Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kornstra schreef:Vreemd verhaal dat je moet pompen om te remmen als je achterremmen versleten zijn.
modeller schrijft zelfs dat hij de handrem moet gebruiken om tot stilstand te komen.Al met al een raar verhaal,zeker als je je bedenkt dat de voorremmen veruit het meeste werk verrichten tijdens het remmen,er moet dus meer aan de hand geweest zijn….......
Op het moment dat je lekke wielremcilinders aan de achterzijde hebt zul je dus remdruk verliezen. Gezien het feit dat het remsysteem kruislingsgescheiden is, en je met 2 lekke cilinders te maken hebt, remt de boel niet meer. Omdat de handrem volledig mechanisch werkt, op de achterremmen is dat dan dus de enige manier om tot stilstand te komen. Volkomen logisch. Sterker nog, diagnose stellen aan een remsysteem is één van de eerste dingen die een automonteur leert als hij aan zijn opleiding begint.
Wat een raar verhaal is is direct roepen de hoofdremcilinder te vervangen zonder éérst andere controles uit te voeren. Een falend remsysteem kan in 90% van de gevallen worden toegeschreven aan lekke wielremcilinders of remklauwen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Kornstra schreef:kan je ergens lekkage constateren?
Zo niet dan zou de hoofdremcilinder ook het probleem kunnen zijn.
Hoe heb je je remmen ontlucht?
De hoofdremcilinder was slechts een suggestie,en als je het topic goed doorgelezen had je kunnen lezen dat er GEEN lekkage te constateren was,remvloeistof was volgens modeller gewoon op peil.
modeller schreef:
“Ik heb al gezocht achter een lekkage en die is niet te vinden,mijn remvloeistof staat ook nog op het Max”
Mijn conclusie dat er dus meer aan de hand was dan versleten achterremmen was dus juist,jij komt niet met een oplossing,je geeft alleen maar commentaar,knap hoor.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kornstra schreef:Kornstra schreef:kan je ergens lekkage constateren?
Zo niet dan zou de hoofdremcilinder ook het probleem kunnen zijn.
Hoe heb je je remmen ontlucht?De hoofdremcilinder was slechts een suggestie,en als je het topic goed doorgelezen had je kunnen lezen dat er GEEN lekkage te constateren was,remvloeistof was volgens modeller gewoon op peil.
modeller schreef:
“Ik heb al gezocht achter een lekkage en die is niet te vinden,mijn remvloeistof staat ook nog op het Max”Mijn conclusie dat er dus meer aan de hand was dan versleten achterremmen was dus juist,jij komt niet met een oplossing,je geeft alleen maar commentaar,knap hoor.
Goed hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Met de vraag ” Hoe zijn de remblokken? ” bedoelde ik natuurlijk ook je remschoenen.
Als of vooraan of achteraan de remmen op zijn zitten de cilinderste te ver uit…, dat geeft problemen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Hehehe,Waterman vindt hier zijn Waterloo.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kornstra schreef:Hehehe,Waterman vindt hier zijn Waterloo.
Nee hoor, ik ga gewoon niet in discussie met mensen die onzin verkopen en lomp zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zoals de TS het beschreef ,was er maar 1 conclusie mogelijk.
Bij een lek hoef je niet te pompen, bullshit dus.
Ik heb wel eens een lekke hoofdremcylinder gehad en daarbij moest er zéér zeker wél gepompt worden. Het ding liet keurig lucht in, lekte verder ook niet echt ofzo.
Ich bin ein Breaker