7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
B_iks’ - Ax 1.1 Mistral - Exit
Lobber
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 12 februari 2008 10:26 PM
  [ # 91 ]

Ik ben benieuwd wat jouw ervaring hiermee is, zowel in de praktijk (op de snelweg) als op papier (de verbruiksstatistieken)!! Dus hou me (of ons) op de hoogte!!

Ik heb ook een 1.1 met lange 5bak (van een AX 1.4Diesel dit keer, draait ongeveer 3500 toeren bij 120km/u). Alleen heb ik een nieuw type injectie motorblok (HDZ geloof ik, met de DIS injectie en magnetti marelli motormanagement computer).

En vergeleken met de oude setup (1.0i CDZ 50pk met 4bak) valt het verbruik me tegen… mn auto verbruikt nu meer. Terwijl de manier waarop ik m’n auto gebruik niet is veranderd. Ik rij veel rijksweg, maar ben wel vrij lui met schakelen. Rijksweg = 5e versnelling dus, (dus vanaf 80km/u tot 130km/u). Optrekken doe ik dan wel rustig natuurlijk als ik hem in de versnelling laat staan.

Wel is het heerlijk rustig geworden IN de auto!  Very Happy

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 27 april 2008 03:31 AM
  [ # 92 ]

Laatst gerealiseerde verbruik is 1:17,2, met deze temperaturen kom ik steeds rond deze waarden uit. Ik vermoed dat ik in de zomer en met langere ritten wel richting 1:19 moet kunnen komen. Het is een verdomd zuinig karretje.

Vandaag mijn Ax Mistral z’n originele striping (terug)gegeven, het was lang zoeken, maar toch een setje weten te vinden.

Het staat wel ontzettend vrolijk en hoort ook bij deze uitvoering, je ziet ‘m steeds minder. Ook nog even flink gewassen, gepolijst, gecleanerd en gewaxt en het resultaat mocht er zijn:

Geweldig gewoon. De auto was duidelijk in jaren niet goed aangepakt. De lak was zwaar verkrijt met veel vliegenpoep erin, na 2 dagen keihard poetsen waan ik me weer in de zomer van de jaren ‘90,  hij glimt als een nieuwe. Mooi om te zien hoe gaaf het koetsje nog is na 18 jaar en 215.000 kilometers. Nog een fotootje van de werkplek:

Volgende week gaat ie op voor de eerste APK in mijn bezit, ik kocht ‘m met een frisse apk en heb er inmiddels ong. 15.000 km mee gereden. Ik ben zeer benieuwd!

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 28 april 2008 03:09 AM
  [ # 93 ]

netjes Wink  en glimmend Very Happy


1 op 19 doe je goed ik doe met de zx 1 op 13 Wink

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 05 mei 2008 09:12 PM
  [ # 94 ]

Zag er op de Citromobile helemaal top uit!
Erg gaaf met de originele striping.

http://i18.photobucket.com/albums/b136/rogier858/Citromobile 2008/P5040214s.jpg

Groet, Rogier

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 05 mei 2008 11:36 PM
  [ # 95 ]

Dank je, ik vind het ook zo gaaf! En het heeft de regenbuien van begin vorige week prima doorstaan, dus het zal wel blijven zitten zo. Maar voor het geval dat, heb ik nog een reserveset striping!  Laughing

Alleen de bumpers zouden wel eens wat witter mogen worden, maar daar heb ik al van alles op geprobeerd. En de velgranden zijn ook niet bepaald netjes. Maar dat zijn details, over de gehele linie is het een keurig wagentje voor z’n leeftijd en km’s.

Morgen komt ie hopelijk vlot door de keuring en dan zal ik ‘m verder verwennen met:

- een nieuwe d-riem, waterpomp
- monopointhuis reinigen (het is zo ontzettend goor)
- 1400-onderstel, ik heb een rotte aandrijfas en de remmen zijn dunnetjes. Verder steunt en kraakt de voortrein behoorlijk, dus dat zou een leuke update zijn.

O ja, afgelopen week twee lange ritten gemaakt en na 728 kilometer bleef het waarschuwingslichtje van de brandstofmeter branden.

Gerealiseerd verbruik:        1 : 18,46 Shocked  Razz

En dan zaten er nog een paar boodschappenritjes tussen, ik ben benieuwd of ik de 1:20 eens zou kunnen halen.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 07 mei 2008 06:05 PM
  [ # 96 ]

Nu even minder goed nieuws. De auto moet op 8 juni weer gekeurd zijn, dus ik had ‘m voor een voorkeuring (incl. verdere technische controle) weggebracht.
Ik had een vermoeden dat de remmerij wel eens probleem kon vormen, maar toch goede hoop dat de auto er wel doorheen zou komen. Niet dus, de lijst met aandachtspunten is lang (staan ook dingetjes op als het ontbreken van het motorkapstangetje)

Even een overzichtje van de headlines:

- Remleidingen achter (links en rechts) te zwaar aangetast
- Stuurkogels links en rechts te veel speling
- Afdichting uitlaatklem, demper matig
- Remklauwen lopen aan, blokken dun
- Scheurtjes in benzineslang
- Draagarmrubbers zeer matig
- Minimale olielekkage Krukaskeerring

Nog een paar lullige dingetjes, die zo gefixt zijn. Met name de remleidingen en stuurkogels zijn een zware domper. Weet iemand wat dat zou kunnen kosten als je het zelf doet?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 mei 2008 09:17 PM
  [ # 97 ]

Hé...dat lijstje komt me bekend voor… Laughing

Leidingen kosten ongeveer +/- 80 euro, ik had eentje van 4 en eentje van 3.10 mtr nodig.
Oude aansluitnippels meenemen, dan weten ze wat ze eraan moeten persen…
Kogels zijn ook niet echt duur, twee tientjes incl/ stuk.
Blokken zijn ook vrij goedkoop; 3-4 tientjes voor een set.

Kijk hier eens: http://start.mijngrossier.nl/catalog/

Zo te lezen ben je met 150-200 eui wel klaar, precies dat wat ik meestal ook kwijt ben voor een APK-tje…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 07 mei 2008 09:23 PM
  [ # 98 ]

stuurkogels zijn wel goed zelf te doen, remleidingen ook opzich als je zorgt dat je er bij kan Wink

succes met deze punten!

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 07 mei 2008 09:32 PM
  [ # 99 ]

Even de APK-punten van het lijstje en wat dingen die ik nu weet dus:

1. Achterlichten knipperen mee met richtingaanwijzer (massa?)
2. Afdichting uitlaatklem herstellen
3. Remmen voor lopen aan (klauw gangbaar maken?)
4. Remleiding l + r verroest
5. Stuurkogels l + r te veel speling

Punt 1 en 2 zijn zo gefixt, vermoed ik. Ik heb iig nog een complete nette uitlaatlijn liggen.

Dan punt 3, is het eenvoudig om een remklauw gangbaar te krijgen? of maar gewoon een andere?

Punt 4: Stuurkogels, zo’n 3 a 4 tientjes, wel even goed opmeten.

Punt 5: Remleiding, zo’n 80 euro dus? En dan gewoon koperen?

Ik kan ook gewoon meteen die 1400-poten eronder zetten, maar dan kan ik nog twee aandrijfassen op het lijstje toevoegen.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 mei 2008 01:07 AM
  [ # 100 ]

Remmen lopen aan, meestal komt dat omdat er een rand aan de schijf is gesleten.
Als je met een haaks slijpertje met een lamellenschijf zachtjes die rand eraf slijpt, ben je al een stuk verder.
Remklauwen moeten natuurlijk vrijelijk kunnen bewegen over hun pennen/ bouten, dus axiaal.
Pendelende achterlichten is inderdaad een aardeprobleem: stekkertjes schoonmaken en inspuiten met vaseline, aardepunten roestvrij maken.
Uitlaatklem loshalen en wat Gum-Gum erin spuiten en weer monteren.
Leidingen is goed te doen, gewoon rustig de leidingen in de bevestigingen klikken en met grote bochten buigen (niet knikken).
Er wordt tegenwoordig alleen maar koperen geleverd, of origineel voorgevormd staal ($$$).
Nogmaals: een zaterdagje sleutelen en een kleine 200 euro verder heb jij dat karretje weer APK-fris..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 mei 2008 01:07 AM
  [ # 101 ]

punt 3 : alles netjes zuiver maken, nieuwe remblokken (deze zijn toch op?), nieuwe montageset (veertjes), beetje kopervet.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 08 mei 2008 01:55 AM
  [ # 102 ]

Ik heb er inmiddels veel vertrouwen in, dankjulliewel voor de tips!

Ik kan komend weekend lekker aan de slag Razz.

@Paso, wat bedoel je precies met een nieuwe montageset? Ik kom deze niet tegen op onderdelenzoeksites?

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 08 mei 2008 10:54 AM
  [ # 103 ]

Over het massaprobleem van het achterlicht;

Als je het linker achterlicht loshaalt zitten er naast de grijze blokstekkers ook nog een enkel zwarte draad vast aan het chassis. Dat is de massa.

Deze zit met een boutje 10 (o.i.d.) via een ring vlak bij het achterlicht vast. Deze ring en het chassis daar ff goed opschuren en wat wd40 erbij en hoppakee. dat moet een berg schelen.


suc6! Smile

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 08 mei 2008 11:33 PM
  [ # 104 ]

montageset zit meestal al bij de remblokken inbegrepen. Dat zijn de veertjes die de remblokken in de klauw duwen…

Massaprobleem is niet zo heel moeilijk op te lossen. Dat is eventueel alle lampjes vervangen. Kijk even of de bolletjes nog helder zijn, zo niet vervang ze. En even de stekkerverbinding goed maken en invetten en eventueel het massapunt aan de carroserie beetje opschuren en nieuw veerringetje plaatsen. Kijk eerst naar de stekkers en buig die pootjes naar elkaar toe. Kijk dan gelijk even naar je bolletjes en kijk daarna of het probleem is opgelost..

Uitlaatklem inderdaad met Gun Gum of gewoon uitlaatkit weer doen


Remleidingen zijn ook wel te vervangen. Let goed op hoe alles loopt en buig de nieuwe leiding zoals die oude zat.

Bij de stuurkogels moet je het aantal gangen tellen als je ze eraf draait. Als je dan weer hetzelfde aantal gangen neemt bij de nieuwe kogel hoef je als het goed is niet uit te lijnen.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 08 mei 2008 11:33 PM
  [ # 105 ]

montageset zit meestal al bij de remblokken inbegrepen. Dat zijn de veertjes die de remblokken in de klauw duwen…

Massaprobleem is niet zo heel moeilijk op te lossen. Dat is eventueel alle lampjes vervangen. Kijk even of de bolletjes nog helder zijn, zo niet vervang ze. En even de stekkerverbinding goed maken en invetten en eventueel het massapunt aan de carroserie beetje opschuren en nieuw veerringetje plaatsen. Kijk eerst naar de stekkers en buig die pootjes naar elkaar toe. Kijk dan gelijk even naar je bolletjes en kijk daarna of het probleem is opgelost..

Uitlaatklem inderdaad met Gun Gum of gewoon uitlaatkit weer doen


Remleidingen zijn ook wel te vervangen. Let goed op hoe alles loopt en buig de nieuwe leiding zoals die oude zat.

Bij de stuurkogels moet je het aantal gangen tellen als je ze eraf draait. Als je dan weer hetzelfde aantal gangen neemt bij de nieuwe kogel hoef je als het goed is niet uit te lijnen.

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook