He’ wat een klote einde, aan een klote periode
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
ZX1.4 schreef:He’ wat een klote einde, aan een klote periode
Greetz ZX1.4
Idd…2008 is goed begonnen. Zit nu even aan de whisky, uiteraard niet teveel, maarrrrr, helpt wel relativeren
Maar de vraag is….wat moeten we nu?
Als we ‘m opknappen, als dat technisch mogelijk is, dan is het meer om de emotionele waarde, want financieel is het niet meer waard.
Wie heeft eventueel de onderdelen in kleur?
Weten jullie raad? Een nuchtere kijk op de zaak is nu eigenlijk wel geboden.
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
He bah wat klote zeg
Als je het wagentje voor niet al te veel geld weer kunt fixen zou ik dat natuurlijk doen, je weet in ieder geval wat je er aan hebt en als het dan beperkt blijft tot een motorkap, bumper en evt. zijschermen kom je er nog bekaaid vanaf, mocht je nou geen delen in de goede kleur kunnen krijgen dan kun je er ook een ratjetoe van maken, door bijvoorbeeld een gele motorkap, gele deuren en een gele kofferbakdeksel erop te zetten, dan ziet het er weer grappig uit natuurlijk (voor zover je zoiets kunt waarderen) ik meen dat je ooit ook een polo kon krijgen met verschillende kleuren, in Roermond rijdt er een rood/groen/geel/blauwe rond, ikzelf vind het wel grappig.
Hoe dan ook blijft het ronduit klote! enig idee wat ermee gebeurd is?
Sterkte!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:He bah wat klote zeg
Als je het wagentje voor niet al te veel geld weer kunt fixen zou ik dat natuurlijk doen, je weet in ieder geval wat je er aan hebt en als het dan beperkt blijft tot een motorkap, bumper en evt. zijschermen kom je er nog bekaaid vanaf, mocht je nou geen delen in de goede kleur kunnen krijgen dan kun je er ook een ratjetoe van maken, door bijvoorbeeld een gele motorkap, gele deuren en een gele kofferbakdeksel erop te zetten, dan ziet het er weer grappig uit natuurlijk (voor zover je zoiets kunt waarderen) ik meen dat je ooit ook een polo kon krijgen met verschillende kleuren, in Roermond rijdt er een rood/groen/geel/blauwe rond, ikzelf vind het wel grappig.Hoe dan ook blijft het ronduit klote! enig idee wat ermee gebeurd is?
Sterkte!
Hahahaha, is idd wel een idee he. Ja, we weten hoe het gebeurd is. Vanochtend reed een motoragent in de buurt. De ZX viel op een één of andere manier op. Hij is erachter aan gegaan. De jongen (ik heb een idee wat voor nationaliteit, ik ken de buurt) trapte het gas in en reed tegen een metalen paal. Zo’n rood-witte paal die midden op een fietspad staat, je kent ze wel. De jongen sprong uit te auto en rende een steeg in. De motoragent kon de achtervolging niet voortzetten omdat hij uiteraard op een motor zat. Maar ja…meer zeggen ze niet over de verdachte. Het is namelijk wel zo dat ik een partij vrienden achter me heb die de verdachte maar al te graag even met “de bek op de trekhaak” een rondje willen rijden. Als we er ooit achter komen wie het is dan is die knakker heeeeeeel erg de sjaak, dat is 1 ding dat zeker is!
Er is technisch onderzoek gedaan. Maar ja, de wagen is maar WA verzekerd, dus we krijgen er geen spie voor terug.
Mocht er iemand zijn met een sloop Avoriaz in dezelfde kleur.
Eerst maar eens kijken hoe het technisch gesteld is met de wagen.
Het geinige wel is: Mijn paps heeft gisteren (maandag) een C5 gekocht met inruil van een Xantia 1.8 16 kleppert… Marion heeft dus de dealer gebeld om te zeggen dat ze interesse heeft in deze Xantia…wat een verhaal he?! Dussss, misschien komt deze wel op een zeeeer omslachtige manier terug in de familie. Wie weet.
See, buy, fly C5 V6
Okay, de knoop is doorgehakt. Mocht het technisch haalbaar zijn dan knappen we’m op. Hopelijk kan het forum me enorm helpen aan onderdelen.
Het gaat voornamelijk om het subframe. De klap is in het midden geweest. Er bestaat dus een kans dat het frame zelf gespaard gebleven.
Wat we dan dus nodig hebben is het volgende, denk ik:
- Motorkap
- Lampen
- Radiateur
- Bumper + balk
- Evt. motorsteunen.
Mocht de ZX starten, nog steeds zo soepel schakelen met draaiende motor en het frame is goed dan zie ik goede kans.
Ze roept al ijsberende hier tussen die 4 muren:“Ze krijgen me niet klein! Als het kan, opknappen die bak en zweven als een koningin!”
Jajaja, een vrouw met ballen!
Bart Ebben zou een uitkomst zijn, maar is prijzig.
Als iemand van jullie onderdelen hebben…mocht het dus technisch kunnen (Het is immers ook ooit met m’n BX Sport gelukt) laat het maar horen!
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Wat een klote verhaal Ruben en vriendin, aan de ene kant wel leuk dat ze weer is terug gevonden aan de andere kant…........................ mocht je de dader vinden m’n breaky heeft een trekhaak.
Das toch leuk man dat de Xantia op deze manier weer in de fam terug komt, mits vriendin wel een bollen kar wil rijden!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Onderdelen heb ik helaas niet voor je, maar kan wel mijn hulp en gereedschappen aanbieden en wellicht een werkplek . Ik zie dat je in regio Utrecht woont, sloperij Akkie Stomphorst zit daar in de buurt, dacht dat ze in De Bilt zitten, vriendelijke mensen daar met mooie prijzen.
ZX1.4i schreef:Onderdelen heb ik helaas niet voor je, maar kan wel mijn hulp en gereedschappen aanbieden en wellicht een werkplek . Ik zie dat je in regio Utrecht woont, sloperij Akkie Stomphorst zit daar in de buurt, dacht dat ze in De Bilt zitten, vriendelijke mensen daar met mooie prijzen.
Dat zijn gouden tips, dank je wel! Ik heb het genoteerd, morgen weten we hopelijk meer!
See, buy, fly C5 V6
eXpelliarMus schreef:Wat een klote verhaal Ruben en vriendin, aan de ene kant wel leuk dat ze weer is terug gevonden aan de andere kant…........................ mocht je de dader vinden m’n breaky heeft een trekhaak.
Das toch leuk man dat de Xantia op deze manier weer in de fam terug komt, mits vriendin wel een bollen kar wil rijden!?
Dank je, Wes. Tja…ze is nu aardig verliefd op het comfort van onze “bollenkarren” hahaha.Ze denkt serieus na over de Xantia, mocht de ZX niet meer lukken. Zelfs m’n zwager is overstag gegaan en rijdt sinds vorige week in een heuze BX 16 TRI uit 1988! Hij is er weg van! Maar ja…deze ZX is nog steeds háár autootje en tja…emotioneel is het dan zwaar.
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
Wat een verhaal! Heel veel sterkte, mooi dat ie toch terug is en hopen maar dat ie reparabel is. Zo’n figuur wil je idd wel even op de trekhaak zetten.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Inderdaad! ik kan me nog een opmerking van Serge geloof ik herinneren, bek op de trekhaak, tank leegrijden en wat overblijft gaat vrijuit! lijkt me ook heerlijk
Goed nieuws dat je het iig gaat proberen en dat er in het andere geval nog een Troen voor terugkomt!
Zou je misschien nog iets kunnen regelen met het waarborgfonds? je hebt iig genoeg te vertellen/aan te tonen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Inderdaad! ik kan me nog een opmerking van Serge geloof ik herinneren, bek op de trekhaak, tank leegrijden en wat overblijft gaat vrijuit! lijkt me ook heerlijk
Goed nieuws dat je het iig gaat proberen en dat er in het andere geval nog een Troen voor terugkomt!
Zou je misschien nog iets kunnen regelen met het waarborgfonds? je hebt iig genoeg te vertellen/aan te tonen.
Hmmmm, waarborgfonds, daar noem je idd wat! We hebben maandag dus de verzekering opgeschort, vanwege diefstal. De opvolgende dag vindt het incident plaats, zouden we daar nog aanspraak op maken? Morgen eens bellen met de verzekering! Weer een gouden tip, dank je wel!!!
Hopelijk gaat deze Troen de weg weer onveilig maken! Eén nadeel, ze is afhankelijk van haar auto. Mijn XM durft ze niet, dus heeft ze haar vader’s wagen te leen deze week. Als we gaan opknappen duurt het nog wel even, andere kopen is sneller, dat dan weer wel. Keuzes, keuzes…het rare is he, vorig jaar een paar keer in Afrika geweest en dan besef je:“Onze problemen stellen niets voor”. Hoe snel je toch weer in het oude valt
Spannende tijd gaat het worden!
See, buy, fly C5 V6
jeetje wat een toestanden allemaal.
veel sterkte allebei.
hopelijk komen jullie eruit,wat er nu moet gebeuren.
op KAPAZA.BE staan verscheidene onderdelen,indien we daarbij kunnen helpen,om eventueel te gaan kijken of dergelijke,laat maar horen.
groet rik.
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
xm_turbo schreef:Hmmmm, waarborgfonds, daar noem je idd wat! We hebben maandag dus de verzekering opgeschort, vanwege diefstal. De opvolgende dag vindt het incident plaats, zouden we daar nog aanspraak op maken? Morgen eens bellen met de verzekering! Weer een gouden tip, dank je wel!!!
Waarborgfonds kan je vergeten, gaat alleen op als jouw auto door bijv. een gestolen auto wordt aangereden. Verder bestaat de kans dat jouw verzekering moet opdraaien voor de schade aan de paal, tenzij ze kunnen aantonen dat de auto op tijdstip van aanrijding gestolen was, in de praktijk moeten ze hiervoor zwaar bewijs aanleveren. De schade aan de ZX kun je alleen op de dief/joyrider verhalen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
tja erg kloten allemaal, mocht je toch nog besluiten om haar op te knappen heb ik nog een rechter voorscherm en een rechter koplamp 2x h1 liggen, het scherm is blauw maar wie weet.
succes in ieder geval
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt