71 van de 224
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 februari 2008 01:48 AM
  [ # 1051 ]

Nu ik nog in de sfeer ben van de meeting zal ik weer eens wat typen. Vorige week mijn rechter ADAL gedaan en gisteren de linker, en dat stuurt weer een stuk beter, geen raar gezwabber meer. Ook niet bij de zeer hoge snelheden die nodig zijn om de voorzitter in een C6 in te halen.

Verder heb ik met Garage St. Marien de eerste stap gezet naar de volgende motor die klaar moet zijn voordat m’n koppelling er aan gaat, dus dat wordt wel boeiend. Ik moet nog even mijn reserve blok richting vanderlaan slepen om hem voor te bereiden om naar Frankrijk te verslepen voor opbouw. Ik heb ook een K&N Apollo luchtfilter besteld waarmee ik de fabrieksluchtfilter kan vervangen met behoud van het aanzuigpunt.

Ook de details van de VEMS zijn nu wel zo’n beetje uitgewerkt en die bestelling moet ook binnenkort de deur uit zodat ik dat allemaal in elkaar kan klussen alvorens de nieuwe motor/bak combo er weer is om in te bouwen. Nog een forge recirculatieklep en misschien een setrab olie koeler ik ben technisch helemaal gereed denk ik. Dan rest het plaatwerk.

Ik heb ook nog een vaag probleem bij nat weer en bochten naar links. Dan hoor ik rechtsvoor een vaag schokkend geluid, maar als het droog is dus niet. Heel vreemd. Ik denk vooralsnog aan het steunlager van de aandrijfas, maar ik weet het eigenlijk gewoon nog niet precies.

Verder alleen wat vordering op het prestige vlak, de details voor een complete plaatwerk en spuit beurt in St. Marien zijn ook bijna op orde…

Dat was het geloof ik weer, kwa raportage.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 10 februari 2008 01:53 AM
  [ # 1052 ]

Waarom verkies je de Vems over de MegaSquirt als ik vragen mag?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 februari 2008 02:46 AM
  [ # 1053 ]

Omdat ie meer kan, zoals een variabele wastegate instelling bedienen, en omdat ik vergeleken bij MS, een betere indruk heb gekregen van VEMS, en omdat ik onder de indruk ben van het werk van dp engineering, die heel goed uit de voeten kunnen met VEMS.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 10 februari 2008 11:06 AM
  [ # 1054 ]

Klopt, maar een vems kan bv niet tussen 2 maps schakelen, wat ik wel wil voor lpg…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 februari 2008 09:42 PM
  [ # 1055 ]

Nouja, als ik zover ben, ga ik wel kijken hoe ik dat oplos, maar die boost solenoid control vind ik wel een vrij belangrijke functie. Als ik er LPG in ga klussen kan dat altijd nog d.m.v. 2x VEMS… of LPG-only, daar denk ik ook weleens aan.

Verder is de motor uit de prestige gefietst vandaag, dus daar zijn we wel weer een stap verder mee, nog een paar daagjes sleutelen en de carrosserie is klaar om richting St. Marien te verplaatsen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 11 februari 2008 12:02 AM
  [ # 1056 ]

In pirincipe kan je enkel een gasprogramma erin steken, en als je start op benzine draait je motor dan iets te rijk(word toch meestal zo ingesteld bij gas).

Wat is die boost solenoid?
Boostcontroller kan je met MS aansturen, dat weet ik.(wat ik ook wil gebruiken mettertijd)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 februari 2008 05:11 PM
  [ # 1057 ]

De boost solenoid is het apparaat waarmee je de wastegate kan varieren. Zelfde als de boost controller dus. Ik wist eigenlijk niet dat de MS dat inmiddels ook kon, laatste keer dat ik serieus naar MS keek waren er een zooi functies die niet of alleen met zeer veel geklooi konden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2008 06:35 PM
  [ # 1058 ]

ipv dat je de stuurdruk op de wastegate gaat regelen ga je dus de wasgate zelf bedienen, snap hem!

MS heeft alles van dual maps, boostcontrol, launch control, NOS, stappenmotorbediening, enzenz(en uiteraard bediening van koelventilator enzo).
Ongelofelijk compleet systeem.
De extras die je moet toevoegen voor de functies werkend te hebben zijn echt klein en makkelijk.
Overal schemas te vinden en als je een kitje koopt ben je 8Dollar kwijt, heb je alles ineens.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 12 februari 2008 09:18 PM
  [ # 1059 ]
forum bs-autotune schreef:

Wat is VEMS ?

VEMS is ontwikkeld door mensen die klaar waren met MegaSquirt. De VEMS gaat ook een stukje verder. De print is niet meer doe-het-zelf maar SMD gesoldeerd. De aansluiting is gemaakt dmv. een AMP Seal stekker. Verder is er een wideband lambda-controller ingebouwd. En dat is bijzonder. Er kan een UEGO sensor aangesloten worden op de ECU ! Verder kent het systeem diverse opties boven MegaSquirt:

Dubbele sensor (Cranck / Cam) standaard ondersteund
Wideband Lambda-controller ingebouwd
EGT circuit ingebouwd
Meerdere injectortrappen en bobinetrappen ingebouwd

Daarnaast mis ik ook een aantal zeer belangrijke punten: Switchable tables is een enorm gemis. MegaSquirt kent veel meer flexabiliteit met behulp van de extra software. VEMS is mooier qua afwerking en hardware.


Hardware

Atmel RISC Microcontroller. Surface mount technology.
Automotive grade AMP Econoseal III connectors
Extruded Alubos aluminum enclosure with CNC machined endplates.

Sensor Inputs

VEMS can be configured to use almost any standard OEM sensor for:

Built-in LSU4 WBO2 controller providing fast and precise digital control.
2 variable reluctance/Hall sensor inputs.
2 knock sensor inputs with advanced DSP based signal conditioning (configurable knock window).
Onboard manifold absolute pressure sensor (MAP) of either 250kpa or 400kpa with high precision processing. With high resolution sampling that provides smoother idling, more precise tuning than lower resolution systems often used.
Coolant temperature sensor (CLT).
Intake Air Temperature sensor (IAT).
Throttle position sensor (TPS).
2 misc inputs for resistive sensors, like exhaust back pressure and fuel pressure.
2 K-Type exhaust gas temperature (EGT) sensor amplifiers.
Several internal sensor inputs for custom applications.
Drivers8 high current and high voltage ignition drivers that can directly drive coils (max 16 cylinders with wasted spark). These can also drive other devices (with max 8A/380V load with the standard hardware).
8 high current injection drivers supporting peak-hold injectors or other devices (with max 14A/60V load with the standard hardware)
2 high current miscellaneous outputs. These drivers, as well as the 8 injector drivers can be configured as high current (14 .. 15 A) drivers for special outputs (idle pulsewidth-modulated (PWM) or ON/OFF solenoid, nitrous oxide injector, variable intake actuator, etc…).
1 Idle stepper driver. Can be used as four individual 1A push-pull drivers.
4 350mA protected open collector drivers with pullup.
1 350mA protected open collector driver for fuel pump relay.
1 350mA protected open collector driver for small idle solenoids.
2 350mA protected open collector drivers driving LED’s. Available for other applications if connected on board.
1 Stepper Motor driver for advanced IACV control.

Software

The engine management’s embedded code has been developed by software professionals across Europe and has been rigorously tested in road going and competition vehicles. new features are being developed all the time and can be utilised easily with field programmable software tools. Current features include:
14x16 or 12x12 Volumetric Efficiency Map for fuel injection.
14x16 or 12x12 Ingition Map.
14x16 or 12x12 Lambda target Map for closed loop UEGO.
Fuel cut triggered on combinations of RPM, Pressure, Deceleration & Overrun.
Speed-Density, AlphaN (with Barometric correction), or AlphaN with MAP multiplication.
AlphaN/Speed-Density rpm blending for engines with agressive cam timing.
Fine tunable warm-up enrichment.
Injector opening configuration.
Highly configurable crank and cam triggering. (36-1, 60-2, Audi 155 tooth trigger, Subaru, Toyota, Honda.)
MAP or throttle based acceleration enrichment.
Configurable closed loop UEGO.
Boost solenoid control with PID feedback.
Idle control valve, stepper or solanoid including dual coil (BMW, Toyota, Subaru etc) with PID feedback and Ignition trim.
Ignition retard & Spark cut idle strategies.
2 Custom drivers triggered on combinations of RPM,TPS & MAP.
2 WOT/RPM drivers.
Coolant fan, Water pump & Fuel pump control.
Knock characteristics (frequency, threshold etc) & behaviour (retard amounts and steps).
Injector staging.
Launch control.
Anti-lag based on either ignition retard and enrichment, or spark cut.
Soft RPM limiter.
Fuel and/or ignition cut on gear shift.

Communication

2 RS232 ports.
1 1-wire communications port (replaces one RS232) for very convenient anti-theft (see Button Immobilizer) support.
1 onboard LCD support.
1 Onboard PS/2 keyboard support.
Feature connector for CAN bus and MMC (multimedia card) add-on boards.
Fast serial boot loader for firmware updates.

vanwege de inbouw van MegaSquirt in SuperNards’ SM weten we inmiddels dat het het herschrijven of aanvullen van MS firmware een kwestie van enkele dagen kan zijn.
Uiteindelijk valt of staat alles met kennis van het product en de aan te sturen delen.

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2008 10:03 PM
  [ # 1060 ]

Het is een zeer leuk stukkie, maar wat ik mis word zeer snel vermeld: Switchable tables.
Dit ivm met de LPG injectie…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 februari 2008 12:07 AM
  [ # 1061 ]

Ja gut, ik heb ook wel vertrouwen in de heren van DP Engineering als ik assistentie nodig ga hebben. De switchable tables zouden leuk zijn, maar ik vind het niet kritiek, LPG is voorlopig toch niet een hele hoge prioriteit.

Ik ga dus de VEMS weg bewandelen en eens kijken wat voor resultaat er uit komt.

En ik moet nou toch ook snel mijn reserve blok mee gaan slepen naar Van der Laan, en gaan voorbereiden voor verzending naar St. Marien.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 februari 2008 09:09 PM
  [ # 1062 ]

Waarschijnlijk staat het LPG verhaal in 2012 hoog op het lijstje Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 februari 2008 09:17 PM
  [ # 1063 ]

Nouja, ik moet nou toch wel wat vaart gaan maken, want ik heb zuigers en zuigerringen besteld, en m’n koppelling loopt aan zijn eind, dus alle reden om een beetje actie te ondernemen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 februari 2008 09:20 PM
  [ # 1064 ]

Dus LPG wil je er nu ook direct in zetten?
Of komt dat wel later?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 februari 2008 09:42 PM
  [ # 1065 ]

Eerst zo aan de gang, want dat LPG wordt nog een hele studie op zich. En eigenlijk ben ik meer voor bio-ethanol maar dat kan je nauwelijks tanken in dit stomme land, en het is ook nog eens stervens duur…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
71 van de 224
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook