3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Rijdt een Xsara als een ZX ?
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 16 februari 2008 12:58 PM
  [ # 31 ]
gompy58 schreef:

kweenie, maar ik heb het wel eens expres gedaan bij m’n zx. Stevig een klaverblad op en dan halverweg de bocht het gas los…

Niks aan de hand Confused

overigens , dan wel een verlaagde met lagere en bredere rubbers eronder.

Nog even nav het hard door de bocht gaan. Ik vond het heerlijk om rotondes te pakken, zo hard mogelijk eroverheen en als het rustig was, een extra rondje. Gas in een keer los resulteerde in een flinke reactie, als je daar niet op bedacht bbent kan dat gevaarlijk zijn, maar de ZX was geod onder controle te houden. Diezelfde situatie schijnt dan bij een Xsara nog lastiger op te vangen zijn.

Het is verder zoals Marten zegt: naast de ZX er is bijna geen auto te bedenken die uitstekende vering combineert met een degelijke en prima wegligging. En ondanks het gebrek aan vermogen in een ZX diesel heb ik toch menig achterligger zoek gereden op een bochtig parcours. Natuurlijk is dat ook een kwestie van durf, veel automobilisten kennen de grenzen niet van hun auto (en dat is maar goed ook, stel je voor dat iedereen dat gaat uitproberen   Wink )
Ondertussen ging de ZX moeiteloos door met bochtjes pakken.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 18 februari 2008 06:30 AM
  [ # 32 ]
hogervp schreef:

Het is verder zoals Marten zegt: naast de ZX er is bijna geen auto te bedenken die uitstekende vering combineert met een degelijke en prima wegligging. En ondanks het gebrek aan vermogen in een ZX diesel heb ik toch menig achterligger zoek gereden op een bochtig parcours
Patrick

en daar sluit ik mij volledig bij aan. Wat de zx op de rechte baan laat liggen maakt hij in bochten 10x goed, man wat kan dat ding hard de bocht door. Heb 3 Volcanes gehad, nog een 1.6 en nu de diesel maar tering wat een onderstel. De Xsara is wat staartlastiger en listiger op het gas omdat het onderstel gewoon overgenomen is van de zx maar het natuurlijk een andere auto is qua gewichtsverdeling. Dan spreek ik overigens enkel over Phase 1…

Je moet de test verslagen van de Xsara 2.0i 16v VTS 167pk maar eens teruglezen maar ben ook weleens onbedoeld lichtjes dwars de bocht doorgekomen met de 1.6 Prestige van toen paps Wink

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 10 maart 2008 07:56 PM
  [ # 33 ]

En, wat is het geworden ???????

Toch maar weer een ZX: vertrouwd en goedkoop. Het is een rode ZX 5-deurs diesel van ‘97. Basisuitvoering, maar wel stuurbekrachtiging, airbag en toerenteller/koelwatertemperatuurmeter. Stond te koop bij Renard en het is een prima wagentje. Wel wat krasjes en deukjes, maar rijdt als een speer en met een vol jaar APK. Weer genieten dus !

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 11 maart 2008 12:58 AM
  [ # 34 ]

nou veel plezier ermee!

Zal vast lukken met een ZX Laughing

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook