Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
PBO schreef:xm_turbo schreef:Hmmmm, waarborgfonds, daar noem je idd wat! We hebben maandag dus de verzekering opgeschort, vanwege diefstal. De opvolgende dag vindt het incident plaats, zouden we daar nog aanspraak op maken? Morgen eens bellen met de verzekering! Weer een gouden tip, dank je wel!!!
Waarborgfonds kan je vergeten, gaat alleen op als jouw auto door bijv. een gestolen auto wordt aangereden. Verder bestaat de kans dat jouw verzekering moet opdraaien voor de schade aan de paal, tenzij ze kunnen aantonen dat de auto op tijdstip van aanrijding gestolen was, in de praktijk moeten ze hiervoor zwaar bewijs aanleveren. De schade aan de ZX kun je alleen op de dief/joyrider verhalen.
Klopt helemaal wat je zegt, net even gelezen! Dank je wel voor de bevestiging.
De schade moeten we zelf betalen. We hebben het proces verbaal en een agent als getuige. Dus de schade kunnen we hard maken bij de gemeente dat ZIJ het NIET geweest is.
Ze twijfelt nu weer zwaar aan de Xantia hahahahahaha!
Maar ik zeg:” Ga nu maar even tv kijken, morgen weer een dag!”
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hhhmz das dan jammer dan kun je eigenlijk alleen nog maar hopen dat je ooit je frustratie kunt botvieren op dat stuk ongeluk want juridisch red je het waarschijnlijk niet.
dan maar hopen dat je het ZXje nog een nieuwe jeugd kunt geven!
iig nogmaals sterkte met heel het verhaal en de nasleep ervan!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Uit je verhaal haal ik dat ze de dader hebben gepakt. Ik neem aan dat je bij de politie-aangifte hebt aangegeven schadevergoeding te wensen en/of op de hoogte te willen blijven van de gehele gang van zaken. Het Openbaar Ministerie zal jou dan op de hoogte moeten houden van het verdere verloop in de strafzaak tegen de dader en dat je je kunt “voegen” als benadeelde partij. Zo houd je de mogelijkheid je schade op de dader te verhalen (als het tenminste niet de spreekwoordelijke kale kip is)
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
PBO schreef:Uit je verhaal haal ik dat ze de dader hebben gepakt. Ik neem aan dat je bij de politie-aangifte hebt aangegeven schadevergoeding te wensen en/of op de hoogte te willen blijven van de gehele gang van zaken. Het Openbaar Ministerie zal jou dan op de hoogte moeten houden van het verdere verloop in de strafzaak tegen de dader en dat je je kunt “voegen” als benadeelde partij. Zo houd je de mogelijkheid je schade op de dader te verhalen (als het tenminste niet de spreekwoordelijke kale kip is)
O nee. De dader is ontvlucht, rende door een steegje. De agent kon niet snel van de motor afkomen. Hopelijk wordt er een buurtonderzoek ingesteld ofzo. Iets van getuigen!
See, buy, fly C5 V6
Stesje schreef:
karel schreef:
micmin schreef:Vaag zeg. Wie steelt er nu een 10 jaar oude ZX..
Ik zou ‘m maar op slot zetten.
?????????????????????????????? Mag ik vragen waar dit over gaat? Mijn auto was op slot!!!! Ze moeten er met hun klauwen van afblijven.
Dat was een reactie op onderstaande, uit een post van micmin dus. Dus niets tegen jou hoor:
micmin schreef:
Omdat ik er vanuit ga dat geen enkele dief is geintersseerd in dat merk/model/jaartal zet ik mijn ZX zelfs nooit op slot.
Enne, Akkie Stomphorst in de Bilt is inderdaad een redelijk geprijsde sloper, goede ervaringen mee.
Ich bin ein Breaker
Mechuccio schreef:Inderdaad! ik kan me nog een opmerking van Serge geloof ik herinneren, bek op de trekhaak, tank leegrijden en wat overblijft gaat vrijuit! lijkt me ook heerlijk
Ludiek plan. Als iedereen dan 5 eur doneert om de tankinhoud aan te vullen dan wordt dat een heel interessante gebeurtenis.
Ich bin ein Breaker
Ik heb nog wel wat onderdelen van een type 1: 1 koplamp, een knipper (weet even niet welke kant), radiateur. Een compleet 1.6 motorblok (BDU) met accessoires, slangen en dergelijke. Complete kop (gevlakt) met nieuwe koppakking en kopbouten. (Dat laatste waarschijnlijk niet voor jou maar je weet nooit).
Kijk ook even op http://www.winparts.nl. Die hebben nieuwe onderdelen (waaronder koplampen en bumpers) voor sloopprijzen.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Mocht de mijne ooit gejat worden…Tja. Ik zou zelf de hele buurt rondgaan en iedereen met ook maar dezelfde kleur jas en haren op die trekhaak gooien en het dorp doorrijden!
Echt sterkte met de afhandeling.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:Heel ander vraagje:
Weet je hoe de ZX is opengebroken, en eventueel hoe ze gestart is? Dat dan weer om andere inbraken in zxjes te voorkomen… Mocht de mijne ooit gejat worden…Tja. Ik zou zelf de hele buurt rondgaan en iedereen met ook maar dezelfde kleur jas en haren op die trekhaak gooien en het dorp doorrijden!
Echt sterkte met de afhandeling.
Met de sleutel
Zie openingspost
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Janwillem schreef:
Met de sleutel
Zie openingspost
Hehe. Hierop mijn vorige post maar even aangepast volledig overheen gelezen
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
He wat een vervelend verhaal. Toch vind ik dat de garage hier ook wel wat laksheid vertoont. Hoe moeilijk kan het nou zijn om in een brievenbus te voorzien waar je de sleutels niet zomaar uithengelt? Elke vestiging van Budget of Hertz heeft toch wel zoiets? Nu ga je er als klant ook wel in mee natuurlijk en natuurlijk is eerste verantwoordelijk dat stuk tuig dat de auto heeft gejat.
Sterkte en succes met het herstel van de auto. Hopelijk is er nog wel waar wat van te maken.
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
5 euro sponsoring om de tank te vullen en dan je frustraties uit te leven op zo’n stuk gajes had ik er wel voor over hoor ! Toevallig vandaag hier in de krant gelezen dat een jong ventje de sleutels van een citroen uit de sporthal uit gestolen, auto mee, op de vlucht voor de politie geslagen en total loss!!
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Om eerlijk te zijn vind ik dat die schade er niet echt fijn uitziet.
Nu weet ik niet of de neus bij een ZX compleet met bouten vast zit zoals bij een Xantia of dat er een lassapparaat aan te pas moet komen. Het ziet er wel uit dat de complete voorbalk en bovenbalk vervangen moet worden. Dan motorkap, bumper, koplamp(en),koelfan radiateur… (had de auto airco, dan komt er nog een condensor en een nieuwe aircovulling bij). Plus spuitwerk.
Ik vind het nogmaals erg lullig voor je. Ik hoop in elk geval dat de dader wordt gepakt. Maar heb geen illusies: die knakker zal best een douw krijgen, maar of ie er van onder de indruk zal zijn is de vraag.
Wat een trieste aanblik het lijkt er op dat een forse paal is tegen gekomen, en reparatie lijkt me een flinke klus succes ermee!!
Greetz ZX 1.4
ZX 2.0 16V
Zeker, daar wordt je niet vrolijk van. Al zie ik wel héél veel gebroken plastic, en hangt het er vanaf wat daar verder nog onder vandaan komt.
Succes met de overwegingen…
Ich bin ein Breaker