Arjan Verkade schreef:BasisBIX schreef:McDean schreef:
Let wel op!
4x dimlicht mag niet!Is dat echt zo….?
Hm…. dan moet ik even mij plannen aanpassen…
Of het er gewoon op wagen
Waar wou je anders je verplichte stadslichtjes laten?
Ik neem aan dat in de ronde lampen maar 1 lampje per rondje pastDus je zal er toch 1 voor dimlicht moeten gebruiken en de andere voor stadslicht
In de buitenste reflectoren zitten naast het gewone bolletje ook een stadlicht bolletje
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Jdt schreef:Klopt Daan, heb het net even opgezocht bij de RDW. Ik denk dat onderstaande dan eigenlijk ook een fout is.
Even een quote uit het APK topic:De verplichte verlichting is:
2 stadslichten, 2 of 4 dimlichten, 2 of 4 grote lichten, 2 achterlichten, kentekenplaatverlichting, 2 richtingaanwijzers achter en 2 richtingaanwijzers voor.
Ah, dat is dan toch weer mooi
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Arjan Verkade schreef:
Dus je zal er toch 1 voor dimlicht moeten gebruiken en de andere voor stadslicht
het stadslicht zit in de dimlicht unit
BasisBIX schreef:Jdt schreef:Klopt Daan, heb het net even opgezocht bij de RDW. Ik denk dat onderstaande dan eigenlijk ook een fout is.
Even een quote uit het APK topic:De verplichte verlichting is:
2 stadslichten, 2 of 4 dimlichten, 2 of 4 grote lichten, 2 achterlichten, kentekenplaatverlichting, 2 richtingaanwijzers achter en 2 richtingaanwijzers voor.Ah, dat is dan toch weer mooi
Nou, of niet want dat klopt namelijk niet. De RDW spreekt in de regeltjes maar over 2 dimlichten, er wordt bij de toegestane verlichting ook niet over gesproken.
Keuringseisen Wijze van keuren
Regelgeving Algemene Periodieke Keuring Aanvulling 13 versie 12-2007
48
§ 10. Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen
Artikel 5.2.51 - verplichte lichten en retroreflectoren
Personenauto’s moeten zijn voorzien van:
1.
a. twee of vier grote lichten;
b. twee dimlichten, met dien verstande dat de
dimlichten met gasontladingslichtbronnen en
andere lichtbronnen met een lichtsterkte van
meer dan 2000 lumen voldoen aan door Onze
Minister gestelde eisen voor deze
lichtbronnen, alsmede voor de installatie
daarvan indien het voertuig na 31 december
2005 in gebruik is genomen;
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nooit van dichtbij gekeken, dus dan zit het anders als ik dacht
Shit, dit staat er op de site van de RDW;
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38-6573-4CF2-92D1-AF09D27B47AC/0/2_B_0821b.pdf
(en dan bovenste tabelletje op pagina 15)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ZX-Cruiser schreef:McDean schreef:ik heb ook morrettes met 4 H4 lampen erin. Ik heb met hulp van me neef hier een kabelboom voor gemaakt.
Bij mij de volgende situatie:
Buitenste zijn stadslicht + dimlicht
Alle 4 grootlichtLet wel op!
4x dimlicht mag niet!
4x grootlicht = schakelen via relaisfoto:
Ps kabelboom houd orginele kabelboom in stand!
Waarom zet je in de binnenste units H4 als je de dimlichtstand van die pit toch niet gebruikt? Of heb je hem zo gemaakt dat bij grootlicht zowel dim als grootlicht aanspringt?
Tegelijk dim en grootlicht kan technisch niet met een H4 bolletje.
Het is op 1 bolletje dus OF dim OF groot licht.
Maar bij mij zijn de buitenste reflectoren H1, dus ik denk dat bij mij dat H1 bolletje maar gewoon gaat branden bij dim EN bij grootlicht.
En de originele H4 stekker gaat gewoon op de binnenste reflector.
Niet helemaal legaal dan, maar dat boeit met helemaal niks…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
boeiend, geloof niet dat je daarvoor aangehouden wordt eerlijk gezegd. Bij de apk trek je gewoon 1 stekker los ofzo
Jdt schreef:boeiend, geloof niet dat je daarvoor aangehouden wordt eerlijk gezegd. Bij de apk trek je gewoon 1 stekker los ofzo
Ach, mijn BX is ook door de APK gekomen zonder achteruitrijlichten.
Dus ik verwacht dan echt geen problemen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ZX-Cruiser schreef:Technisch kan het perfect hoor, H4 lamp heeft 1 massa en 2 + contacten.
Je hebt idd gelijk.
Maar ik denk wel dat het dimlicht in het niet valt bij het grootlicht
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Mag ik effe kome lulle?
Dubbele koplampen zijn NIET origineel gelverd in de BX Sport(wat blijkbaar een serieus publiek toch denkt).
Morettes is een generaliserend gebruikte naam voor dubbele koplampen.
Morette is het merk lampen dat cituning verdeeld, deze hebben de zogenaamde wimpers boven hun reflectoren.
AL de rest is GEEN Morette(of origineel Citroën, of SG, ....)
Dit stukje tekst draagt bij aan het verhelpen van foute of foutief gebruikte namen, mijn excuses voor het mierenparen maar dat moest er even uit…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
owja, om het effe ontopic te houden, ik heb voor origineel gestemd want ik vind die dingen tering lelijk
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
En oh ja,
Ik zat er ook nog even over na te denken, om van deze bolletjes te kopen.
http://link.marktplaats.nl/147879982
Maar ik denk dat de bedrading dat niet aan kan, en ik vind ze ook wel een beetje duur
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Absoluut NIET DOEN!!!!!!!!!
Ik heb een set reflectoren gekocht waar ze in zaten. Die units zijn er niet voor gemaakt en je reflectielaag brand op ten duur gewoon helemaal weg!
Jdt schreef:Absoluut NIET DOEN!!!!!!!!!
Ik heb een set reflectoren gekocht waar ze in zaten. Die units zijn er niet voor gemaakt en je reflectielaag brand op ten duur gewoon helemaal weg!
Tsja, ik had al zo’n vermoeden dat het allemaal veel te warm zou worden
Maar dus ook voor de reflector zelf
Maar ik vond het toch al te duur
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90