Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
pakking tussen koppelings huis….
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:pakking tussen koppelings huis….
Eh….
wat is daarmee???
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dat is meestal de olie lekkage bij die dingen, vrij eenvoudig op te lossen
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:Dat is meestal de olie lekkage bij die dingen, vrij eenvoudig op te lossen
Oh….
Voor zover ik kan zien, hangen bij mij de meeste druppels aan het differentieel
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
meestal een ring die om een inwendige schakelas zit ring kost 1 euro maar 10-12 uur werk bak moet open
pak dan als je bezig bent alle andere dan berikbare keerringen en pakkingen mee(priseaskeerring, bij mijn auto door de garage niet preventief vervangen na 40000km en 30 maanden een slippende koppeling )
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:meestal een ring die om een inwendige schakelas zit ring kost 1 euro maar 10-12 uur werk bak moet open
pak dan als je bezig bent alle andere dan berikbare keerringen en pakkingen mee(priseaskeerring, bij mijn auto door de garage niet preventief vervangen na 40000km en 30 maanden een slippende koppeling )
Alles op z’n tijd…..
eerst krijgt die GT een nieuwe koppeling(dit jaar nog, hoop ik ), en dan zien we wel eens verder
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Assitch schreef:meestal een ring die om een inwendige schakelas zit ring kost 1 euro maar 10-12 uur werk bak moet open
pak dan als je bezig bent alle andere dan berikbare keerringen en pakkingen mee(priseaskeerring, bij mijn auto door de garage niet preventief vervangen na 40000km en 30 maanden een slippende koppeling )
Alles op z’n tijd…..
eerst krijgt die GT een nieuwe koppeling(dit jaar nog, hoop ik ), en dan zien we wel eens verder
lijkt me ook verstandig dit aan te pakken pas als de gt een betrouwbare auto is bewezen.
zonde om de 14 halfslachtig te repareren…....
succes
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:BasisBIX schreef:Assitch schreef:meestal een ring die om een inwendige schakelas zit ring kost 1 euro maar 10-12 uur werk bak moet open
pak dan als je bezig bent alle andere dan berikbare keerringen en pakkingen mee(priseaskeerring, bij mijn auto door de garage niet preventief vervangen na 40000km en 30 maanden een slippende koppeling )
Alles op z’n tijd…..
eerst krijgt die GT een nieuwe koppeling(dit jaar nog, hoop ik ), en dan zien we wel eens verder
lijkt me ook verstandig dit aan te pakken pas als de gt een betrouwbare auto is bewezen.
zonde om de 14 halfslachtig te repareren…....succes
Inderdaad…..
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Zoals beloofd, niet van de meest superieure kwaliteit, maar toch
Het is een soort staafje wat er tussen zit zo als ik het zie, het zit niet vast op geen enkele manier, kan het met enige kracht gewoon draaien, het zit dus gewoon geklemd
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Tsja, dat stiftje stelt dus eigenlijk niks voor.
En ook zo handig dat die gewoon geklemd zit
Maar in ieder geval bedankt voor de foto’s
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Zeer leuke BX om te zien.
Superblok ook wat er in ligt.
Heb zelf een 205 Lacoste gehad uit 86 met zo’n blok.
Superzuinig en superbetrouwbaar.
Zelfs op 1 cylinder bleef ie lopen.
En met de dubbele weber carbs zelfs nog vlug ook.
Van 205 naar ZX
Gizart schreef:Zeer leuke BX om te zien.
Superblok ook wat er in ligt.
Heb zelf een 205 Lacoste gehad uit 86 met zo’n blok.
Superzuinig en superbetrouwbaar.
Zelfs op 1 cylinder bleef ie lopen.
En met de dubbele weber carbs zelfs nog vlug ook.
Met zo’n dubbele weber kan ik me wel wat voorstellen dat het allemaal wat meer opschiet, maar die standaard solex die er op staat vind ik wel bagger.
zou zo’n setje er niet bij een bix op passen ??
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
veertien E-tje schreef:Gizart schreef:Zeer leuke BX om te zien.
Superblok ook wat er in ligt.
Heb zelf een 205 Lacoste gehad uit 86 met zo’n blok.
Superzuinig en superbetrouwbaar.
Zelfs op 1 cylinder bleef ie lopen.
En met de dubbele weber carbs zelfs nog vlug ook.Met zo’n dubbele weber kan ik me wel wat voorstellen dat het allemaal wat meer opschiet, maar die standaard solex die er op staat vind ik wel bagger.
zou zo’n setje er niet bij een bix op passen ??
Volgens mij wel…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.
Van 205 naar ZX
BasisBIX schreef:veertien E-tje schreef:Gizart schreef:Zeer leuke BX om te zien.
Superblok ook wat er in ligt.
Heb zelf een 205 Lacoste gehad uit 86 met zo’n blok.
Superzuinig en superbetrouwbaar.
Zelfs op 1 cylinder bleef ie lopen.
En met de dubbele weber carbs zelfs nog vlug ook.Met zo’n dubbele weber kan ik me wel wat voorstellen dat het allemaal wat meer opschiet, maar die standaard solex die er op staat vind ik wel bagger.
zou zo’n setje er niet bij een bix op passen ??
Volgens mij wel…
Je zou het bijna wel denken he, zelfde blokje moet eigenlijk kunnen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij