ik heb nu 7000 km en het is nu erg soepel.
De bak schakeld rond 2500-3000 toeren en dit gaat vrij soepel.
Nog niet te vergelijken met een volautomaat, maar hoe dan ook erg comfortabel.
Ik rij met de 2.0 HDI, maar dit maakt niets uit veronderstel ik. Buiten mss het feit dat de 1.6 hdi iets hoger in de toeren zal gaan om aan dezelfde snelheid te accelereren.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

- C5 X Shine Hybrid 225
Het betreft een vaste kern; en daar zit geen waarheid in.
Wat een onzin, zeg. Diegene die dat geschreven heeft, heeft waarschijnlijk 500 meter gereden met de EB6V en meer niet.
Het is juist prettig dat die flippers niet meedraaien. Dan staan ze dus altijd op hun vaste plek. Dit geldt ook voor de bedieningsknoppen op het stuur. Er zijn juist veel reacties van mensen en journalisten ( ) die dit allen juist als zeer prettig omschrijven nadat ze een uitgebreide test hebben gedaan met de auto.

Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Deze week wordt in “De Autogids” de nieuwe audi RS6 getest, één van de hoofdcommentaren die ze daar hebben, is dat het zo vervelend is dat de schakelpeddels van de automaat op het stuur bevestigd staan en niet meedraaien. Er worden vaste peddels geprefereerd zodat je nooit kan missen tussen op- en afschakelen. dit is trouwens ook zo bij ferrari en andere exoten.
Zelf rijdende met de gerobotiseerde 6-bak zou ik deze echt aanraden. zeker als je weet wat z’n specifieke kenmerken zijn. een volautomaat is wel iets comfortabeler maar verbruikt dan ook weer veel meer.
veel succes met de keuze
mvg

Ik het met de meedraaiende peddels kennis kunnen maken in een audi A3 met DSG bak.
Deze stonden dus op het stuur, en dit is in bochten erg irritant, geef mij maar de vaste peddels zoals op men picasso, al gebruik ik ze niet zoveel.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken