mpostma schreef:@XBXG: het is altijd leuk als er weer iemand hapt Heerlijk
Maakt niet uit hoor, het gebeurt ook precies zo wanneer er iets in R’dam is.
@Wendela: je slaat de spijker volgens mij volledig op z’n kop.
Een plan bedenken is één ding, maar over de concrete uitvoering is blijkbaar niet nagedacht. Ergens zullen de verdoemde auto’s van vóór 1992 van de snelweg af moeten en een andere route zoeken. Dat zal opstoppingen veroorzaken, omdat auto’s van de snelweg af moeten terwijl ze dat daar normaal gesproken nooit doen. Extra drukte levert stilstaande auto’s op. Opstoppingen leveren ook weer extra uitlaatgassen op, etc etc.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zit ik hier in het café?
karel schreef:Zijn ze in 020 nu helemaal van de pot….
Ja.
precies..
die lui hebben vast nog nooit in een mooie oude auto gereden…
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Het zal vast niet zo’n vaart lopen, en ik kan me niet voorstellen dat bewoners ook geen oldtimer voor de deur mogen hebben.
Maar goed, mocht het gebeuren, laat ons dan allemaal een zo vervuilend mogelijke auto uit 1993 aanschaffen met 3x zoveel CO2 uitstoot als een CX. Ze zakken er maar in!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Morgen dan ook maar een straatverbod voor lelijke mensen in Amsterdam .......je moet door een soort Idols jury gekeurd worden en voor een flanneervergunning betalen.
.
Lelijke mensen mogen alleen in het donker nog maar buitenkomen om die straatvervuiling tegen te gaan en dan nog de éne dag de even en de andere dag de oneven sofinummers
Nu nog een groep islamieten die alle rode auto’s wil verbieden en we zijn helemaal klaar
Wat een leuke spots, Pytrick! Uitgerekend de enige BX die er tussen staat, is uit 1993. Die zou mogen blijven, net als de Lancia Delta. De eigenaren van de andere auto’s zouden dus op last van het gemeentebestuur een nieuwere auto moeten kopen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ook verkrijgbaar in het rijtje oplossingen voor milieuproblemen:
- 80km zones rond grote steden tegen milieuvervuiling
Er is geconstateerd dat er rond grote steden meer vervuiling is dan elders in het land. Ook gek met al die stilstaande auto’s voor stoplichten of in files. En met al die schepen in de haven van bijvoorbeeld Rotterdam allen uitgerust met V12 tweetakt diesels en andere dergeljke motoren waaraan nooit ook maar iets van uitstoot van gemeten wordt.
Overigens wel een goede regeling want het gevolg is meer files en dus meer stilstaande draaiende auto’s
- Retroroetfilters.
Retroroetfilters die gewoon allemaal totaal niet werken, alleen gemaakt om vervuilende deeltjes stukken kleiner te maken maar absoluut niet weg te halen. Waarna later ook nog blijkt dat die kleinere deeltjes nog schadelijker zijn voor gezondheid en milieu.
- APK frequentie verhogen naar twee jaar.
Ideaal de enige controle op uitstoot van auto’s nog maar minder gaan doen voortaan.
enz…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Hoeveel procent van de bevolking binnen de ring A10 heeft een auto ouder dan 92? Veel mensen hebben jaren gespaard voor een beetje vervoer en mogen ze niet meer naar huis rijden. Komen er dan ook meer en langere trams? Wordt openbaarvervoer dan ook veiliger ‘s avonds? Hoeveel autobedrijven zijn er wel niet die juist draaien op oude auto’s krijgen die ook schade vergoeding? En mohamed kan niet meer met zijn oude kadett shoarma en pizza’s bezorgen, krijgt hij ook schadevergoeding? Of een nieuwe Astra met schapebond om de stoelen en stuur. Hoe moet ik mijn 88-er BX nog inruilen bij de importeur voor een C6? Lijkt me echt geen haalbare kaart dit.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Goh, Zou mijn DS op lpg meer vervuilen dan een Hummer???
Natuurlijk een kansloos argument, want voor mijn DS draag ik niks bij aan de schatkist (behalve de BTW op onderdelen) en een Hummer heeft milieulabel G en neemt 2 parkeerplaatsen in. Is eigenlijk dubbel kassa!
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Je kunt het natuurlijk ook nog omdraaien…....
Jammer dat de gemeente Amsterdam dan ook niet naar de totale levensduur van een auto kijkt. Het kost immers vele malen meer energie(=vervuiling) om een nieuwe auto te produceren dan om dat een auto ooit in z’n leven aan schadelijke stoffen zal kunnen uitstoten.
Eigenlijk zou je dus alle nieuwe auto’s moeten weren uit de binnensteden en alle oudere auto’s moeten koesteren.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
robert & marieke schreef:Goh, Zou mijn DS op lpg meer vervuilen dan een Hummer???
Natuurlijk een kansloos argument, want voor mijn DS draag ik niks bij aan de schatkist (behalve de BTW op onderdelen) en een Hummer heeft milieulabel G en neemt 2 parkeerplaatsen in. Is eigenlijk dubbel kassa!
Even advocaat voor de duivel spelend.
Het zal een gemeente met deze maatregelen echt puur te doen zijn om de lokale uitstoot terug te dringen.
Dat een nieuwe auto maken ook energie kost zal ze een rotzorg wezen, dant daar heb je in ASD geen last van. Broeikaseffect terugdringen is ook geen issue in dit geval. En dat je met LPG afvalbrandstof verstookt, of dat je oude frituurolie opstookt die anders nutteloos werd afgefakkelt zal ook niet boeien.. het gaat er mijn inziens puur en alleen om de lokale uitstoot te verminderen. Daar heb je in een sterk stedelijk omgeving wel degelijk profijt van. In steden als Los Angeles en San Fransisco heeft dat wel degelijk gewerkt.
Wat telt is de vuiligheid uit de uitlaat, want DAAR heb je in de stedelijke gebieden last van. Dus NOx (smogbevorderend), HC, roet (prikkelend op de slijmvliezen voor astmapatienten). Een oude DS met ongeregelde LPG verdamper installatie is echt niet zo schoon wat uitlaatgassen betreft. Bij de keuring wordt een CO percentage van 1.5 % hebben. Die Hummer max 0.3% CO. De andere gassen worden bij de DS buiten beschouwing gelaten, bij de moderne auto’s niet.
Maar goed: wat ik krom vind is dat de toelating blijkbaar op een bouwjaar wordt gebaseerd en niet op de uitstoot (een U9 auto van 90 is in principe net zo schoon als een U9 auto van 93: al moet de laatste dit ook daadwerkelijk bewijzen met de APK keuring met 4gastest en komt de 90er eraf met een eenvoudige CO meting: max 0.5%).
Bovendien vind ik dat je het mensen niet kan aandoen om ineens de auto op te moeten geven of hem in te moeten ruilen op een schonere. Dat is gewoon onbehoorlijk bestuur. Ik zou dan eerder pleiten voor lastenverhogingen die het geleidelijker maken. Ook niet prettig, maar ja.. als je echt wat wilt bereiken kun je het niet altijd met alle zieltjes rekening houden. Zoals je het nu leest in de media klinkt het echt als absurd.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Dit is toch mooi wat ze allemaal verzinnen. De volgende keer als ik met m’n DS die kant op moet schakel ik 10 kilometer voor amsterdam om van LPG op benzine, rijdt minstens 3 rondjes ring A10 en huur dan bij een verhuurbedrijf een hummer. Vervolgens stel ik Tomtom in op de toeristische route door amsterdam, en geef natuurlijk bij elk stoplicht plankgas. Zal die hummer lekker hummen en die wethouder weten dat ik in amsterdam was…...
Nu hebben ze het over leeftijd van auto’s, straks gaat het over leeftijd van huizen, en nog later mogen mensen boven de 30 er niet meer wonen.
Mocht ik het toch wagen A’dam in te rijden, dan vervang ik even de kentekenplaten met de combinatie SM-ER-IG.
Goed bezig !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Dan kan de gemeente beter het Duitse voorbeeld volgen, met die “umweltzones” en de daarbij behorende stickers. Dan kan je de oldtimers uitrusten met een G-kat zoals de binnenkort leverbare Kat voor de 2CV.
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Juist! Dat is de weg die we in moeten slaan, net zoals het mogelijk is om een roetfilter in te laten bouwen. Ook wij moeten de kans krijgen aan de emissie-eisen te voldoen. daar heb ik wel geld voor over.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste