2 van de 2
 < Vorige 1 2

Beste poetsmiddel…
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 18 februari 2008 12:14 AM
  [ # 16 ]

Dat kleien, hoe gaat dat? Daar heb ik nog geen ervaring mee, maar isblijkbaar wel de moeite om het te proberen.

Je spuit wat (lekker geurende) meuk op de auto, en gaat er met een stuk (speciale) klei overheen… alle vervuiling die op de lak ligt poets je er zo af.

Aan allen: kom naar de poetsmeeting. Kost wel 75 euro, maar dan mag je alle spullen proberen, is je auto aan het eind van de dag mooi schoon en ben je op de hoogte van de theorie van het poetsen Wink

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 18 februari 2008 01:28 AM
  [ # 17 ]

Domme vraag waarschijnlijk, maar waar en wanneer is de poetsmeeting… Ik zal wel weer een domme smurf zijn…

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 18 februari 2008 09:14 AM
  [ # 18 ]

In mijn eerdere post heb ik een linkje gezet Smile

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 05 maart 2008 01:48 AM
  [ # 19 ]

Kan iemand me aangeven wat ik als startset moet kopen van Meguiars ?

Mijn XM moet ontdaan worden van kleine oppervlakte krasjes en vuil op de lak.

Welke producten zijn dan handig om te kopen ?

Daarnaast de vraag wat het best verzorgingsmiddel is voor alcantara ?

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 08 maart 2008 09:30 AM
  [ # 20 ]

Kleien gaat als volgt:

Auto wassen en afzemen. Verpakking openmaken (plakje wit klei) en verdeel het in drie stukken met een mes (zo heb je er meer plezier van en als je klei op de grond valt heb je mooi een reserve). Je hebt er ongeveer 2 nodig voor een XM Cool. Het derde plakje heb ik verpakt in een afsluitbaar diepvrieszakje. Neem ook drie kleine handdoekjes (1 voor de vloeistof uit te wrijven, 1 voor het drogen en 1 voor het opwrijven) dat gaat prima!
Kneed de klei met vingers tot een plakje van ongeveer een halve cm. Spray wat Quick Clay op het oppervlak (begin met de motorkap, zo zie je het resultaat gelijk). Je wrijft dan met de klei over de vloeistof. Je voelt vanzelf wel met je vingertoppen waar de vuiligheid zit. Wrijf net zo lang totdat het glad aan voelt. Bekijk het plakje klei af en toe eens goed als je halverwege bent: je zult verbaasd zijn hoeveel vuil er vanaf komt. Is je klei erg vuil, vouw het 1 keer dubbel en kneed het nogmaals. Laat je de klei vallen, gebruik het dan niet meer: er kan zand of vuiligheid in zitten wat krassen veroorzaakt! Daarna doekjes gebruiken, zoals eerder aangegeven. Ik heb daarna de gold-wax gebruikt. Is nu bijna 3 weken geleden, maar hij werkt nog steeds! (Mijn XM heb ik behoorlijk op de proef gesteld met al het rotweer wat we hebben gehad). En mijn auto is zwart, dus daar zie je alles op.

Pas op voor complimenten Wink :de lak is echt als nieuw!

Mocht je er niet uitkomen wat betreft je keuze van producten, kan hun site je een uitkomst bieden. Ze geven online advies.

(getsie, lijk wel een verkoper)Succes!

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook