Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Vertel mij wat.. denk nog vaak terug aan de routiere.. BX is echt verslavend.. zo ben je er vanaf en als je er weer 1 ziet, dan is het raak..
Se concentrer sur l’essentiel
Zo deze week weer iets verder gekomen met opbouwen, draagarmen en remmen gemonteerd, remschijfjes moeten eigelijk een keer een paar nieuwe op, maar dat kan later nog wel, acherzijde roestig maar nog geen 50% dus APK goed.
Ook de benzinepomp nagezien en filter vervangen, na 265000km mag dat wel eens.
Vandaag de kofferbak weer opgebouwd en ingericht, geen foto want het was al te donker.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
zier er leuk uit die rode achterremklauwen
doet me aan de laro denken die ik in 1986 in garderen(!) in het leger gereden heb, de beste ,mooist lopende niet rokende klaro van de compagnie.
de citroen-liefhebber
Ik heb er ook in gereden, ook in garderen. Laro-klein-model, op diesel, en motorolie. Rook, lekkage en gruwel…. wat een rothokken waren dat.
En dan zijn er nog van die arme zielen die zo’n ding kopen om “goedkoop” te off-roaden - denken ze - muhahaha
Ich bin ein Breaker
Tja laro’s waren rotbakken ‘k heb er wel eens aan gesleuteld, niet veel want ik zat bij de rups ypr en leo’s enzo.
die remklauwen heb ik geverft omdat die dingen nogal geoxideerd waren en toen meteen maar rood, das ook verf en mooier ook nog.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Vandaag de leidingen en meteen maar de hele bodem met een spuitbus textiel mooi zwart gespoten, ikzelf ben net zo zwart trouwens eerst maar eens onder de douche.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Kan dat er zomaar op? Of spuit je de onderkant eerst goed schoon?
Se concentrer sur l’essentiel
er zat al op van de vorige keer en is goed blijven zitten, alleen onder spatschermen was het afgesleten.
maar omdat ik de leidingen vervangen heb wil ik deze goed beschermen en toen heb ik meteen maar alles gedaan, een heel dun laagje maar voor de mooiigheid.
ik rij er toch alleen maar in de zomer mee dus als het goed is blijft het nu mooi.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Vandaag een jerrykan benzine gehaald en erin gekieperd,accu erin en eerst de brandstofleidingen die ik vervangen heb ontluchten voordat ik de motor aansluit, dan kan ik de bx omdraaien en aan de voorkant beginnen.
Dus niet de pomp levert geen benzine, ziugt niet aan en pompt dus ook niet op druk, pomp eronderuit en getest op de werkbank,toevallig stukgegaan of te lang droog gestaan, ik weet het niet.
Hij was toch stuk dus maar eens gekeken wat er in zit, best wel mooi pompje eigenlijk,maar nu licht ie in de kliko er is niks meer van te maken.
maandag maar eens op de sloop kijken naar een andere.
verder het interieur maar weer opgebouwd.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Achterzijde klaar, bumper trekhaak en reservewieldrager teruggezet, uitlaat en kat gemonteerd.
niewe benzinepomp gemonteerd
bumper en trekhaak gemonteerd.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Nu is de voorkant aan de beurt bumper en spatschermen gesloopt
Kat komt er weer onderuit, niet goed vastgezet zeker.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Enig laswerk links, had ik 2 jaar geleden al eens opgevuld met polyester, nu maar eens goed repareren.
Rechts ook wat werk ook onder de LHM tank.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
Dat is wel heel luxe, de onderkant inspuiten met TEXTIEL ! [removed]emoticon(’:lol:’)
Laughing Dit gaat wel weer een hele mooi bx worden. Blijf je topic zeker volgen. Succes met de rest!
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Bekende plekjes bij dat binnenscherm trouwens. Heeft hier ook al eens gewoekerd.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
weer een stukje verder gekomen, spatschermen gelast.
foto’s
rechts
links en gespoten, stond hier het kleurnummer trouwens ? CTPcR
rechts binnen. nu nog iets verzinnen op het retourverhaal, geen nieuwe oktopus kopen maar zelf maken met brandstof slangen of zo met messing verdeelblokjes, ik moet er nog over denken maar je ziet het vanzelf op dit toptc.
eerst de draagarmrubbers vervangen,wiellagers van nieuw vet voorzien e.d.
ik moet nu wel een beetje doorwerken want het mooie weer komt eraan.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.