Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Ik wil graag deze carkit in mijn Xsara Picasso bouwjaar aug. 2002 met fabrieksradio inbouwen. Ik heb uitgebreid op het forum gezocht, maar kom er toch niet uit
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1992
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=161955
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166196
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=174276
Ik heb ook gebeld met de dealer, volgens hem heb ik geen aanvullende kabel of zoiets nodig.
Waar moet ik de carkit op aansluiten (+, - en IGNS)? Kan dit allemaal aan bekabeling die ik achter de radio vind? Gezien de andere draadjes ben ik daar wat huiverig voor.
Daarnaast kom ik ook wat probleempjes tegen aan de “mechanische” kant, waar kan je bijvoorbeeld het beste de speaker en de “blackbox” kwijt?
Moet lukken, zelf mijn Parrot kon op de fabrieksradio van Xsara. Moet dus denk ik ook wel lukken in een Picasso.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een Picasso heeft altijd multiplex
Picasso, C5 en de Xsara vanaf type 2 hebben altijd multiplex
Moet goed gaan toch, bij mij ging het ook gelijk goed..
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Bij mijn zoektocht kwam ik dit tegen:
http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-mutebox-iso-68000-p-747.html
Je zou bijna denken dat dit het electrische probleem oplost ... Zeker als je dan ook nog
http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-carkit-kabel-68856-p-1721.html
gebruikt voor aansluiting op de carkit. Iemand ervaring met dit soort spullen? Ziet er wel netjes uit ...
Overigens lost dit mijn mechanische probleem natuurlijk niet op
Ben bang dat mijn handjes misschien toch iets te links zijn
Kortom: goeie tips blijven welkom!
Als je een mutebox gebruikt, hoef je nergens meer een speaker te plaatsen, want het geluid gaat over de voorste speakers van de radio.
De ‘blackbox’ en dan neem ik aan dat je het kastje van de carkit bedoelt, kun je vaak wel ergens achter de autoradio plaatsen.
Ik heb de CK-7W in mijn C5 ingebouwd met behulp van een mutebox. Het werkt perfect.
Als je de radio eruit trekt, zie je dan een bruine en een zwarte stekker zitten? In de zwarte stekker zitten draden voor 12v, 12 v na contact (igns) en aarde.
Als het goed is, kan je de carkit er gewoon tussen hangen, omdat parrot ook met die iso stekkers werkt. Als je radio geen isostekkers gebruikt, zul je voor in ieder geval de boxen een isostekker moete plaatsen op de radio, anders wordt het een iets te uitgebreid verhaal.
Overigens heb ik dit eerder eens voor iemand uitgelegd, dus nog even zoeken…
Anders, stuur maar een pb, dan kan ik je eind van de dag misschien nog een uitgebreidere hulp aanbieden.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De Xsara Picasso heeft wel ISO stekkers, maar hiervan mag je alleen de constante plus en massa gebruiken.
Een 12V (IGNS) is niet aanwezig!!!!! Overige draden in de ISO stekker zijn namelijk datadraden (multiplex) en een VAN-plus draad (netwerkvoeding).
Een geschakelde plus moet je vanuit de zekeringkast pakken of vanaf het contactslot.
De ISO stekker voor de luidsprekers is uiteraard wel gewoon te gebruiken.
De paarse draad bij je zekeringen moet je pakken.
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Tot zover iedereen bedankt voor de reacties
Wat ik niet snap: de mutebox http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-mutebox-iso-68000-p-747.html heeft twee ISO-stekkers, net als de radio. Hiervan mag je er dus maar één gebruiken, ondanks dat volgens de mutebox volgens leverancier compatibel is met de Picasso?
Ja, dat is logisch
Je trekt de isostekker van je speakers UIT de radio, en steek je aan een kant in de muteboxbedrading.
De andere kant van de muteboxbedrading steek je in je speakergat van je radio.
Je onderbreekt dus de speakers.
Voor een goede werking en om storingen in het netwerk van de auto te voorkomen, mag je alleen de constante 12V draad en de massa gebruiken van de originele ISO connector in de auto.
De geschakelde plus moet je zelf trekken vanaf de zekeringkast of contactslot.
De overige draden mogen dus NIET in verbinding staan met de mutebox. En moeten wel in verbinding blijven met de fabrieksradio.
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Duidelijk
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Ik heb het nog steeds niet aangedurft. Ik snap het toch nog niet helemaal ...
Van de ISO stekker mag ik wel de constante spanning en de massa gebruiken. Moet de mutebox worden aangepast om dit voor elkaar te krijgen of krijgt de mutebox spanning (en geeft deze de spanning aan de carkit) via de ISO die van de radio naar de speakers gaat? Dat het geluid van de radio hierdoor via de mutebox wordt geleid, snap ik inmiddels ops:
IGNS: paarse draad uit de zekeringkast, da’s duidelijk.
Heeft er iemand überhaupt ervaring met deze mutebox/carkit en de Picasso?
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Het heeft even geduurd, maar ik heb het zaakje inmiddels ingebouwd. Volgens de leverancier was het een kwestie van tussen de ISO-stekkers plaatsen.
Weet zo’n leverancier veel? Geen idee ... Maar het werkt toch net even anders dan ik had verwacht.
Carkit gaat aan bij het openen van de deuren met de afstandsbediening. Carkit gaat circa twee minuten na het uitschakelen van het contact weer uit. Beetje te vroeg en te laat naar mijn zin, hoewel ik in andere threads lees dat het wel vaker zo werkt, zoals
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199705/
De leverancier geeft desgevraagd aan dat het kan komen omdat de mute output van de mutebox op 1 is aangesloten, ik had ergens (hier) gelezen dat dit goed zou zijn. Ik wacht nu weer op een reactie, maar kan iemand mij vertellen of dit logisch klinkt? Of moet ik echt, zoals eerder hier aangegeven, zelf nog een draad trekken?
Alvast hartelijk dank!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na 2 min gaat het circuit in de Xsara uit, dan kan je bijvoorbeeld ook je elektrische ramen niet meer bedienen.
Als je langer wil bellen in de auto dan zal je de sleutel op contact moeten laten staan