Weet er iemand de diameter van het gasklephuis van de C2 1.6 16v VTR
IK zou graag een BMC CDA willen steken, maar voor de elleboog te vinden heb ik dus de diameter nodig ...
hopelijk kunnen jullie me helpen
greetzzz
<=Proud Black C2 16V owner =>
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Eeeeh…. wat wil je steken? :44
zal u da eens vlug laten zien
<=Proud Black C2 16V owner =>
het aangeduide gedeelte is het gasklephuis, waar ik dus de diamter van nodig heb ...
Het is dus een volledig gesloten luchtfilter systeem
<=Proud Black C2 16V owner =>
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Aha, ik begrijp het nu. Maar eeeh, over de diameter kan ik je geen antwoord geven…. :rood Ik heb zelf op m’n VTS een open luchtfilter van Green. Heeft de garage er op gezet. Dat ik het niet begreep, heeft ook te maken met het feit dat CDA bij ons geen gesloten luchtfilterbox is maar een politieke partij, een christelijke nog wel. Zoiets zou ik niet onder de motorkap van m’n C2 willen… :schater
De C2 op de foto is zo te zien aan het aluminium inlaatspruitstuk toch een VTS? Het kan best zijn dan een VTR een andere gasklep heeft.
ja ik had deze gewoon als voorbeeld genomen
dit is hem op een VTR
<=Proud Black C2 16V owner =>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
weleens van een schuifmaat gehoord?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Wat is het nut van een dichte airbox? Ik hoor overal dat open luchtfilters, mits goed (zo koel mogelijk) geplaatst, meer effect hebben dan een gesloten systeem. Ik heb zelf dus een open Green-filter afkomstig van Cituning (Belgie). Die is er door de dealer op geschroefd. Echter, ik heb zelf nog iets veranderd. Rechts - als je voor de auto staat - zit de luchthapper die van onderen de koele rijwind aanvoert. Normaal gaat die met een deel flexibele plastic buis naar het oorspronkelijke luchtfilterhuis. Na de montage zat daar niks meer en wappert de koele lucht onder de motorkap. Ik dacht: dat kan beter. Ik heb dus die plastic buis afgezaagd net voor het flexibele gedeelte en daarop een rubber slang geplaatst. Het is een slang die bij een MG-B (jawel, een klassieker) gebruikt wordt tussen de tankopening en de tank zelf. Een korte, dikke rubber slang met een fraaie knik (mijn vrouw werkt bij een garage gespecialiseerd in MG, Triumpf, Austin Healey en de classic Mini, vandaar). Van die slang heb ik een stukje afgezaagd, mooi bijgeslepen en met een roetsvrijstalen slangenklem op het ingekorte plastic exemplaar geschroefd. Zo wordt de koele lucht mooi naar het filter geleid. Ziet er nog heel stoer uit ook. Ben zeer trots op het resultaat… :jump
jeroentje schreef:weleens van een schuifmaat gehoord?
ja al van gehoord ja
maar dit is toch een forum om iets op te vragen niet ....
<=Proud Black C2 16V owner =>
Willibrord schreef:Wat is het nut van een dichte airbox? Ik hoor overal dat open luchtfilters, mits goed (zo koel mogelijk) geplaatst, meer effect hebben dan een gesloten systeem. Ik heb zelf dus een open Green-filter afkomstig van Cituning (Belgie). Die is er door de dealer op geschroefd. Echter, ik heb zelf nog iets veranderd. Rechts - als je voor de auto staat - zit de luchthapper die van onderen de koele rijwind aanvoert. Normaal gaat die met een deel flexibele plastic buis naar het oorspronkelijke luchtfilterhuis. Na de montage zat daar niks meer en wappert de koele lucht onder de motorkap. Ik dacht: dat kan beter. Ik heb dus die plastic buis afgezaagd net voor het flexibele gedeelte en daarop een rubber slang geplaatst. Het is een slang die bij een MG-B (jawel, een klassieker) gebruikt wordt tussen de tankopening en de tank zelf. Een korte, dikke rubber slang met een fraaie knik (mijn vrouw werkt bij een garage gespecialiseerd in MG, Triumpf, Austin Healey en de classic Mini, vandaar). Van die slang heb ik een stukje afgezaagd, mooi bijgeslepen en met een roetsvrijstalen slangenklem op het ingekorte plastic exemplaar geschroefd. Zo wordt de koele lucht mooi naar het filter geleid. Ziet er nog heel stoer uit ook. Ben zeer trots op het resultaat… :jump
HEt nut is zoals je zegt, echt zo koel mogelijke lucht inlaten ...
ookal zet je een toevoerbuis, je motor zal altijd warmte verspreiden ...
zeker onder zo’n kleine motorkap als de C2
<=Proud Black C2 16V owner =>
heb het ondertussen al gevonden, de buitendiameter is 64mm ...
<=Proud Black C2 16V owner =>