Iemand die bij het lezen van volgend verhaal ineens OH JA! denkt mag mij daar graag deelgenoot van maken.
ik heb hier een ami super met 1300 GSA en 5 bak en dus ook de elektronische GSA ontsteking staan. Ik wilde zaterdag daarmee weg en kwam geschat wel 300m ver. toen sloeg ze af en wilde niet meer aan de praat…..
ik heb r weer neergezet op het plekje om haar zonden eens te overdenken.
nu startte ik haar vanmiddag weer en ze sloeg meteen aan. Echter na 150 m was het weer over met de pret. even gekeken of er vonk was, en die was er niet. De verdeelkap en rotor is vernieuwd en er was geen vonk op elk van de 4 boegiekabels, dus zal het voor de verdeelkap zitten. is dit een verhaal typisch voor een der ontstekingsonderdelen en zo ja welke zal ik dan als eerste gaan vervangen?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het klinkt heel erg als een kapotte condensator…
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Je haalt me de woorden uit het toetsenbord. Hebben 1300tjes wel een condensator?
My other car is a broomstick.
die zit bij een contactpunten gestuurde ontsteking op het verdelerhuis, waar zit die bij een electronische?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Áls deze er op zit zou ik die daar ook verwachten. Bij mij zit de condensator inderdaad op het verdelerhuis, ik heb een 1129cc.
My other car is a broomstick.
in ieder geval niet op het verdelerhuis…...
ik heb verder ook geen verstand van elektronische ontstekingen dus vandaar de vraag…..
als ik er niet uit ga komen kan ik er altijd nog een contactpuntenjongen in proppen, maar liever houd ik de bestaande situatie aan.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een elektronische ontsteking HEEFT GEEN CONDESATOR!
Ik verdenk de module. of een stekkertje..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Waarmee mijn conclusie meteen onderuit gehaald wordt, maar geef toe, als het contactpuntjes waren geweest had mijn verhaal steek gehouden ops:
bogaard77 schreef:
Ik verdenk de module. of een stekkertje..
Inderdaad, de ontstekingsmodule kan dit soort dingen veroorzaken, en ook de stekker er naar toe kan kuren vertonen.
Maar meet voor de grap ook eens of er wel 12v op de bobine staat als hij niet wil starten?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
graddus schreef:Waarmee mijn conclusie meteen onderuit gehaald wordt, maar geef toe, als het contactpuntjes waren geweest had mijn verhaal steek gehouden ops:
Niet helemaal. een kapotte condensator laat de motor meteen brak lopen, niet pas na 300 meter…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
bogaard77 schreef:graddus schreef:Waarmee mijn conclusie meteen onderuit gehaald wordt, maar geef toe, als het contactpuntjes waren geweest had mijn verhaal steek gehouden ops:
Niet helemaal. een kapotte condensator laat de motor meteen brak lopen, niet pas na 300 meter…
Ik heb met mijn fiat 500 ooit eens exact het beschreven probleem gehad, starten en lopen, kilometer rijden, nix meer, 10 minuten staan, starten en lopen, kilometer rijden etc. Niets hielp, nieuwe condensator en problem solved
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Twee jaar geleden heb ik exact het zelfde gehad met mijn HY.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tsja.. Heb jij weer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ff andere bobine proberen.
Citroen!
bobine, module, steker….
alleen de verdeler zelf is dus niet verdacht?
ik zal eens wat onderdelen gaan uitwisselen,
stekers los en weer vast hielp niets, ze zagen er dan ook goed uit; geen corrosie.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als de ontsteking het een tijdje wel doet, dan niet meer, is de verdeler niet mijn eerste verdachte. De bobine wel.
Citroen!