Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Misschien hebben jullie het al gezien in het XM deel van het forum, het topic over het uitlezen van de computers van de Xm. Dat gaat uitstekend bij een Xm met oudere types computers. Vanaf een bepaalde jaargang is er echter een H5… computer in de kast gegaan en toen was het uit met de pret. Misschien dat de pin-out configuratie is veranderd of zo.
Nou kan de schakeling die we hebben gebruikt ook bij andere Citroen’s en Peugeot’s worden gebruikt dus ik dacht; laten we de discussie wat breder trekken.
Is er ergens iemand op het forum die de oplossing heeft? We zoeken een manier om met de bestaande schakeling, of een andere, de nieuwere computers uit te lezen via de connector onder het dashboard. Dus een nieuwe schakeling of informatie over de pin-out configuratie in welkom.
Er zijn al twee flessen lekkers geboden voor degene die de oplossing vindt dus…...
Paul
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
laat die 2 flessen maar bezorgen….........
ook staat er in het kluwer boekje iets over het tellen van het aantal keren dat het motermanagment lampje knippert (volgens hetzelfde principe van het type I (kastje met ledje)). (OBD)
OBDII is pas verplicht vanaf het jaar 2000.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- XM V6 24V Exclusive
Bedankt voor de snelle reactie citroen23. Ik heb contact met ze gezocht om te kijken of ze wat informatie kwijtwillen die kan leiden tot een goedkope oplossing, zelfbouw.
De Xm is echter niet voorzien van ee ODB2 stekker maar van de 30-polige stekker zoals die ook al in de oudere type2 uitvoeringen te vinden waren.
Dus, vooralsnog niet opgelost.
Paul Cornelisse schreef:De Xm is echter niet voorzien van ee ODB2 stekker maar van de 30-polige stekker zoals die ook al in de oudere type2 uitvoeringen te vinden waren.
Dus, vooralsnog niet opgelost.
zie mijn vorige bericht !!! OBDII komt pas vanaf 2000 en de xm wordt maar geproduceerd t/m 2000. dus inderdaad de xm heeft geen OBDII.
die 30 polige stekker herken ik ook: links onder het stuur. dan kom je toch weer uit op de proxia of die andere versie….......
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- XM V6 24V Exclusive
We zullen zien waar die jongens mee afkomen.
Welk kluwerboekje had je het over?
Paul Cornelisse schreef:We zullen zien waar die jongens mee afkomen.
Welk kluwerboekje had je het over?
hier kun je ook (nagenoeg) alles vinden t.b.m. OBD/OBDII
staat ook ergens beschreven hoeveel pennetjes die xm connector heeft….........
al is het geen OBD/OBDII
- XM V6 24V Exclusive
Heb ze gemaild. De ene, van marktplaats, gaf aan dat hij niet wist of het zou werken op een Xm van het laatste bouwjaar. Dus daar komen we niet verder.
De Duitsers gaven aan dat ze me ook niet verder konden helpen. Dus vooralsnog, geen oplossing.