1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Touchscreen in de XM?
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109

Gepost: 15 februari 2008 03:26 PM

Heeft hier iemand ervaring met het inbouwen van een vga monitor (kleine 7” maar) touchscreen in een XM?

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een juiste oplossing. Ik kan natuurlijk gewoon een 7” of iets groter touchscreen kopen op een voet, en dat op mijn dashboard zetten. Maar, deze displays hebben geen zgn quick release. Dus je moet iedere keer het schermpje uit de auto halen tegen diefstal, maar de vga connector houd dat niet lang. Iedere keer dat scherm loskoppelen en terug aankoppelen is dodelijk voor die connectoren. Dus dat is kwestie diefstal geen optie.

Tweede optie is dan een zgn in-dash monitor. Zo’n uitschuif ding wat je in een DIN slot kan steken. Dat is dan een oplossing tegen de diefstal. Maar als ik het goed voor heb is het opbergvakje boven de radio ook een DIN slot, maar het dashboard steekt daar een aardige 5 cm bovenuit, waardoor het schermpje natuurlijk niet naarboven kan komen…

Dus zit ik hier een beetje mee vast…

Is er iemand van jullie die hier mee ervaring heeft? Is dit misschien in het dashboard in te bouwen zonder de authenticiteit van de XM te beschadigen?

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 februari 2008 03:35 PM
  [ # 1 ]

Radio in het bovenste slot zetten en de monitor in het onderste?

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 februari 2008 03:38 PM
  [ # 2 ]

Jah…maar dan zit je nog maar een stukje lager…ik vermoed dat dit nog niet genoeg gaat zijn om de display uit te laten klappen.

En is mss dan ook minder veilig, aangezien je helemaal naar onder moet kijken voor bijvoorbeeld navigatie die erop zou kunnen verschijnen…of zeg ik nu iets stoms Very Happy

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 15 februari 2008 03:53 PM
  [ # 3 ]

dat je in die din sloten vast gaat lopen met het dashboard alsje een klapscherm neemt is mij ook opgevallen. Smile

Als je ZELF een scherm fabriceert als bedieningspanneel, zou je de radio op zicht gewoon dieper in de4 middenconsole kunnen plaatsen. Er zit namelijk een zee van ruimte achter die je makkelijk kunt bereiken als je een zijpaneel vand e console losmaakt.

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 februari 2008 04:08 PM
  [ # 4 ]

Hmmmm, maar dan kun je de radio niet meer bereiken Very Happy

Als ik het goed voor heb tenminste….je bedoeld dus eigenlijk de twee dinsloten overlappen met een vast display..of zie ik het mis?

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 15 februari 2008 04:28 PM
  [ # 5 ]

Kijk anders even in mijn topic… Daar staan nu foto’s van mijn projectje, een touchscreen in de xm. Hierbij heb ik het zo gedaan dat alles via een laptop en versterker gaat lopen… Geen losse radio meer dus….

Xsara Coupe

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 februari 2008 04:52 PM
  [ # 6 ]

Aaahh, mooi…heb je een linkje naar je topic? Anders moet ik lopen zoeken Surprisedops:

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 15 februari 2008 05:52 PM
  [ # 7 ]

Hier staan wat foto’s. Het is allemaal nog erg grof hoor en het plankje moet nog afgewerkt, is nu met viltstift ingekleurd. Het geeft wel mooi de passing van een 6.5 inch scherm aan.. Zoals je ziet kan je groter ook nog wel kwijt…

Xsara Coupe

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 februari 2008 05:58 PM
  [ # 8 ]

Ziet er leuk uit!

Nog niet zo een slechte oplossing eigenlijk Exclamation, helemaal niet

Komt dit middenconsole makkelijk los,  of is het nogal breek werk Very Happy ?

Heb nu wel een blaupunkt versterker erin zitten, die het overigens heel goed doet. Maar met wat voor soort versterker werk jij dan?

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 15 februari 2008 06:01 PM
  [ # 9 ]
Xenomorph schreef:

Ziet er leuk uit!

Nog niet zo een slechte oplossing eigenlijk Exclamation, helemaal niet

Komt dit middenconsole makkelijk los,  of is het nogal breek werk Very Happy ?

Heb nu wel een blaupunkt versterker erin zitten, die het overigens heel goed doet. Maar met wat voor soort versterker werk jij dan?

Het staat echt in de beginfase nog hoor… De middenconsole is een kwestie van een paar schroeven en wat klikwerk, heel makkelijk. Ik heb nu ook het bovenste klepje van de radio er uit gehaald, aangezien dit in de weg zat en de stekkers niet meer aangesloten konden worden. Ik heb nog geen specifieke versterker, maar je kan hierop inpluggen vanaf je lapotp. Volgens mij maakt het type versterker ook niet zoveel uit… Heb er nog wel een van pioneer liggen die waarschijnlijk gebruikt gaat worden.
Nu nog een computer ergens wegwerken…

Het valt mij op dat deze schermpjes heel makkelijk in de console weg te werken zijn. Enige wat ik aan breekwerk heb gedaan is het wegzagen van het tussenlatje tussen de 2 dingaten…

Xsara Coupe

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 februari 2008 06:07 PM
  [ # 10 ]

Enige wat ik aan breekwerk heb gedaan is het wegzagen van het tussenlatje tussen de 2 dingaten..

Dat was ik mij idd ook aan het afvragen, maar dat zaag je dan dus Very Happy

Bedankt voor de uitleg..dan weet ik ook wat mij te doen staat Smile

Ik ga een oude laptop refurbishen en waarschijnlijk onder 1 van de zetels inbouwen. De kabels kunnen met een beetje geluk onder de bekleding door naar het middenconsole.

Wanneer ik vorderingen maak, zal ik ze posten Smile

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 15 februari 2008 06:08 PM
  [ # 11 ]

Lekker zelf multimedia’s maken Razz

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 februari 2008 06:15 PM
  [ # 12 ]

Hahaha, yep, dat heet dan “The Poor Man’s Multimedia XM”  Wink

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 15 februari 2008 06:23 PM
  [ # 13 ]

Nou, poor ben ik zeker met al het onderhoud dat mn v6.24 vraagt Laughing
Maar de xm wordt zo veel mooier en meer multimedia dan die ooit was Wink

Xsara Coupe

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 15 februari 2008 06:24 PM
  [ # 14 ]

wat een computer betreft…

Zoek anders even contact met zxcruiser. Die hebben destijds een project gehad waarbij ze succesvol een pc in een xm hebben ingebouwd die volgens mij ook via een touchscreen bediend werd.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 15 februari 2008 06:26 PM
  [ # 15 ]

Mwah, zo moeilijk is t computer gebeuren niet. Zwerven over internet 10tallen progjes die daar goed voor werken. Ik werk zelf met mediacar. Dat deel heb ik al werkend…

Xsara Coupe

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook