Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@LE
Inmiddels zijn mijn contacten ook weer helemaal schoon, en is de uiterst gedoseerde mep niet meer nodig.
Totaal aantal Berichten: 245
- Xsara 1.6i coupe chrono
patje74 schreef:@LE
Inmiddels zijn mijn contacten ook weer helemaal schoon, en is de uiterst gedoseerde mep niet meer nodig.
wahahah, het werkt vaak wel (gewoon er ff een mep op geven).
Had mn broer ook: in cafe oid gezeten, wil wegrijden, ziet in het raam dat 1 koplamp niet brand, stapt uit, geeft weigerende koplamp een tik die vervolgens gaat branden, stapt weer in en rijdt weg. Heel het cafe dubbel van het lachen.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vorige week; ik stap in mijn BX en een koplamp doet het niet. Ik stap uit, geef er zorgvuldig een ram op en heb vervolgens het koplampglas in mijn handen…
patje74 schreef:Vorige week; ik stap in mijn BX en een koplamp doet het niet. Ik stap uit, geef er zorgvuldig een ram op en heb vervolgens het koplampglas in mijn handen…
zo kon je het wel in de vaatwasser doen
maar als de gedoseerde klap wil helpen is het ook op te lossen met contactjes reinigen of lamp vervangen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zie ook 2e bericht van deze pagina. En ik heb ze inderdaad in de vaatwasser gedaan, moet je alleen nog terug plaatsen….
Voorlopig heeft de TRS even de lampjes van de BX-nix in bruikleen.
Maareh…. ik geloof dat we zwaar offtopic bezig zijn! ops:
Waar staat het topic van je TRS ? Dan kan ik daar vermelden dat je het glas eenvoudig terug aan het reflectorhuis kan kitten. Al moet ik toegeven dadt ik niet meer weet met welke kit ops:
Schijt aan originaliteit.
Hallo iedereen, ik had 3 vraagjes namelijk:
Hoe kom ik achter de kleur(code) van de eend want als ik naar een verf winkel ga om een spuitbus te bestellen moet ik de kleur weten.
En moet er in die van mij eigenlijk nog loodvervanger???? (1984)
En als laatste: wat voor soort olie moet erin (welke is het beste)????
alvast bedank,
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hoe kom ik achter de kleur(code) van de eend want als ik naar een verf winkel ga om een spuitbus te bestellen moet ik de kleur weten.
Op het schutbord staat in wit een 3 letterige lakcode .
En als laatste: wat voor soort olie moet erin (welke is het beste)????
In het instructieboekje wordt 15/20 w50 voorgeschreven. Dat zou ik maar gewoon gebruiken.
Jeroen
Kijk eens op de kentekenpapieren. Als het goed is staat daar 2CV6 Club/Spécial S6. Dat S6 staat er geloof ik voor dat jouw motor het beste loopt op euro98. Indien deze informatie onvolledig of incorrect is, laat ik me graag corrigeren door betere kenners.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dat S6 staat er geloof ik voor dat jouw motor het beste loopt op euro98. Indien deze informatie onvolledig of incorrect is, laat ik me graag corrigeren door betere kenners.
Ik dacht dat een 2cv met een zgn. S6 aanduiding juist genoegen neemt met “RON95”.
Moet het opzoeken voor de zekerheid trouwens.
Jeroen
Op het kentekenbewijs staat alleen 2cv6 verder niks.
Maar het is toch een karretje voor plezier ritjes dus tank zoiezo 98.
Bedank voor de reacties!!
Gr mark
Hier de foto`s van de eerste werkzaamheden.
En dan met name alle opengekrapte plekken die aandacht nodig hebben.
Het lijkt misschien erger dan het is maar jullie zijn wel wat gewend
Gr mark
Heeft iemand een rechterspatscherm (voor) voor me in redelijke tot goede staat?
In de goede kleur hoeft niet maar zou wel mooi zijn natuurlijk.
Gr mark
Ik weet niet of je lid bent van een van de eendenclubs, maar als lid van Het Eendeëi kun je behoorlijk wat onderdelen kopen. Er liggen zat achterschermen in de onderdelencontainer van het Eendeëi in Rotterdam.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX