4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
auto kopen
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 maart 2005 10:13 PM
  [ # 46 ]

bij deze zeg ik graag m’n moderatorschap op,
met zulke mensen wil ik niet samenwerken. Very Happy Wink

kom nu erik, heb je de jumper geprobeerd?
ik vind het niet kunnen dat jij de most-ugly-van-of-the-year koopt Confused  Very Happy

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 08 maart 2005 10:21 PM
  [ # 47 ]

Waarschijnlijk heeft je schoonvader al beslist, maar ik ga je nog een paar argumenten geven waarmee je nog één keer kunt proberen hem te overtuigen waarom hij je zakelijk een klassieke Citroen moet laten rijden.

1) Een klassieke Citroen (bijvoorbeeld een CX Break) kost in nieuwstaat nog altijd veel minder dan een nieuwe kleinere auto, of je hem nu zelf op de zaak koopt of gaat leasen Laughing

2) Het is een representatieve auto waarmee je overal kunt verschijnen zonder dat het agressie oproept (geen dure pooierbak en ook geen armoedzaaiersautootje, het is gewoon iets bijzonders in positieve zin)  Cool

3) Omdat de auto ouder is dan 15 jaar, is de bijtelling voor jou als berijder over de dagwaarde ipv de nieuwwaarde Laughing

4) Verder maakt hij jou als berijder natuurlijk gelukkig omdat je niet in een busje hoeft te rijden en omdat mogelijk toekomstige koters ook meekunnen (CX Break met extra achterbankje?  Wink )

Kom op, probeer het nog één keer….. Wink

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 maart 2005 10:35 PM
  [ # 48 ]

5- oude auto’s gaan stuk nieuwe blijven heel…  ( schoonvader logica )

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 maart 2005 11:10 PM
  [ # 49 ]

o oude auto hebben wel wat meer liefde nodig maar om direct te zeggen dat ze eerder stuk gaan ik zou je zeggen ik heb met mijn xantia nu 3 keer stil gestaan en met mijn cx nog geen een keer het laaste jaar Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 08 maart 2005 11:56 PM
  [ # 50 ]

Ik zou zeker ook eens een ritje gaan maken in de Jumpy 110 pk HDI.

Ziet er een stuk mooier uit als een Jumper en rijdt bijzonder fijn!

Niksan maakt die Traffic overigens ook als Primastar en daar is ie nog goedkoper dan bij Runo of Slopel…

Suc6 met uitkiezen…maar ik zou ut bij Citroën houden Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 maart 2005 12:06 AM
  [ # 51 ]
erik wijngaarden schreef:

5- oude auto’s gaan stuk nieuwe blijven heel…  ( schoonvader logica )

Ik denk niet dat de schoonvader (on)logica ervoor zal vallen maar misschien is het een poging waard.

http://dolfmoon.speed.planet.nl/cx/home.html

Kijk eens naar de per km prijs van deze man die rondrijdt in de alom als minst betrouwbaar bekend staande CX versie rondrijdt, met 620,000 km op de klok. Daar kan geen enkele nieuwe auto aan tippen. Gewoon fixen wat er kapot is, en rijden.

Maar ja, ik krijg sterk de indruk dat de werkelijkheid van oude autos niet echt een rol speelt in de schoonvader overwegingen… moet dan toch zeggen dat ik in jouw situatie vermoedelijk demonstratief geen nieuwe auto zou nemen. Maar ja ik sta dan ook niet bekend om mijn capaciteit om onzin aan te kunnen Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 maart 2005 03:50 AM
  [ # 52 ]

Ik zag gisteren zo een ding staan bij mij in de straat, erg stoere en agressieve look aan de voorkant.

Een auto met een grote grill/embleem/koplampen en een dikke zwarte ongespoten bumper, echt zo een bak van opzij opzij opzij als je die in je binnenspiegel ziet Twisted Evil

Ik zou het gewoon doen de Renault Traffiek.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 maart 2005 11:43 AM
  [ # 53 ]
erik wijngaarden schreef:

:cheer4 :cheer1 :cheer2 :fijnsturen

die rijden niet slecht ik heb dan ervaring in de opel versie ervan maar die is toch hetzelfde. best soepele moter met 140 pk.
alleen zodra het beetje gaat waaien merk je direct weer dat je in een bus zit.
zelf vind ik een onze xsara break 1.6 16V veel lekkerder rijden.
dus laat staan hoe een C5 (service) wel niet moet rijden dan Smile

ik weet niet of het de bedoeling is dat de auto helemaal nieuw wordt, maar in dat geval zou je dus een gefacelifte C5 krijgen en die staat natuurlijk kwa veiligheid ook bovenaan!
plus dat daar kwa luxe ook alles op en aan zit natuurlijk Smile

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 maart 2005 06:42 PM
  [ # 54 ]

ik heb zojuist een optie genomen op deze bus.
een ranault traffic 140 dci met dubb cab en zo’n beetje alle opties.
nu kun je je afvragen waarom uitgerekend de webmaster al 2 auto’s heeft die geen citroen zijn…

ik wil hem graag beletteren met een een enorm citroen forum logo, maar vind belettering zonde om op een echte auto te plakken… 
Surprisedops:

Profiel  
 
Richard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 10 maart 2005 06:59 PM
  [ # 55 ]
erik wijngaarden schreef:

ik wil hem graag beletteren met een een enorm citroen forum logo, maar vind belettering zonde om op een echte auto te plakken…  Surprisedops:

Ja dat is als een vlag op een modderschuit :17

E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 maart 2005 11:44 PM
  [ # 56 ]
erik wijngaarden schreef:

ik heb zojuist een optie genomen op deze bus.
een ranault traffic 140 dci met dubb cab en zo’n beetje alle opties.
nu kun je je afvragen waarom uitgerekend de webmaster al 2 auto’s heeft die geen citroen zijn…

ik wil hem graag beletteren met een een enorm citroen forum logo, maar vind belettering zonde om op een echte auto te plakken… 
Surprisedops:

ik zou het juist onwijs cool vinden op een C5 service als ik die zou zien met het logo van het forum!
lijkt het net alsof we een eigen auto hebben Laughing

persoonlijk vin ik dat mooier als op een renault
wat heeft een jumper niet wat een renault heeft eigenlijk?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 maart 2005 11:52 PM
  [ # 57 ]

ik heb vanmiddag in een ducato gereden wat feitelijk dezelfde bus is als een jumper. het was er een met toeters en bellen op zich een prachtige bus.
maar dan ga je rijden..  een ducato / jumper is dan echt een bus. het hobbelt is erg wind gevoelig en is lawaaig. ook een nadeel vind ik dat je echt “op de bok ” zit . voor je gevoel val je zo het zijraampje uit als je het open doet.

een traffic is verreweg de meest comfortabele bus waar ik ooit in gereden heb. hij is stil, snel niet bovenmatig zijwind gevoelig en hij hobbelt dus niet.
het blijft een bus, en daar moet je van houden, maar het is een ervaring die het dichts bij een normale luxe auto ligt in het bus gebeuren.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 11 maart 2005 12:05 AM
  [ # 58 ]

Je doet wel erg je best om géén Citroën te hoeven rijden/kopen, Erik Wink

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 11 maart 2005 12:22 AM
  [ # 59 ]

ik ga voor de titel: citroen forum lid met de meeste niet citroens !

Profiel  
 
Richard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 11 maart 2005 12:41 AM
  [ # 60 ]
erik wijngaarden schreef:

het blijft een bus, en daar moet je van houden, maar het is een ervaring die het dichts bij een normale luxe auto ligt in het bus gebeuren.

Als de C5 Break Service geen optie voor je is en de Jumper teveel bus, is er nog een Citroën die juist aan bovenstaande criteria van voldoet.

De Citroën Jumpy Very Happy is (onderstel)technisch gebaseerd op de comfortabele Citroën Evasion (en Peugeot 806). Door deze basis en de onafhankelijke multilink wielophanging ligt de rijbeleving van de Jumpy zeer waarschijnlijk nog veel dichter bij een personenwagen dan een Opel Trafic…
En ook leverbaar in een verlengde uitvoering (Prestige Very Happy ) met dubbele cabine.


E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook