Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hahaha,
Eindelijk een positief bericht uit `s-Gravenhage!
De BPM wordt afgeschaft voor import-auto`s van 19,5 jaar!
Mijn RD is van 10-1987, dus in April BPM-vrij!
Dat betekent dat er 300 euro minder kosten gemaakt worden, en de distr. riem voor dat geld al vervangen kan worden!
Daar wordt een mens blij van!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Maurice van Mourik schreef:Hahaha,
Eindelijk een positief bericht uit `s-Gravenhage!
De BPM wordt afgeschaft voor import-auto`s van 19,5 jaar!
Mijn RD is van 10-1987, dus in April BPM-vrij!Dat betekent dat er 300 euro minder kosten gemaakt worden, en de distr. riem voor dat geld al vervangen kan worden!
Daar wordt een mens blij van!
Dat is altijd leuk om te horen
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb vanmorgen even fotootjes gemaakt van de beide zusjes.
De diesel stond eerst in een garage elders, maar nu het weer mooi weer wordt moet ik af en toe even klussen met de wagen, en dat gaat nu eenmaal beter als ie in de dichtstbijzijnde garage staat.
Verder heeft de diesel:
1e montage michelin-x bandjes
1e montage slangetjes op de verstuivers (knap na 21 jaar en nog niet uitgedroogd)
Foto`s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=E8TBJUPC
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Het is en blijft een heerlijke kleur voor een Citroen!!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De Beige Atlas of de Bleu Celeste??
De Celeste is eigenlijk toe aan een waslaagje…
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is zover!!!!
De RD staat bij de garage voor een versnellingsbakwissel, verder gaan ze de distributie, en de koppeling ook vervangen.
Schrik!!!!!!!
Vanmiddag ging de telefoon en de garage belde op, de bak die ik gekocht had was wel van het goede type, maar:
De koppelingshevel is verschillend, in plaats van een stang op een kogelgewricht heeft de donorbak een systeem met een draaiende stang met aan het einde een koppelingsvork… (bx-zx)
RAMP!!! (maar wel te gebruiken)
De kogelgewrichten waar de schakelstangen aan komen te zitten zijn korter en anders gevormd!
De bak komt uit een c15 met 5-bak uit 1996…
Met de bakjes die op internet staan kan ik mijn “originele” bak niet vergelijken, want die zijn allemaal hetzelfde.
Voor mijn part zaagt ie gewoon de steuntjes af bij de kop en last de oude hendels er weer aan, als het maar werkt!
Zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben??
Ja dit is het bekende verschil tussen een trek en een duw bak.
De oplossing is altijd simpel: Gewoon een koppelingskabel van een nieuwer type C15 gebruiken. Dan past het gewoon…
Of een kabel van een BX turbodiesel type3
Test
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
kentekenkeuring gehad, alles OK bevonden, nu nog een apeekaa
Vanmorgen naar de RDW in almelo geweest, voor een kentekenkeuring, de APK laat ik door een garage op de hoek doen.
In Almelo werkt een heel erg vervelende norse oude bureaucraat, die -als er niks aan een citroën mankeert- wel wat molt of afkraakt…
De papieren waren zo nagekeken en de BPM hoefde zoals eerder geschreven werd, niet betaald te worden.
Met name dat BPM verhaal scheelde een hoop gereken en geklooi.
Je moet voor een nieuwere auto een BPM verklaring invullen van ongeveer 4 pagina`s met allemaal overbodige rompslomp.
Wat loopt zo`n dieseltje toch ontzettend rap, bij bepaalde toerentallen en snelheden gewoon net zo vinnig als een 14TRS.
Eerst maar eens rustig warmgereden vanmorgen, heb zo`n 80 kilometer door Twente gereden via borculo/diepenheim en zo over de snelweg naar Almelo.
Dus na een 50-tal kilometers durfde ik een beetje door te trekken, en zoals de 19d-kenners wel weten gaat zo`n motorretje dus niet roeten…
Eenmaal op de snelweg (4bak overigens) reed de auto vlot door naar de 140 en daarna is er tot almelo 130 km/uur mee gereden, zooooo comfortabel!!
Ik hou jullie op de hoogte van de APK.
Er komen nummerplaten op met dikke plastic letters, als er bij de apk niet al teveel problemen komen…
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Prachtig verhaal. En ja, die Visa diesels zijn rap en comfortabel. In de jaren 84-85 reed ik dagelijks met een studiegenoot mee, die een destijds splinternieuwe Visa 17RD had gekocht. In die tijd was deze PSA diesel zijn tijd gewoon vooruit. (opa kan zijn verhaal weer eens kwijt…. )
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Toen ik de auto dus kocht zat er een (kapotte) 5-bak onder, maar om nou te zeggen dat die ene versnelling het verschil maakt??
Kan ik niet zeggen, het rijdt nog steeds tamelijk stil, al merk je bij de 140 wel dat de eerste montage michelinnetjes toch wat sleets worden.
Bij vervanging schroef ik al jaren fulda onder de auto`s en dat komt hier tzt ook wel weer onder.
Bij Euromaster had ik voor mijn ex-clubje voor 120 euro nieuwe rubbers rondom!!
Ik ben net weer thuis van de garage die de versnellingsbak gewisseld heeft, want die moet nog even kijken naar de aandrijfaskeerringen , want die hebben ze volgens mij niet vervangen dus die lekken…
Volgende week vrijdag reizen we af naar Groesbeek alwaar het Fête des Citadines wordt gevierd…
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
APK!!!!!!! Ze is erdoor gerold, op 2 hele kleine dingetjes na, APK!!!!!!!!
De uitlaat had een klein gaatje wat voorlopig nog te plakken was &
Er zat wat oppervlakteroest op een remleiding, dat hebben ze even getectyleerd.
Al met al geen spannende dingen…
Heb net bij de automaterialenhandel even platen gekocht, van die mooie dikke met plastic letters, heel chique!!
Vette pech dat ze geen apk`s afmelden op zaterdag!!!!
Maandag ophalen met een verse APK en dan kan het genieten beginnen.
Mocht iemand mij zien rijden:
Kenteken 31-GTB-3
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Van harte gefeliciteerd met de APK. Kom maar op met nieuwe foto’s. Daar zijn we tuk op hier.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
gefeliciteerd !
wel leuk, de oude vervaldatum van de APK:
02-10-1990
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dinsdagavond/middag heb ik vast wel weer e.e.a. gefotografeerd!!!
Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik ga mijn ogen open houden Maurice hier in Enschede!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)