1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX 1400 hoog toerental met stationair lopen
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 09 maart 2005 06:21 PM

Zo af en toe krijgt mijn stappenmotor kuren. Dat is dat zwarte kastje wat de stationair stand regelt. Ik heb een monopoint systeem. Ik moet dan de stekker eruit trekken zodat hij weer normaal laag stationair draait. Na een tijdje kan ik hem er weer in pluggen en doet alles weer normaal. Het is een beetje vervelend als je bij de stoplichten staat en je motor begint ineens te gillen. Ik snap niet wat het is.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 09 maart 2005 06:43 PM
  [ # 1 ]

Is het een 1400 met Cabarateurs ? Uit welk bouwjaar isie ?

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 maart 2005 06:46 PM
  [ # 2 ]

Ik heb een monopoint systeem

Ik denk dat ‘t een injectieblok is, dus niet met carburateur…

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 09 maart 2005 06:48 PM
  [ # 3 ]
Harm schreef:

Ik heb een monopoint systeem

Ik denk dat ‘t een injectieblok is, dus niet met carburateur...

aha oke dan… das mooi want een injectie heeft geen stappenmotor Smile als het een gewoon BX 1.4 TU blok is heeftie geen stappenmotor…

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 09 maart 2005 07:44 PM
  [ # 4 ]

het is een 1400 met injectie (monopoint/bosch)
1993 er zit een zwart blokje die de butterfly stand regelt in stationair positie.
Hij start prima en loopt ook goed maar wanneer je het gas los laat en de afremt op de motor begint vlak voor stilstand de motor met een hoger toerental te lopen.

http://groups.msn.com/BXtrix/bx.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=1

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 09 maart 2005 08:19 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 09 maart 2005 08:29 PM
  [ # 6 ]

Een 1,4 tu injectie heeft wel stappenmotor, das dat zwarte ding tegen de gasklep.
Waarschijnlijk is gasklep positiesensor niet goed meer, (koolstofbanen weerstandwaarde niet goed).
Dit is het gedeelte waar de gasklep zit onder de injector.
Het kan ook tempratuursensor zijn nog.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 09 maart 2005 08:33 PM
  [ # 7 ]

Dus wat te doen

Temperatuur sensor tpv koelwater of een andere?
Wat te doen als hij de posititie van de gasklep niet meer kan vinden?
Ik ben nog maar net onder de motorkap gaan kijken en ben nog leek op dit gebied.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 09 maart 2005 08:38 PM
  [ # 8 ]

Dat is van het koelwater, de groene sensor geeft dit door aan de computer.
Waarschijnlijk is het toch de gasklepsensor, meest voorkomend.
Hij draait dan gewoon veel toeren stationair of valt af en toe stil.
Tevens kan het kat lampje ook branden.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 09 maart 2005 08:42 PM
  [ # 9 ]

ja dat klopt inderdaad, dat lampje brand ook zo af en toe.
Kan ik die sensor zo bij een citroen dealer halen of is het handiger om bij de sloop de hele opbouw te regelen?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 10 maart 2005 12:13 AM
  [ # 10 ]

Dat is een geheel waar de gasklep inzit, bij de dealer is dit een erg duur onderdeel.
Bij de sloop zullen er genoeg zijn maar dan moet je maar hopen dat het een goede is.
Voor de prijs zal je het niet kunnen laten liggen bij de sloop.
Maar ik durf niet 100% te verzekeren dat het hierbij over is.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 10 maart 2005 12:15 AM
  [ # 11 ]

Bedankt! ik kan hier weer verder mee.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 maart 2005 04:07 AM
  [ # 12 ]
michel-16v schreef:

Een 1,4 tu injectie heeft wel stappenmotor, das dat zwarte ding tegen de gasklep.
Waarschijnlijk is gasklep positiesensor niet goed meer, (koolstofbanen weerstandwaarde niet goed).
Dit is het gedeelte waar de gasklep zit onder de injector.
Het kan ook tempratuursensor zijn nog.

Ik denk dat het aan de tempratuursensor of aan de stappenmotor ligt.
Ik heb namelijk nooit last gekregen van een hoog toerental na veel experimenteren met de gasklep positiesensor, ik heb dezelfde motor in mijn ZX zitten. Een rotte gasklep positiesensor rijdt nogal schokkend, omdat de motor gaat inhouden doordat de ECU de positie van het gaspedaal niet meer ziet.

Hoe hoog is dat toerental? erg hoog of net zo hoog als het verhoogde stationair toerental bij een koude motor?
Van het gasklephuis loopt er namelijk een slang naar een soort klep, welke in de hoek zit. Ik weet niet wat dit precies is, maar als je de stekker van die klep afhaalt dan begint de motor ook opeens in een verhoogd toerental te brullen.

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 14 maart 2005 06:13 PM
  [ # 13 ]

Stekker eruit!

Ik heb de stekker eruitgetrokken van de stappenmotor! Hij rijdt nu als een zonnetje. Alleen een beetje trickie met starten. Wat doet die stappenmotor eigenlijk? Is het alleen een shoke functie of doet hij meer?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 14 maart 2005 06:19 PM
  [ # 14 ]

Beste Michel kan je AJB je Avater wat kleiner maken, is nl. zeer hinderlijk !!!!!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 14 maart 2005 08:56 PM
  [ # 15 ]
gti_styling84 schreef:

Beste Michel kan je AJB je Avater wat kleiner maken, is nl. zeer hinderlijk !!!!!

ik zat net te kijken ja Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook