Vandaag heb ik m’n koppelingsprobleempje op kunnen lossen.
Dit d.m.v van een kromgeslagen bout in het ontstane gat te maken.
We zullen wel zien,hoelang dat blijft zitten
Ik ben helaas wel mijn o zo fijne afstelling kwijt,
maar wat ik nu heb komt ook wel een beetje in de buurt
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Maak eens een foto van die oplossing. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Maak eens een foto van die oplossing. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.
Zal ik morgen of overmorgen wel even doen.
Maar er zit wel een koelslang hevig in de weg, dus…....
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8776.jpg)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Jij hebt ook fijne probleempjes deze week! Succes ermee. Ik hoop dat deze oplossing een beetje werkt.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:Jij hebt ook fijne probleempjes deze week! Succes ermee. Ik hoop dat deze oplossing een beetje werkt.
Ik lees net ook de jouwe,
gaat lekker zo he….???
Maar voorlopig kan ik wel effe met deze oplossing vooruit, want mocht ie er eens uitschieten
(wat ook vast wel een keer gaat gebeuren) dan kan ik hem ook weer zo terug zetten
En oh ja, vandaag kwam ik er dus ook achter dat de verbinding tussen de tussenpijp en de middendemper los zat.
Dat verklaarde dus de snerp vanaf de 3000 toeren die ik al een paar dagen had, ik verdachte eerst mijn eindstukje daarvan (dat ie tegen de bumper aanzat ofzo)
Maar het was dus dit
Vandaag ook nog wat leidingwerk ingespoten, want ik lag er toch al onder.
En ook ben ik lekker bezig geweest met m’n nieuwe reflectortjes voor m’n dubelle koplampen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jammer dat ik hem niet heb kunnen zien afgelopen zaterdag
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:jammer dat ik hem niet heb kunnen zien afgelopen zaterdag
Helaas, maar misschien in Leek een tweede kans.
En misschien dan met 1 side-skirt
XBXG schreef:Maak eens een foto van die oplossing. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.
Dat is dus helaas niet gelukt, want de koppelingspen is er vandaag weer uitgeschoten en ik ben dus weer de halve avond er mee bezig geweest.
En eigenlijk zonder resultaat
Maar ja…. het was toch al een kl*te dag;
-eerst verslapen
-toen op weg naar de metro, een lekke band met m’n fiets
-daardoor heel veel metro’s later
-uiteindelijk 2 uur te laat op m’n stage
-toen op 4 uur weer 2 metro’s gemist (ze zaten vlak achter elkaar). De hele metrolijn was vandaag echt een puinhoop
-toen m’n pa gebeld dat ie mij op moest komen halen met de BX bij het metrostation(want daar past een fiets toch net even wat makkelijker in als een CX of Xsara coupé)
-vervolgens belt ie mij wat later met de mededeling dat de koppelingspen er weer uit is geschoten
-En dat terwijl ik zondagmiddag toch echt half Nieuwerkerk onveilig heb gemaakt;
drempels, rotondes, grasveldjes, dijken en nog meer drempels etc.
En toen bleef ie dus wel zitten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3769.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
BasisBIX schreef:
Is dat zo?
![]()
Kun je zo die hevel uit de versnellingsbak trekken?:
Het gaat hier wel om een 150A blokje met 4 bak, het kantelblokkie dus.![]()
Zou wel mooi zijn, als ie er zo uit kan, scheelt eventueel wel veel werkWie kan dit met zekerheid zeggen???
Weet niet of je het antwoord nog nodig hebt? Maar dat kan dus niet, kan ik je met zekerheid zeggen
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Bedankt…
al was ik zelf ook al wel zo’n beetje achter, want ik heb een beetje aan dat ding staan trekken, maar die komt dus echt niet omhoog.
Ik denk dat Vortex een 1600 of een 1900 bedoelde of misschien een 1400 TU.
Maar goed, morgenavond gaat ik weer lekker verder klooien
En ik zal morgenochtend, voordat ik weer aan boord moet gaan klussen, nog even 2 schuine busjes zagen.
Misschien dat het daarmee gaat lukken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk ook dat Vortex een 1600 of 1900 bedoelde. De oudere types hadden namelijk een hevel op de bak geschroefd zitten; aan de ene kant trok de kabel aan die hevel en aan de andere kant drukte die hevel weer de hevel van de koppeling in d.m.v. een metalen stift. De hevel waar de kabel aan zat brak nog wel eens, die kon gewoon in 10 minuten vervangen worden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Nou, het lijkt erop dat ik vandaag de koppelingshevel heb gemaakt.
Ik had vanochtend op m’n “werk” even schuine busjes gezaagd van een stukje koperbuis, en ook heb ik even een leuke nieuwe bout uitgezocht met een paar stevige ringen.
Dat heb ik daarnet voor het eten nog effe gauw er in gezet, toen weer effe een paar stevige kilometers mee gereden, en alles zit nog steeds.
Deze nieuwe oplossing zit wel een stuk netter (en rechter op de stelbout) dan de vorige….
Nou hopen dat het hele zakie zo blijft zitten, voor een flink tijdje
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik zal ook ff een foto voor je schieten van de week, bij mij zit het nog origineel.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
veertien E-tje schreef:Ik zal ook ff een foto voor je schieten van de week, bij mij zit het nog origineel.
Graag….
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Mooi dat het weer in elkaar zit. Ik hoop voor dat het een tijdje blijft zitten.
Overweeg je over een tijdje wel een bakwissel om het helemaal goed op te lossen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ben daarnet ook weer even een rondje wezen rijden onder het mom van; “even tanken”
En alles gaat nog prima met de koppelingshevel.
Toen ook meteen maar even m’n verstralers weer ietsiepietsie omhoog gesteld.
XBXG schreef:Overweeg je over een tijdje wel een bakwissel om het helemaal goed op te lossen?
Zou natuurlijk wel de beste oplossing zijn, maar ja….
Ik wil eerst van die GT de koppeling vervangen hebben, en daarna gaat misschien ooit eens een keer dat 1400 blokkie eruit.
Mede ook om de olielekkage op te lossen….
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90