Sinds een week ben ik weer XM mobiel. Uit de discussie wel of geen tct is toch de 2liter 16v naar voren gekomen. Ben benieuwd wie deze dame (xv-jv-21 kleur blauw, uit 1999 met 207000 op de teller) hiervoor (in de lease?) had. Ten aanzien van mijn vorige zijn er leuke extra’s (airco, deelbare achterbank) en ontberingen (geen opendak, geen hydractief, geen breedstralers). De laatste optie vind ik vervelend dat ik er aan denk om toch deze luxe in te bouwen. Heeft iemand dat al eens gedaan? Kan niets vinden op het forum. Mijn garagist staat niet direct te juichen. Maar om de op zich fijne en goede dame nu al weer in te ruilen… Niet direct. Wat komt er bij kijken? Kan ik gewoon naar de sloop een setje zoeken en hoppa.. er is licht?
al vast bedankt voor het meedenken.
Kaereldegrootte
Zweven is leven
nope, zo van en hop er is licht dat lukte HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL lang gelden iemand maar daarna,....
nope, je moet kijken in hoeverre er al bedrading aanwezig is.
ik had het half. dwx vanaf het daschboard had ik eea maar verder heb ik zelf moeten trekken reglen.
Eh…
Het is prinicpe toch hetzelfde als een setje mistlampen aansluiten?
Of zijn die breedstalers op zo’n XM weer iets heel anders ofzo?????
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik heb het door mijn garage laten doen, toen mijn XM toch daar stond i.v.m. schade. Begreep dat het een behoorlijke klus was…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
bedankt voor jullie snelle reactie. Achter de bumper zit niet veel, een leeg vakje. Verder heb ik nog niet gekeken. Op het dashboard mist dus het “mistlampje” voor voor. Heb me nog niet echt verdiept in de bedrading af dashboard. (had een losgeschoten kabel van het linkervoorportier van het geroemde electrische mechanisme. zit eerst weer vast.) Heb zelf nog nooit een setje mistlampen gemonteerd, dus BasisBix, voor mij is alles nieuw. Maar mijn garagist gelooft meer in grootlicht dan in breedstralers. Weet zelf ook niet of de bestaande relais achter de grille al “ruimte” hebben voor breedstralers. Als niet techneut denk ik in problemen in zoek ik oplossingen. Hopelijk zo dat ik ze zelf kan uitvoeren. Vandaar mijn vraag.
Zweven is leven
Tsja, ik weet ook niet precies wat die “breedstralers” op een XM voorstellen.
Maar mistlampen aansluiten is echt een fluitje van een cent.
Het is bijna nog meer werk om een mistlamp fatsoonlijk in/onder je bumper te hangen, dan al het dradenwerk
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Breedstralers zijn gewoon mistlampen. Persoonlijk zou ik ze echt niet missen… je mag ze niet vaak aan, en als het mag, heb je er niks aan.
Of zijn die breedstalers op zo’n XM weer iets heel anders ofzo?????
XM rijders zijn anders dan BX rijders
En jij bent daarzeker een combi van….
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik koop natuurlijk alleen Exclusive XM’s, dan heb je alleen maar ellende met lekkende diravihuizen en stukke automaatbakken… nooit met het inbouwen van opties
Harm schreef:Ik koop natuurlijk alleen Exclusive XM’s, dan heb je alleen maar ellende met lekkende diravihuizen en stukke automaatbakken… nooit met het inbouwen van opties
Oh…
dat scheelt natuurlijk wel een hoop he?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
en als ze erop zitten, moeten ze werken ivm de APK en effe een lampunit vervangen is niet te doen zonder de bumper te demonteren
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
mwah, vervangen van het lampje is het probleem niet. Dat kan ik zelfs. Klepje losmaken achter de spoiler en wisselen. Maar blinkertjes en draadjes…..Mistlampjes plaatsen is dus makkelijk? Handleidingen zijn te vinden op het net?
Tsja, exclusieve, had ik ook wel gewild, maar iets met financiën, a-technische vingers hebben tot dit “instapmodel” geleid.
Zweven is leven
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1597.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Re: inbouw breedstralers achteraf?
kaereldegrootte schreef:Heeft iemand dat al eens gedaan? Kan niets vinden op het forum. Mijn garagist staat niet direct te juichen. Maar om de op zich fijne en goede dame nu al weer in te ruilen… Niet direct. Wat komt er bij kijken? Kan ik gewoon naar de sloop een setje zoeken en hoppa.. er is licht?
al vast bedankt voor het meedenken.
Kaereldegrootte
Op mijn XM zaten ook geen mistalmpen/breedstralers,dus via de sloop 1 setje gehaald en konden direct in de reeds bestaande opening van de richtingaanwijzers..mistlampen.! relais op de accubak geschroefd naast de andere 2 en de + en - 12V aangesloten en nog een- 12V.daarna in de kabelboom gekeken hoeveel ongebruikte kabels er nog waren(4) en die naar de zekeringkast lopen en daar in een knoop eindigden,(scheelt eengat boren etc!) 1 daarvan op een schakelaar met geel controle lampje aangesloten die verbonden is met de stadsverlichting:dwz.de mistlampen werken alleen met stads/mistalampen.daarnam de 2 kabels +/-12V op de H3 lampen aangesloten en als het goed is voila:licht.werkje van 2 uur,geeft wel in mist goed licht,zeker als men 100 W.H3 gebruikt en werkt in zeer dichte mist nog altijd beter dan 8000K Xenon!Heb hetzelf kunnen testen afgelopen vrijdagochtend in Z-Frankrijk op weg naar NL!Suc6.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Bedankt Regino,
ben net terug uit Oostenrijk (even 2400 km in een week ohne Probleme) en heb de breedstralers echt gemist, vooral gisteren op de Autobahn waar we werden overvallen door een giga hagelbui. Dus nu zoeken en monteren.
Zweven is leven
Vreemd, ik heb nog nooit breedstralers gemist… in dikke mist/regen/sneeuw doe ik ze natuurlijk wel aan, maar da’s alleen omdat het er stoer uitziet. Ik zie er echt niks meer door…
enige waar ze wat nut hebben is op de smalle weggetjes. Ze geven je wat meer zicht op de directe berm..