2 van de 2
 < Vorige 1 2

Achteraf dakraam plaatsen
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 13 februari 2008 09:48 PM
  [ # 16 ]

Nee, het was ook niet mijn bedoeling om iemand voor gek te verslijten. Als dat zo overkwam: sorry daarvoor. Maar ik vind het wel een hoop geld die ik niet zondermeer zou uitgeven.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 14 februari 2008 12:46 AM
  [ # 17 ]
mpostma schreef:

Ben trouwens benieuwd wat je kwijt bent voor het laten herstellen van de a-stijlen.

Als indicatie heb ik voor:
- Roest wegslijpen/opvullen a-stijlen l+r
- deukje ter grootte euromunt in dak
- ondiepe deuk in achterscherm
- spuiten motorkap (ivm kleurverschil)/a-stijlen/dak
- verwijderen kleine deukjes rondom
een bedrag van rond de 1300 euro.

Als de ruit het eruit halen niet overleeft komt dat er nog bij natuurlijk.

Maar ik wil kijken of ik niet zelf wat voorbereidend werk kan doen, zoals het voorschuren van motorkap en bumpers, en het alvast verwijderen van chevrons en strips, of ik niet de bumpers meegespoten kan krijgen voor ongeveer hetzelfde bedrag. Voor zit er veel steenslagschade in en achter heb ik een kleine schade gereden Surprisedops:

Nog geen 1900 dus maar het komt in de buurt Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 14 februari 2008 12:57 AM
  [ # 18 ]

OK. De roestplekjes bovenaan bij de A-stijlen beginnen bij mij langzaam erger te worden (eerst alleen links, nu ook wat rechts) en het boven het ooit gelaste linkerdeurscharnier wordt het er ook niet beter op. Ik kan het wellicht nog wel een tijd uitrekken, maar er komt wellicht een moment dat er echt wat aan moet gebeuren. Ik vrees dat het gecompliceerd gaat worden.

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534

Gepost: 14 februari 2008 10:35 AM
  [ # 19 ]

Realiseer je ook dat van het oude originele bx dak geen nieuwe onderdelen meer te krijgen zijn. Een nieuw dak (laten) inbouwen is mijns inziens goedkoper en beter.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 14 februari 2008 10:40 AM
  [ # 20 ]

Nog beter is natuurlijk helemaal geen dak inbouwen. Het is een lekgevoelig onding, er komt veel roest-ellende vandaan, en ik kan je garanderen dat ik je auto nu of in de toekomst nooit zal overnemen Cool

Er is nog nooit een auto op de sloop beland omdat er géén zonnedak in zat. Andersom, ahum… rotte dakplaten, rotte bodemplaten, verschimmeld interieur…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 februari 2008 02:03 PM
  [ # 21 ]

Ja ik wil het open dak van mijn GT ook laten vervangen door iets wat dicht zit Smile

Liefst gewoon weer staal.

Niets dan ellende die rotdingen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 18 februari 2008 02:50 PM
  [ # 22 ]

Ach ach ach, wat een gemopper weer op die open dakjes.
Durf eens wild te leven Cool
Natuurlijk heeft het nadelen en risico’s om een open dak te hebben, maar als je met mooi weer met een dicht dak rondrijdt kun je toch net zo goed gelijk in je kist gaan liggen Laughing
Het grootste bezwaar van een open dak is nog dat je je BX inderdaad nooit meer aan Karel kunt verkopen. Tja, dan moet je daar mee leren leven Wink
Zelf heb ik indertijd een opendakje (niet origineel) in laten bouwen . Nou heb ik begrepen dat de slangetjes konstruktie (voor waterafvoer) van citroen gevoelig is voor blokkage en dus lekkage. Naderhand ingebouwde dakjes sluiten meestal volledig af. Je moet alleen niet ‘s nachts vergeten je dakje dicht te doen (dan gaat het namenlijk altijd regenen Crying or Very sad )

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 19 februari 2008 02:39 AM
  [ # 24 ]

Tja, mijn ervaring is anders; ik had vroeger een Progress met origineel (handbediend) dakraam en die was lek- en roestvrij. Daarna had ik een Xantia met after-market dakraam en dat lekte als een gieter. Hoewel dat ook gekomen kan zijn door slechte inbouw, dat weet ik niet.

Ach, ik ben er nog niet uit. Ik vond een dakraam wel erg fijn, lekker licht en lucht boven je hoofd, in de zomer is het top. Als ik daaran denk denk zeg ik “ja”. Aan de andere kant, m’n geliefde bx met een slijptol te lijf gaan spreekt me dan weer minder aan Wink

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 februari 2008 11:28 AM
  [ # 25 ]
BxBandit schreef:

Tja, mijn ervaring is anders; ik had vroeger een Progress met origineel (handbediend) dakraam en die was lek- en roestvrij.

Het enige originele dakraam voor een BX is die elektrische met die enorme lap glas. Verder ben ik ook groot voorstander van schuifdaken. In de zomer, en ook in de winter geeft een groot genot.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook