Totaal aantal Berichten: 176
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Hallo,
Geen idee of ik deze vraag in de goede thread stel, zoniet dan bij voorbaat mijn excuses
Mijn vader rijdt nu al jaren een C5, nu inmiddels zijn 3e. Maar hij wil een wat hogere instap omdat toch de jaren beginnen te tellen.
Inmiddels hebben we diverse proefritten gemaakt in de nieuwe C-crosser en zijn beide erg gecharmeerd van deze auto.
Nu is alleen de vraag: Kan deze auto op gas rijden?
De 2.4i benzine motor waarmee de auto vanaf deze maand geleverd kan worden is als ik het goed begrepen heb ontstaan door een samenwerking met Mitsubishi, Hyundai en Chrysler, dat heb ik er over kunnen vinden.
De motor die dus in de Outlander, C-crosser en 4007 zit.
Maar ik kan dus nergens vinden of deze motor wellicht ook op lpg zou kunnen rijden..?
Is deze motor dezelfde als uit de Mitsubishi Grandis? Deze beschikt namelijk ook over een 2.4 motor en deze kan wel voorzien worden van een GASFX installatie, daar wordt zelfs op de site van Mitsubishi reclame voor gemaakt.. Maar dus geen idee of dit hetzelfde blok is als in de Outlander en dus C-crosser?
Wie o wie??
Re: C-Crosser op LPG?
MartyMouse schreef:
Nu is alleen de vraag: Kan deze auto op gas rijden?
De 2.4i benzine motor waarmee de auto vanaf deze maand geleverd kan worden is als ik het goed begrepen heb ontstaan door een samenwerking met Mitsubishi, Hyundai en Chrysler, dat heb ik er over kunnen vinden.
Een collega van me heeft een Hyundai Trajet, ook met een 2.4 (volgens mij een 4 cilinder 16v) uit 2001 of daaromtrent. Die heeft er nu ong. de 250.000 op LPG opzitten. Nou zal er in die 7 jaar wel wat wat aan aangepast zijn, maar het lijkt me sterk dat die motor niet op LPG zou kunnen.
Inmiddels zijn we al een poosje verder..
Ik heb via Mitubishi gehoord dat de oude motor (de 2.4 in de sport; het oude model) gewoon op gas kan.
Dat zal dezelfde motor zijn als in de hyundai van jouw collega denk ik, mpostma.
Echter Mitubishi schreef dat de ontwikkeling van de nieuwe Outlander op LPg nog bezig is.. Vandaag zag ik echter het volgende artikel
Als het voor de nieuwe Outlander geldt moet dit toch ook voor de C-crosser gelden..
Dit in tegenstelling tot wat de dealer mij heeft verteld: namelijk dat de ontwikkeling van LPI voor de C-crosser stopgezet zou zijn en dat het dus niet te krijgen is..
Vreemd.. Maar dus toch nog maar een reactie doen naar Citroen Nederland, kijken of zij me verder kunnen helpen.
MartyMouse schreef:Inmiddels zijn we al een poosje verder..
Ik heb via Mitubishi gehoord dat de oude motor (de 2.4 in de sport; het oude model) gewoon op gas kan.
Dat zal dezelfde motor zijn als in de hyundai van jouw collega denk ik, mpostma.Echter Mitubishi schreef dat de ontwikkeling van de nieuwe Outlander op LPg nog bezig is.. Vandaag zag ik echter het volgende artikel
Als het voor de nieuwe Outlander geldt moet dit toch ook voor de C-crosser gelden..
Dit in tegenstelling tot wat de dealer mij heeft verteld: namelijk dat de ontwikkeling van LPI voor de C-crosser stopgezet zou zijn en dat het dus niet te krijgen is..
Vreemd.. Maar dus toch nog maar een reactie doen naar Citroen Nederland, kijken of zij me verder kunnen helpen.
Als ik jou was zocht ik mijn antwoorden in gasboerenland ipv bij Citroën NL, zij leveren auto’s geen gasinstallaties.
Mijn advies: mail eens een aantal gasintallateurs met de complete vraagstelling en vermeld er ook bij dat je in autoweek hebt gelezen dat het bij een nwe outlander ook kan, dan weet je meer.
Wunderbar schreef:MartyMouse schreef:Inmiddels zijn we al een poosje verder..
Dat zal dezelfde motor zijn als in de hyundai van jouw collega denk ik, mpostma.Echter Mitubishi schreef dat de ontwikkeling van de nieuwe Outlander op LPg nog bezig is.. Vandaag zag ik echter het volgende artikel
Als ik jou was zocht ik mijn antwoorden in gasboerenland ipv bij Citroën NL, zij leveren auto’s geen gasinstallaties.
Mijn advies: mail eens een aantal gasintallateurs met de complete vraagstelling en vermeld er ook bij dat je in autoweek hebt gelezen dat het bij een nwe outlander ook kan, dan weet je meer.
Ja.. stom eigenlijk, helemaal nog niet aan gedacht om het via die weg te spelen.. Ga meteen een mailtje sturen.. Bedankt voor de tip!!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nog een tip; stuur geen mail maar pak de telefoon.
Mijn ervaring met verschillende gasboeren en garagisten is dat men er dan meer moeite voor wil doen. Email wordt lang niet altijd even serieus genomen.
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Nog ‘n tip: Neem ‘n diesel!
Gr Martijn
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En dan de allerbeste tip; Ga hier niet op in!
die diesel is wel een dijk van een motor, daar kan zo’n gasfornuis echt niet tegenop.
Totaal aantal Berichten: 1422
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
lpg RULES! Bel idd een lpg inbouw station en regel het daarmee!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
CLL Martin schreef:lpg RULES!
Nee hoor! Alleen is die discussie elders al eens uitvoerig aan bod geweest en sluit een vergelijking tussen LPG en een diesel niet aan bij de vraag van de TS.
patje74 schreef:CLL Martin schreef:lpg RULES!
Nee hoor! Alleen is die discussie elders al eens uitvoerig aan bod geweest en sluit een vergelijking tussen LPG en een diesel niet aan bij de vraag van de TS.
Precies, zo is het!!
De reden van LPG is namelijk ondermeer, dat bij de Diesel geen automaat (CVT-bak) mogelijk is.. En dat is een vereiste.. Dus daarom moet het sowieso benzine worden..
Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Ben je er al achter of er een G3 LPG installatie kan worden geleverd voor de 2.4 CVT? Ik heb eens gekeken op het Mitsubishi forum en daar kon ik helaas niets vinden (ligt meer aan de opmaak van dat forum!)
In 2009 mag ik weer een nieuwe auto uitzoeken en de C-Crosser is dan naast de nieuwe C5 tourer, 1 van de 2 kandidaten. Omdat ik diesel te duur vind worden, overweeg ik serieus om de stap naar LPG te maken.
Dankjewel alvast!
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5