5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

ZX Avoriaz was gejat!
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 14 februari 2008 01:38 PM
  [ # 61 ]
eXpelliarMus schreef:

Oooo, maar dan ga jij ook die Xantia missen!!!! Met andere woorden hou lekker die xant, rijd toch veeul fijner dan zo,n bejaarde troen, toch!?

Haha, ik wilde mij eigenlijk onthouden van een waardeoordeel over beide auto’s…. Uit eerdere discussies meende ik op te maken dat Marion een voorkeur had voor compactere auto’s. Toch gek dat ze niet in de XM durft te rijden. Zo’n Xantia is toch niet zoveel compacter meer.

Hoe oud is die Xantia eigenlijk? (over bejaard gesproken?). Ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel “bejaarder” die ZX is t.o.v. de Xantia.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 februari 2008 01:47 PM
  [ # 62 ]
mpostma schreef:
eXpelliarMus schreef:

Oooo, maar dan ga jij ook die Xantia missen!!!! Met andere woorden hou lekker die xant, rijd toch veeul fijner dan zo,n bejaarde troen, toch!?

Haha, ik wilde mij eigenlijk onthouden van een waardeoordeel over beide auto’s…. Uit eerdere discussies meende ik op te maken dat Marion een voorkeur had voor compactere auto’s. Toch gek dat ze niet in de XM durft te rijden. Zo’n Xantia is toch niet zoveel compacter meer.

Hoe oud is die Xantia eigenlijk? (over bejaard gesproken?). Ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel “bejaarder” die ZX is t.o.v. de Xantia.

Ik doelde eigenlijk op een ouden van dagen auto/bejaarden wagen!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 februari 2008 01:56 PM
  [ # 63 ]
eXpelliarMus schreef:

Ik doelde eigenlijk op een ouden van dagen auto/bejaarden wagen!?

Hou maar op… ik ga hier geen waarde ordelen geven over ZX/Xantia als “bejaarde(n)auto”. Laat “Stesje” lekker zelf bepalen of ze het een fijne auto vindt…

Ondertussen vroeg ik mij of er hier geen ZX kenner kan reageren op de vraag of de voorkant van de ZX nu met boutjes of met puntlassen vastzit.

Profiel  

DSFreak
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 994

- Saxo 1.6i SX automaat
Gepost: 14 februari 2008 05:45 PM
  [ # 64 ]

Wat een verhaal zeg! Shocked
Gelukkig heb je haar in ieder geval weer terug.

Stesje schreef:

Foto’s Xantia (1.8 16v 1996):

Ik heb altijd gedacht dat alle Xantia’s na 1993 een anti-zink systeem hadden.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 14 februari 2008 05:57 PM
  [ # 65 ]
DSFreak schreef:

Ik heb altijd gedacht dat alle Xantia’s na 1993 een anti-zink systeem hadden.

Volgens mij zou deze Xant dat ook moeten hebben. Dat betekent nog niet dat je hem niet in de laagste stand kan zetten als je dat bijv. leuk vind voor de foto.

@Stesje: De XM is idd nog weer wat minder overzichtelijk, da’s waar. Maar zodra je niet meer met parkeren bezig bent heb je daar naar mijn idee weinig last meer van.

Nette Xant trouwens!

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 14 februari 2008 06:26 PM
  [ # 66 ]

Ik lees het verhaal n u pas maar kan je wel wat tips geven.
Ten eerste, hou contact met de politie of de dader gepakt wordt!
Heb je rechtsbijstand? Schakel deze dan meteen in!
Hou ook kranten in de gaten, want aangifte doen betekend nog niet direct dat ze ook weer contact met je opnemen.
Dit soort gasten lopen vroeger of later tegen de mand en bekennen dan.
Op het moment dat hij voorkomt ervoor zorgen dat jouw zaak erbij behandelt wordt, zo niet ook niet erg.
Op het moment dat de persoon bekend is, meteen aansprakelijk stellen en geld proberen te halen.
Dikke kans dat dit niet lukt, van een kale kip kun je niet plukken….

Mocht dit nog niet lukken dagvaarden en kijken of je wat kunt halen, is er helemaal niets meer te halen dan kan de rechtsbijstand nog steeds uitkomst bieden, want ze hebben ergens een clausule dat ze zelf tot een beperkt bedrag tegemoet kunnen komen!

Ik heb het zelf met m’n 2CV gehad, die werd in de brand gestoken en pas later is die gast gepakt. Hij had geen geld en ik kreeg dus niets, de rechtsbijstand wilde de zaak dichtdoen, maar gelukkig via wat contacten de zaak weer opnieuw kunnen openen en uiteindelijk nog een schadevergoeding gehad van de rechtsbijstand, omdat er dus niets te halen viel.
Dus het is absoluut de moeite waard om er mee door te gaan!
Maar uiteindelijk heeft het wel meer dan een jaar geduurd voordat ik mijn geld kreeg, maar dat was wel een voldoening!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 februari 2008 07:40 PM
  [ # 67 ]

De auto maakt niet eens zoveel uit…. tijd terug een slopel kadet gejat hier. Ding was al tot vervangend vervoer gedoopt vanwege zijn schoonheid…

Puur voor de LOL..

Rara was wel dat friese wagen in A’dam tegen een paal gevonden werd Exclamation

Voorplaat zit gebout.
Mijn moeder heeft ZX ooit tegen een boom gezet door rare omstandigheden.

Voorplaat kun je dus vervangen. Een ketting aan de bumpersteun en je trekt chassis zo bij, als dan niet bijmeppen met hamer.

Dan met wat slijpen en tikken voorplaat er netjes voorhangen, bumper erop en klaar is die

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 februari 2008 08:20 PM
  [ # 68 ]
Stesje schreef:

Foto’s Xantia (1.8 16v 1996):

Wat een pareltje, met een lekkere motor ook nog, waar hebben we het nog over?? Weg die ZX, afhandelen die handel en zo snel mogelijk vergeten, van het op gestreken geld (als je dat krijgt natuurlijk??) lekker een weekje met ruben er op uit!! Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

captain
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

- Xsara 1.6i coupe automaat
Gepost: 14 februari 2008 10:46 PM
  [ # 69 ]

Toch ook wel een mooie Xantia hoor !, maar ja ik ben niet objectief. Fikse schade op de ZX, maar zou toch proberen hem te fixen. Was die fiets op de foto’s ook gestolen?
Laughing

Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans

Profiel  

ZX1.4
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 15 februari 2008 12:35 AM
  [ # 70 ]

Ik las dit stukje vandaag in de krant Confused

Citroën Xantia onveiligste auto
Door NIEK SCHENK

BRUSSEL - De Citroën Xantia uit 1997 is de onveiligste auto van alle personenwagens die sinds 1997 de EuroNCAP- botsproeven hebben ondergaan.
afbeelding vergroten De Citroën Xantia is volgens NCAP de onveiligste auto die het instituut heeft getest.
Van alle 276 auto’s die sindsdien zijn getest is de huidige Nissan Qashqai het veiligst.

In de crashtest kan een auto maximaal 40 punten scoren. De Citroën behaalde er destijds 9, terwijl de Nissan vorig jaar 37 punten behaalde.

Citroën heeft zijn prestaties verbeterd. De Citroën C5 uit 2004 staat op de tweede plaats van veiligste auto’s.

Op de lijst van winnaars staan verder de Ford S-Max (2006), Mercedes A-klasse (2005), Mercedes C-klasse (2007), Peugeot 1007 (2005) en Renault Laguna (2007).

Op de lijst van onveiligste auto’s staan na de Citroën Xantia de BMW 3-serie (1997), Rover 600 (1997), Fiat Seicento (2000), Saab 900 (1997), Citroën Saxo (2000) en Hyundai Acc

Greetz ZX1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 15 februari 2008 12:45 AM
  [ # 71 ]

Dat wordt in dit topic ook al besproken en heeft mijns inziens helemaal niks te maken met dit topic. Beide hier besproken auto’s zijn van voor 1997.

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 15 februari 2008 01:42 AM
  [ # 72 ]

Wat een geweldig leuke reacties hier allemaal hahahahahaha! Ff lekker ontspannen lezen. Ja, mevrouw had ‘m in de laagste stand gezet, dus begint meteen te piepen “duurt wel langer voordat-ie weer in de rijstand staat, hoor!” Ja, duhhhhh!  Razz
Voor de rest zweeft ze er op los…zie voorgaande posts Cool
De tip over de rechtsbijstand is heel bruikbaar, ze heeft deze verzekering, maar het was niet bij ons opgekomen die in te schakelen, morgen nog even bellen. De ZX wordt bij de garage neer gezet….nu met de sleutels op het bureau Wink  We gaan dan eens rustig bekijken wat de schade nou werkelijk is en wat we eraan kunnen doen. Misschien kan ik gewoon heeeeel relaxed op m’n gemak de boel weer opbouwen, zodat we financieel ook weer een beetje op orde kunnen komen.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 15 februari 2008 02:04 AM
  [ # 73 ]
captain schreef:

Toch ook wel een mooie Xantia hoor !, maar ja ik ben niet objectief. Fikse schade op de ZX, maar zou toch proberen hem te fixen. Was die fiets op de foto’s ook gestolen?
Laughing

Jazekers, die had ik teruggejat…tegen een boom geparkeerd met hoge snelheid. Met gelijke munt terugbetalen he Laughing  Hij kan nu z’n krantenwijk wel vergeten!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 15 februari 2008 03:11 AM
  [ # 74 ]

On topic: Lullig van de auto. Iemand die zoiets flikt heeft geen benul van hoeveel ellende, werk en kosten hij een ander bezorgd. Echt asociaal.

majestic3jay schreef:

Mocht de mijne ooit gejat worden…Tja. Ik zou zelf de hele buurt rondgaan en iedereen met ook maar dezelfde kleur jas en haren op die trekhaak gooien en het dorp doorrijden!

Off Topic: Tja… Wat heb je zelf voor haarkleur? Laten we zeggen lichtbruin. Iemand met lichtbruin haar die twee straten bij jou vandaan woont jat een auto. Dan vind je het acceptabel dat ik jou aan mijn trekhaak bind? Keniaanse toestanden worden dat.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 15 februari 2008 04:09 AM
  [ # 75 ]
BxBandit schreef:
majestic3jay schreef:

Mocht de mijne ooit gejat worden…Tja. Ik zou zelf de hele buurt rondgaan en iedereen met ook maar dezelfde kleur jas en haren op die trekhaak gooien en het dorp doorrijden!

Off Topic: Tja… Wat heb je zelf voor haarkleur? Laten we zeggen lichtbruin. Iemand met lichtbruin haar die twee straten bij jou vandaan woont jat een auto. Dan vind je het acceptabel dat ik jou aan mijn trekhaak bind? Keniaanse toestanden worden dat.

Dat gaat ook vast wel opvallen. Alle bloedsporen die steeds bij jouw huis eindigen enzo. Moet je even een matti bellen, misschien weet die raad.

Pfff…. overdosis Joran gezien de laatste tijd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook