9 van de 31
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
BX Rallye
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 februari 2008 12:15 AM
  [ # 121 ]

Alleen de vijfde bol moet geloof ik een stukje naar voren gebracht worden… Cool

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 17 februari 2008 12:15 AM
  [ # 122 ]
Gizart schreef:

De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.

14E met 150 motor, jazeker een kantelblok zoals je gedeeltelijk op de foto kan zien, dat van dat bijbehorende spruitstuk had ik ook al eens gehoord i.v.m. de luchtwerveling.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 februari 2008 12:17 AM
  [ # 123 ]
Gizart schreef:

De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.

Zo…. Shocked

1:17 En 180

Ik kom niet verder als 155/160

En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooien Confused

Profiel  
 
Gizart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 16-02-2008

Gepost: 17 februari 2008 12:17 AM
  [ # 124 ]

Dat niet alleen, maar dubbele carbs passen niet op het enkele carb spruitstuk geloof ik.
Luchinlaat naar de carbs is ook dubbel ipv enkel.

Van 205 naar ZX

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 17 februari 2008 12:20 AM
  [ # 125 ]
BasisBIX schreef:
Gizart schreef:

De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.

Zo…. Shocked

1:17 En 180

Ik kom niet verder als 155/160

En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooien Confused

Volgens het boekje moet een 14E 167km/h rijden in de top.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Gizart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 16-02-2008

Gepost: 17 februari 2008 12:21 AM
  [ # 126 ]
BasisBIX schreef:

Zo…. Shocked

1:17 En 180

Ik kom niet verder als 155/160

En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooien Confused

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=r5qPkAINxgU
( okay, bijna 180 dan..)  Laughing
Op 13” wieltjes.
Op de 14” winterbanden haalde ik de 1:16.
Plus dat ik woon werk verkeer reed 45 km heen 45 km terug.

Van 205 naar ZX

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 17 februari 2008 12:22 AM
  [ # 127 ]
Gizart schreef:

Dat niet alleen, maar dubbele carbs passen niet op het enkele carb spruitstuk geloof ik.
Luchinlaat naar de carbs is ook dubbel ipv enkel.

Het zal zeker wel meer dan een aanpassing vereisen voor dat het allemaal in elkaar zit.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 februari 2008 12:22 AM
  [ # 128 ]
veertien E-tje schreef:
BasisBIX schreef:
Gizart schreef:

De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.

Zo…. Shocked

1:17 En 180

Ik kom niet verder als 155/160

En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooien Confused

Volgens het boekje moet een 14E 167km/h rijden in de top.

En volgens het boekje de basis;  155

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 17 februari 2008 12:25 AM
  [ # 129 ]
BasisBIX schreef:
veertien E-tje schreef:
BasisBIX schreef:
Gizart schreef:

De standaard carb op mijn lacoste deed het prima, verbruik van 1:17 en toch nog 180 op de teller krijgen.
Mits het een kantelblok is past de dubbel weber carb er wel op met bijbehorend spruitstuk/luchtinlaat.

Zo…. Shocked

1:17 En 180

Ik kom niet verder als 155/160

En m’n verbruik is iets van tussen de 1:12 - 1:14.
Maar dat kan ik ook niet echt duidelijk meten, omdat ik m’n tank niet vol kan gooien Confused

Volgens het boekje moet een 14E 167km/h rijden in de top.

En volgens het boekje de basis;  155

??? die van jou is toch ook een 14E, deze snelheid heb ik uit het bij de auto geleverde boekje, jij hebt toch exact de zelfde motor als ik.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 februari 2008 12:28 AM
  [ # 130 ]

Eh….

Ja, het is natuurlijk wel dezelfde motor, maar jij hebt toch een 5-bak?

Ik heb dus een 4-bak Laughing

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 17 februari 2008 12:29 AM
  [ # 131 ]
BasisBIX schreef:

Eh….

Ja, het is natuurlijk wel dezelfde motor, maar jij hebt toch een 5-bak?

Ik heb dus een 4-bak Laughing

Ik wist niet dat jij een 4 bak had, daar zit het verschil ja, opgelost.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 februari 2008 12:32 AM
  [ # 132 ]

@Gizart;

Hoe loopt de luchtaanzuigbuis bij zo’n Peus met dub. carb.???


Edit;

Zie net pas dat je nieuw bent hier   Surprisedops:

Welkom !  Wink

Profiel  
 
Gizart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 16-02-2008

Gepost: 17 februari 2008 12:42 AM
  [ # 133 ]

Zo zat de enkele carb bij een van mijn vorige 205jes.
Luchtfilterhuis is bij een dubbele carb hetzelfde.
Zal nog even zoeken op google naar een goed plaatje van een XY8 motor.

edit: Bedankt voor het welkom.  Very Happy

edit2:

Van 205 naar ZX

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 maart 2008 09:05 PM
  [ # 134 ]

Vandaag heb ik dan eindelijk (1) sideskirt kunnen monteren.
Die andere heb ik vandaag voor de laatste keer gespoten, dus ik hoop dat ie morgen hard genoeg is om hem te kunnen monteren.

Ook ben ik nog van plan om die plastic steenslagplaatjes bij het achterwiel zwart te maken. Maar daar moet ik nog even over na denken Laughing



Ook heb ik 1 dubbele koplamp helemaal af, maar ja, daar kun je toch moeilijk er maar eentje van monteren Laughing
Die andere koplamp staat nog in de primer en daar moet ik nog een klein beetje kitwerk aan doen met de reflector.

En straks (eind maart, als ik klaar ben met m’n stage) dan gaat de auto ook een tijdje uit de “running”, want ik wil er weer een hoop aan vervangen

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 maart 2008 07:26 PM
  [ # 135 ]

staat goed de skirts!

toch maar voor cituning gekozen? Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
9 van de 31
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook