8 van de 31
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
BX Rallye
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 13 februari 2008 12:42 AM
  [ # 106 ]

pakking tussen koppelings huis….  Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 februari 2008 12:44 AM
  [ # 107 ]
Daan88 schreef:

pakking tussen koppelings huis….  Wink


Eh….

wat is daarmee???  Wink

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 13 februari 2008 12:47 AM
  [ # 108 ]

Dat is meestal de olie lekkage bij die dingen, vrij eenvoudig op te lossen

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 februari 2008 12:51 AM
  [ # 109 ]
Daan88 schreef:

Dat is meestal de olie lekkage bij die dingen, vrij eenvoudig op te lossen

Oh….

Voor zover ik kan zien, hangen bij mij de meeste druppels aan het differentieel Confused

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 13 februari 2008 11:46 PM
  [ # 110 ]

meestal een ring die om een inwendige schakelas zit ring kost 1 euro maar 10-12 uur werk bak moet open

pak dan als je bezig bent alle andere dan berikbare keerringen en pakkingen mee(priseaskeerring, bij mijn auto door de garage niet preventief vervangen na 40000km en 30 maanden een slippende koppeling )

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 februari 2008 11:49 PM
  [ # 111 ]
Assitch schreef:

meestal een ring die om een inwendige schakelas zit ring kost 1 euro maar 10-12 uur werk bak moet open

pak dan als je bezig bent alle andere dan berikbare keerringen en pakkingen mee(priseaskeerring, bij mijn auto door de garage niet preventief vervangen na 40000km en 30 maanden een slippende koppeling )

Alles op z’n tijd…..  Laughing

eerst krijgt die GT een nieuwe koppeling(dit jaar nog, hoop ik Laughing ), en dan zien we wel eens verder Wink

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 13 februari 2008 11:58 PM
  [ # 112 ]
BasisBIX schreef:
Assitch schreef:

meestal een ring die om een inwendige schakelas zit ring kost 1 euro maar 10-12 uur werk bak moet open

pak dan als je bezig bent alle andere dan berikbare keerringen en pakkingen mee(priseaskeerring, bij mijn auto door de garage niet preventief vervangen na 40000km en 30 maanden een slippende koppeling )

Alles op z’n tijd…..  Laughing

eerst krijgt die GT een nieuwe koppeling(dit jaar nog, hoop ik Laughing ), en dan zien we wel eens verder Wink

lijkt me ook verstandig dit aan te pakken pas als de gt een betrouwbare auto is bewezen.
zonde om de 14 halfslachtig te repareren…....

succes

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 februari 2008 12:01 AM
  [ # 113 ]
Assitch schreef:
BasisBIX schreef:
Assitch schreef:

meestal een ring die om een inwendige schakelas zit ring kost 1 euro maar 10-12 uur werk bak moet open

pak dan als je bezig bent alle andere dan berikbare keerringen en pakkingen mee(priseaskeerring, bij mijn auto door de garage niet preventief vervangen na 40000km en 30 maanden een slippende koppeling )

Alles op z’n tijd…..  Laughing

eerst krijgt die GT een nieuwe koppeling(dit jaar nog, hoop ik Laughing ), en dan zien we wel eens verder Wink

lijkt me ook verstandig dit aan te pakken pas als de gt een betrouwbare auto is bewezen.
zonde om de 14 halfslachtig te repareren…....

succes

Inderdaad….. Wink

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 15 februari 2008 07:41 PM
  [ # 114 ]

Zoals beloofd, niet van de meest superieure kwaliteit, maar toch



Het is een soort staafje wat er tussen zit zo als ik het zie, het zit niet vast op geen enkele manier, kan het met enige kracht gewoon draaien, het zit dus gewoon geklemd

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 15 februari 2008 08:19 PM
  [ # 115 ]

Tsja, dat stiftje stelt dus eigenlijk niks voor.

En ook zo handig dat die gewoon geklemd zit Confused

Maar in ieder geval bedankt voor de foto’s Wink

Profiel  
 
Gizart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 16-02-2008

Gepost: 17 februari 2008 12:05 AM
  [ # 116 ]

Zeer leuke BX om te zien.
Superblok ook wat er in ligt.
Heb zelf een 205 Lacoste gehad uit 86 met zo’n blok.
Superzuinig en superbetrouwbaar.
Zelfs op 1 cylinder bleef ie lopen.
En met de dubbele weber carbs zelfs nog vlug ook.

Van 205 naar ZX

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 17 februari 2008 12:10 AM
  [ # 117 ]
Gizart schreef:

Zeer leuke BX om te zien.
Superblok ook wat er in ligt.
Heb zelf een 205 Lacoste gehad uit 86 met zo’n blok.
Superzuinig en superbetrouwbaar.
Zelfs op 1 cylinder bleef ie lopen.
En met de dubbele weber carbs zelfs nog vlug ook.

Met zo’n dubbele weber kan ik me wel wat voorstellen dat het allemaal wat meer opschiet, maar die standaard solex die er op staat vind ik wel bagger.

zou zo’n setje er niet bij een bix op passen ??

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 februari 2008 12:12 AM
  [ # 118 ]
veertien E-tje schreef:
Gizart schreef:

Zeer leuke BX om te zien.
Superblok ook wat er in ligt.
Heb zelf een 205 Lacoste gehad uit 86 met zo’n blok.
Superzuinig en superbetrouwbaar.
Zelfs op 1 cylinder bleef ie lopen.
En met de dubbele weber carbs zelfs nog vlug ook.

Met zo’n dubbele weber kan ik me wel wat voorstellen dat het allemaal wat meer opschiet, maar die standaard solex die er op staat vind ik wel bagger.

zou zo’n setje er niet bij een bix op passen ??

Volgens mij wel…  Laughing

Profiel  
 
Gizart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 16-02-2008

Gepost: 17 februari 2008 12:13 AM
  [ # 119 ]

De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.

Van 205 naar ZX

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 17 februari 2008 12:14 AM
  [ # 120 ]
BasisBIX schreef:
veertien E-tje schreef:
Gizart schreef:

Zeer leuke BX om te zien.
Superblok ook wat er in ligt.
Heb zelf een 205 Lacoste gehad uit 86 met zo’n blok.
Superzuinig en superbetrouwbaar.
Zelfs op 1 cylinder bleef ie lopen.
En met de dubbele weber carbs zelfs nog vlug ook.

Met zo’n dubbele weber kan ik me wel wat voorstellen dat het allemaal wat meer opschiet, maar die standaard solex die er op staat vind ik wel bagger.

zou zo’n setje er niet bij een bix op passen ??

Volgens mij wel…  Laughing


Je zou het bijna wel denken he, zelfde blokje moet eigenlijk kunnen.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
 
8 van de 31
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook