Hoi,
Na eerst in het hele forum gezocht te hebben de volgende vraag:
Het acculampje brand soms vaag, de aanjager stopt dan en de achteruitverwarming doet het dan ook niet. (ik geloof ook de mistachterlichten)
Ik heb alle zekeringen gecontroleerd ook achter de koplamp.Maar kan daar niets vinden.Ook heb ik de kabels naar de dynamo los gehaald, schoongemaakt en er weer op gezet.
De problemen doen zich niet altijd voor, soms draait de aanjager weer en doet de rest het ook. Dan gaat soms het acuulampje heelflauw branden en stopt de boel weer om het even later weer te doen.
O ja ik hoorde ookeen relais klikken in de buurt van het dashboard kastje, hoe kom ik daar bij?
Ik kom er even niet uit.
groet,
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Naar alle waarschijnlijkheid is je dynamo aan z’n einde (99% kans) dat geeft namelijk precies die verschijnselen.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
heel duidelijk dynamo, zelfde probleem gehad. Meet voor zekerheid even het voltage op accu tijdens lopen..moet geloof ik rond de 13,8 a 14 volt zitten mag zeker niet onder de 12volt komen..! Ws gaat je auto ook minder snel starten..
Klopt!
De accuspanning is goed. Maar zodra de moter loopt dan zakt deze naar beneden naar onder de 12 en loopt dan een heel langzaam omhoog.
Morgen bij duckservice Leek wordt er een andere op gezet.
Bedankt voor julle reactie.