Alleen de vijfde bol moet geloof ik een stukje naar voren gebracht worden…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Gizart schreef:De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.
14E met 150 motor, jazeker een kantelblok zoals je gedeeltelijk op de foto kan zien, dat van dat bijbehorende spruitstuk had ik ook al eens gehoord i.v.m. de luchtwerveling.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Gizart schreef:De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.
Zo….
1:17 En 180
Ik kom niet verder als 155/160
En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooien
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Gizart schreef:De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.Zo….
1:17 En 180
Ik kom niet verder als 155/160
En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooien
Volgens het boekje moet een 14E 167km/h rijden in de top.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
BasisBIX schreef:
Zo….
1:17 En 180
Ik kom niet verder als 155/160
En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooien
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=r5qPkAINxgU
( okay, bijna 180 dan..)
Op 13” wieltjes.
Op de 14” winterbanden haalde ik de 1:16.
Plus dat ik woon werk verkeer reed 45 km heen 45 km terug.
Van 205 naar ZX
Gizart schreef:Dat niet alleen, maar dubbele carbs passen niet op het enkele carb spruitstuk geloof ik.
Luchinlaat naar de carbs is ook dubbel ipv enkel.
Het zal zeker wel meer dan een aanpassing vereisen voor dat het allemaal in elkaar zit.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
veertien E-tje schreef:BasisBIX schreef:Gizart schreef:De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.Zo….
1:17 En 180
Ik kom niet verder als 155/160
En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooienVolgens het boekje moet een 14E 167km/h rijden in de top.
En volgens het boekje de basis; 155
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:veertien E-tje schreef:BasisBIX schreef:Gizart schreef:De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.Zo….
1:17 En 180
Ik kom niet verder als 155/160
En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooienVolgens het boekje moet een 14E 167km/h rijden in de top.
En volgens het boekje de basis; 155
??? die van jou is toch ook een 14E, deze snelheid heb ik uit het bij de auto geleverde boekje, jij hebt toch exact de zelfde motor als ik.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Eh….
Ja, het is natuurlijk wel dezelfde motor, maar jij hebt toch een 5-bak?
Ik heb dus een 4-bak
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Eh….
Ja, het is natuurlijk wel dezelfde motor, maar jij hebt toch een 5-bak?
Ik heb dus een 4-bak
Ik wist niet dat jij een 4 bak had, daar zit het verschil ja, opgelost.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
@Gizart;
Hoe loopt de luchtaanzuigbuis bij zo’n Peus met dub. carb.???
Edit;
Zie net pas dat je nieuw bent hier ops:
Welkom !
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Vandaag heb ik dan eindelijk (1) sideskirt kunnen monteren.
Die andere heb ik vandaag voor de laatste keer gespoten, dus ik hoop dat ie morgen hard genoeg is om hem te kunnen monteren.
Ook ben ik nog van plan om die plastic steenslagplaatjes bij het achterwiel zwart te maken. Maar daar moet ik nog even over na denken
Ook heb ik 1 dubbele koplamp helemaal af, maar ja, daar kun je toch moeilijk er maar eentje van monteren
Die andere koplamp staat nog in de primer en daar moet ik nog een klein beetje kitwerk aan doen met de reflector.
En straks (eind maart, als ik klaar ben met m’n stage) dan gaat de auto ook een tijdje uit de “running”, want ik wil er weer een hoop aan vervangen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
staat goed de skirts!
toch maar voor cituning gekozen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!