Berlingo 1996 Sleutel met afstandbediening cv. bestellen.
dkuurstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 08 februari 2005 06:35 PM

Hallo,

Ik heb een citroën berlingo van eind 96 waarvan de sleutel met afstandbediening defect is. De auto is voorzien van startblokkering middels een codepaneel links naast het stuur. Die code van het paneel moet ik nu indrukken, met de sleutel met afstandbediening hoeft dat niet vandaar dat ik de sleutel met afstandbediening weer graag wil hebben.
Ik ben inmiddels al ongeveer 1,5 maand bezig met het bestellen van de sleutel bij de citroën dealer, dit is niet zo simpel schijnbaar. Kan iemand mij vertellen hoe je zo’n sleutel kan bestellen? De dealer heeft me al verschillende keren naar van alles laten zoeken, ik heb al een copy van het kenteken moeten verstrekken, code van de sleutel in de sleutel gegeven en ik heb inmiddels het halve dashboard en bij de schakelpook uit elkaar geschroefd om te zoeken naar de ontvanger waar een code op hoort te staan. Ook heb ik deze ontvanger nabij de binnenspiegel en in het dak gezocht.
Ik heb ook al iets op internet gelezen over een security card die bij de aankoop van de auto had moeten zitten maar ik heb deze bij aankoop 2e hands nooit gehad. Moet je deze dan echt hebben als je een nieuwe sleutel moet bestellen, lijkt me erg stug.

Ik heb het idee dat de dealer mij niet kan helpen en ik hoop dat ik op deze manier iemand kan bereiken die mij meer kan vertellen want het kan volgens mij toch niet zo moeilijk zijn.

MVG Dennis

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 08 februari 2005 07:07 PM
  [ # 1 ]

Ik heb een nieuwe C5 en daar zit inderdaad een security card bij die bij verkoop over moet gaan naar de volgende eigenaar. Zonder die card kan de dealer inderdaad geen sleutel bij bestellen.

Waarschijnlijk kan het alleen maar opgelost worden door er een compleet nieuwe ontvanger in te zetten met een nieuwe code maar er zullen hier vast wel meer mensen zijn die er meer verstand van hebben dan ik.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

KAACIT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 09 maart 2005 10:05 PM
  [ # 2 ]

Voor deze auto heb je geen code kaart nodig je moet de afstand bediening gewoon op de auto inleren. als het goed is moeten ze dat bij de dealer weten.
Zo niet dan kunnen wij dat even wel regelen voor je, als je teminste een sleutel nummer heb of we kunnen je sleutel stift ook over zetten

Mvg, kaacit

Profiel  

wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

Gepost: 05 januari 2009 12:54 AM
  [ # 3 ]

Ik heb met de sleutel voor de berlingo hetzelfde gehad, het dopje voor de afstandbediening brak doormidden en vervolgens vielen de schakeldeeltje eruit.
Recentelijk alles weer gemaakt. Ik heb de sleutel gedemonteerd. Dwz eerst gesplits (wat je ook doet om de batterij te vervangen.)
Vervolgens het kleine printplaatje er uit gehaald, Deze wordt door twee kelmmetjes vastgehouden.

Het bleek dat de “binnenring"voor de afstandbedieningsknop er nog in zat, deze heb ik ook verwijderd. Met een pons heb ik een 2 mm dik rubberen plaatje gemaakt. Deze met secondenlijm in de opening gelijmd.
In mijn geval was de afstandbediening iets te gevoelig en heb aan de binnenzijde een klein stuk rubber ter hoogte van de drukschakelaar verwijderd.
Na montage van de printplaat en het dekseltje werkt alles naar tevredenheid.

Succes met de reparatie

teveel citroenen

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 05 januari 2009 09:09 PM
  [ # 4 ]

Je hebt inderdaad een codekaart nodig, maar deze is ook opnieuw op te vragen bij de importeur. Elke officiële Citroëndealer moet deze service kunnen leveren. Hier hangt natuurlijk wel een groter prijskaartje aan, dan wanneer je de codekaart heb.
Dit is dus wel een tip om in een sticky van dit forum te vermelden, dat je bij aankoop naar de codekaart vraagt!
Dit is mij toen niet verteld, maar gelukkig kreeg ik alles van de vorige eigenaar.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook