Omdat mn vrouw haar leaseauto door baanwissel moest inleveren, heb ik naast de XM een ax-je op de kop getikt.
het was maar een goedkoop beestje maar iig met keuring tot juli, wel doet de km-teller het niet net als een paar andere dingen in het tellerhuis, is dit een echt ax verschijnsel ?
verder lijkt alles goed te zijn alleen de koppeling is wat kort en schakeld de ax wat bonkig
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb eventueel nog wel een dashboardje liggen uit een type I met een 180km/u meter…
Om wat voor type praten we eigenlijk?
Gefeli in ieder geval, AX-jes zijn fijne gebakjes.
‘Spirit of avant-garde’
Je maakt me nieuwsgierig, wat voor type?
Kapotte teller is niet echt een ax-verschijnsel, wat werkt er allemaal niet op het dash? Als het veel is, zou ik eens de stuurkappen verwijderen en even met de hand voelen of alle stekkers er wel goed inzitten.
Koppelen/schakelen is lastig te beoordelen vanaf hier. Een geweldig soepele schakelaar is de ax-bak niet, maar het moet prima te bedienen zijn. Verder kun je de koppelingskabel wel ietsje stellen om het aangrijpingspunt te verleggen in het pedaal.
AX-en schakelen idd wat ‘bonkig’, er ontstaat na verloop van tijd ruimte op de schakelhevel en op de kogels van de schakelstangen. Bakken zijn ‘hakerig’ om in autoweek termen te spreken.
Km-teller kan ook een kapotte kabel zijn, let op kabel bestaat uit 2 delen!
abxsport schreef:
Km-teller kan ook een kapotte kabel zijn, let op kabel bestaat uit 2 delen!
Type I wel, Type II is toch echt een geheel. Ik zie dat er Ax Tge onder z’n naam staat, dus het zal hier wel een Type II betreffen, ronde kap rond het dash neem ik aan Ronald?
B_iks schreef:abxsport schreef:
Km-teller kan ook een kapotte kabel zijn, let op kabel bestaat uit 2 delen!
Type I wel, Type II is toch echt een geheel. Ik zie dat er Ax Tge onder z’n naam staat, dus het zal hier wel een Type II betreffen, ronde kap rond het dash neem ik aan Ronald?
Type 2 heeft allebei de types, dus 2-delig en 1-delig zegmaar.
het is een ax uit 1992 1.1i tge 4drs, ik heb inmiddels de zoekfunctie een beetje gebruikt en veel gelezen over de ax.
de km teller,snelheidsmeter,dagteller,tempmeter en klok werken niet, wel de strook contole lampjes onderin zoals lichtaan,remblokken enz ook de benzine meter functioneerd naar behoren.
graag zou ik wat links hebben naar documentatie over de ax, zoals elec schema,motordiagnose codes enz.
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Dat klinkt idd als een type2 AX.
Daarvan heb ik een cdrom liggen met de vraagbaak erop.
Oa electrische schema’s en diagnose.
Stuur anders even een pb met je adres.
Groet, Rogier
dank je Rogier, ik heb je een pb-tje gestuurd
het is volgens mij iid een type 2, ik ga hem vandaag eens op de brug zetten en hopen dat ik geen miskoop heb gedaan wat de onderkant betreft.
ook vond ik gister een druppie olie op mn net nieuw betegelde oprit, ook eens kijken waar dat vandaan komt, het lampje van de remschijven gaat bij de geringste aanraking van het rempendaal branden :
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Haynes vind je o.a. hier .
Succes verder, we lezen het graag.
vandaag even de onderkant bekeken en zag er best wel netjes uit, de werkzaamheden tot nu toe zijn: 2 nw voorbanden, 1 nw ruitwisser, koppeling stellen, knipperlichthuis vervangen, km teller, remschijven en de ventilator stopte ermee vandaag
lijkt wel veel maar ik wordt nog niet bang…...waar staat TGE eigenlijk voor ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
ronaldeponald schreef:het lampje van de remschijven gaat bij de geringste aanraking van het rempendaal branden :
Op de brug ook de dikte van de remblokjes voor gecontroleerd?
Het lampje wordt ook aangestuurd door indicatoren op de klauwen.
Groet, Rogier
vandaag de dash gedemonteerd, en de snelheidskabel lag eer los bij
ik heb geprobeerd hem terug te stoppen maar echt soepel draaien doettie niet, de kabel is ongeveer 40 cm lang en eindigd in een 4kant stuk van ong. 3cm die denk in een sokje thuishoord
is het verstandig een hele nieuwe kabel te bestellen en krijg ik dan alleen de binnenkabel of het hele geheel tot aan de versnellingsbak ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ronaldeponald schreef:waar staat TGE eigenlijk voor ?
Traag Gedateerd Ergerlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Even wat plaatjes van een tellerkabel. Volgens mij is er bij jou een stuk afgebroken. De tellerkabel bestaat uit een geheel. De dunne plug gaat in de bak, de witte aansluiting prik je achter in je snelheidsmeter. Ze zijn zeker nog nieuw te krijgen (als een geheel), maar reken op 60-70 euro geloof ik. Evt. mag je bovenstaand exemplaar van me overnemen, voor aanzienlijk wat minder .
als jouw kabel past op mijn ax wil ik hem wel van je overnemen, de witte aansluiting ziet er op het eerste oog ietsjes anders uit, mijn ax is van 92 of zijn serie 1 en serie 2 kabels hetzelfde ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl