21 van de 38
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 15 februari 2008 12:50 AM
  [ # 301 ]
Arjan Verkade schreef:
mpostma schreef:
DigiDaan schreef:

Ik ga er even vanuit dat er wat lucht is ontsnapt uit het systeem waardoor ik nu eenmalig moet bijvullen maar ik houd een eventueel verbruik goed in de gaten. In ieder geval prettig om vastgesteld te hebben dat de niveauindicatie en waarschuwing goed werkt.

Idd goed in de gaten houden! En niet te veel bijvullen.

Waarom niet?
De Xsara heeft een overloop, wat er teveel in zit gaat er vanzelf weer uit Wink
Dus kost je hoogsten paar druppels vloeistof, auto heeft er verder geen last van Smile

En waar lekt dat vervolgens naar toe?? Met wat turbulentie waait het over je riemen of andere onderdelen waar je die vettige rotzooi toch liever niet op hebt. Bij de BX zit het expansie tankje boven de versnellingsbak. Vervolgens komt het op de koppeling en dan rij je weer dagen met een rottige koppeling. Bij de GTi gaat het precies over de snaren. Bij de Xsara kan ik mij ook weer voorstellen dat het op plaatsen terecht komt waar je het liever niet wil hebben.

Dus gewoon netjes afvullen tot max en niet daarboven. Je hoort mij niet zeuren over de kosten van een scheut KVS Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2008 08:54 PM
  [ # 302 ]

Boven het vat zit een afdekplaat, dus veel turbulentie zal je denk ik niet hebben Wink
Verder zit het vul gat helemaal aan de rechterkant van de auto, als er wat overheen loopt dan valt het of op de grond, of ergens op het spatboard ofzo Wink

Naar mijn idee kan het daar echt niet veel kwaad in een Xsara Smile

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 februari 2008 01:08 PM
  [ # 303 ]

Vanmiddag even naar R&DY; om de trekhaak op te halen. Kan ik meteen even een flesje injectorcleaner scoren en de boel schoonblazen op de A31 Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 februari 2008 05:26 PM
  [ # 304 ]
DigiDaan schreef:

Vanmiddag even naar R&DY; om de trekhaak op te halen. Kan ik meteen even een flesje injectorcleaner scoren en de boel schoonblazen op de A31 Cool

Doe je bij hem zeker de trekhaak monteren?

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 februari 2008 06:22 PM
  [ # 305 ]

Nee, ik denk dat ik dat mijn dealer laat doen. Die heeft zoiets in een uurtje gedaan, terwijl ik waarschijnlijk een middag aan het klooien ben.

De draadboom en stekker leg ik er wel zelf in denk ik.

Een mooie trekhaak gescoord dus, en ook nog wat roet uit het systeem geblazen. Het was niet erg druk op de autobahn, dus best flinke stukken 190 kunnen kachelen. Heerrrrlijk!!  Cool

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 februari 2008 06:43 PM
  [ # 306 ]

Wat ga je sleuren dan, Daan? Of is het parkeerbeveiliging?

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 16 februari 2008 06:46 PM
  [ # 307 ]

Geen parkeerbeveiliging, want de kogel is afneembaar - voor het esthetische.

Maar ik wil mijn fietsendrager weer kunnen gebruiken zodat ik de mountainbike weer eens mee naar de Ardennen kan nemen. Bovendien is het best handig als je nog eens wat wilt verhuizen, zo’n trekhaak.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 februari 2008 07:07 PM
  [ # 308 ]
DigiDaan schreef:

Nee, ik denk dat ik dat mijn dealer laat doen. Die heeft zoiets in een uurtje gedaan, terwijl ik waarschijnlijk een middag aan het klooien ben.

De draadboom en stekker leg ik er wel zelf in denk ik.

Een mooie trekhaak gescoord dus, en ook nog wat roet uit het systeem geblazen. Het was niet erg druk op de autobahn, dus best flinke stukken 190 kunnen kachelen. Heerrrrlijk!!  Cool

Op zich is het goed zelf te doen hoor, zo’n montage.

Ik zelf heb de dealer toen gevraagd of ze de kabelboom wilden loskoppelen. De trekhaak heb ik toen zelf gedemonteerd. Je kun het zien op mijn site bij de album: klusjes aan de Xsara coupe.

Tis leuk om dat zelf te doen. Bespaart geld en het is leuk!

mmzzzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 16 februari 2008 07:25 PM
  [ # 309 ]

Het demonteren van zo’n trekhaak zou ik nog best doen hoor, en ook de kabelboom begin ik gerust aan. Maar dat is toch wel effe wat anders als het monteren ervan.

Wat ik in het verleden echter geleerd heb, is dat als je iets goed gedaan wilt hebben je het soms gewoon moet uitbesteden. Daarom denk ik dat ik het zware werk aan de dealer overlaat, en me wel aan het lichte werk (monteren stekkerdoos en kabelboom) durf te wagen.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 februari 2008 07:39 PM
  [ # 310 ]

Dat is ook zo gebeurd door die dealert. Dan zou ik helemaal mijn handen niet vuil maken en dat ook even laten doen. Zit het meteen min of meer in de garantie.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 27 februari 2008 01:27 AM
  [ # 311 ]

En vanavond vlak na vertrek vanuit werk: PIEP! Koelvloeistof aanvullen! Samen met het stoplampje. Even later weer uit.

Ik stop op een parkeerplaats, met draaiende motor kap open. Niveau iets onder het minimum. Dop eraf, veel lucht eruit. Niveau op het minimum. Motor uit. Iets boven het minimum. Dop eraf, nog iets hoger. In ieder geval heeft ie een hele boel van de laatste vulling weer uitgespuugd.

Ik blijf het ook maar frappant vinden dat de slang vanaf het blok naar de bovenkant van de radiateur de ene keer flink weerstand biedt, het volgende moment kan ik ‘m zo inknijpen..

Een dezer dagen ga ik een afspraak maken bij Driessen, mogen ze de boel een keer goed ontluchten. En ik denk dat ze dan ook de remolie mogen vervangen, want ik blijf het pedaal maar sponzig vinden.

Wordt vervolgd..

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 11 maart 2008 12:09 PM
  [ # 312 ]

Goed, het koelvloeistofspook heeft niet meer van zich laten horen.

Verbruik zal redelijk pittig blijven, ik heb nogal een zware voet gehad de laatste weken. Verder eigenlijk niet zoveel te melden.. Cool

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 12 maart 2008 06:45 PM
  [ # 313 ]

Een creatieve bui

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 12 maart 2008 06:46 PM
  [ # 314 ]

Niet zo mooi Daan..

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 12 maart 2008 07:00 PM
  [ # 315 ]

Niet? Ik vind het een boel beter dan origineel..

Profiel  

21 van de 38
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook