Mijn BX 1.4 Deauville houd al een tijdje behoorlijk in. Dit begon toen ik in November van mijn vakantie over de duitse autobahn terug reed. op een gegeven moment was zijn top amper 140 terwijl ik daarvoor zonder moeite 170 / 180 op de teller kreeg.
Het lijkt erop dat hij moeite heeft met hoge toeren, want even flink doortrekken in de 2e of 3e versnelling is er ook niet meer bij. in zijn 2 komt ie tot de 65 en inzijn 3 tot de 85 voor hij begint te haperen en stoten.
Een aantal weken terug heeft mijn garage onder andere het brandstoffilter, catelysator en een bogiekabel vervangen. Hij heeft het toen een paar dagen beter gedaan (top 160 en in de 2 kon ik tot 80) maar de auto is weer terug bij af.
Enig idee waar het aan kan liggen voor ik nog weer een kapitaal in mijn lieve auto stop?
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik heb ook een deauville, die houdt ook in. bij mij is het de potmeter die kapot is. de ene dag is het ook wat erger dan de andere dag.
het kostte dacht ik iets van 250 euro voor het onderdeel en dan nog de montage.
ik weet niet of je hetzelfde probleem hebt maar de andere kunnen je daar vast meehelpen
Gooi es een fles injectie reiniger in je tank, daar was bij mij al dat stotterige gedoe en inhouden mee opgelost…
Een versleten gaskleppot.meter kan de boosdoener zijn als hier nog niet naar gekeken is, kost iets van €200 bij Carfix, montage is makkelijk zelf te doen.
Ik zie dat je in Borculo woont, als je wil kan ik een compleet injectiehuis+gasklephuis meenemen, heb er 2 liggen voor de 1.4i van de sloop, ik heb ze niet meer nodig aangezien de ZX vanavond word verkocht en morgen komt de Xantia
Hebben we meteen wat te sleutelen op de meeting
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
wat mogen die gebruikte pot.meters kosten? ik ben nog een overweging aan het maken of ik het laat vervangen.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: BX 1.4 houd in, traag als een slak
Verkeerd type bougies misschien (die te heet worden)? Hoe is het met de klepspeling, ooit al eens gesteld?
Sep schreef:wat mogen die gebruikte pot.meters kosten? ik ben nog een overweging aan het maken of ik het laat vervangen.
Ho ho, misschien heb ik er ook nog eentje nodig!
Sep schreef:wat mogen die gebruikte pot.meters kosten? ik ben nog een overweging aan het maken of ik het laat vervangen.
Dat varieert per sloperij van €20 bij de eerlijke sloop tot €40 bij de afzetter. Bart-Ebben is nog duurder, maar dan heb je ook een exemplaar dat gedemonteerd, schoon en getest is.
Voor €20 kun je best een risico nemen, als je een 1.4i uitzoekt met weinig kilometers op de sloop. Voor extra zekerheid kun je gaskleppot.meter erafhalen en kijken of hij niet helemaal gaar is van binnen, teken de positie van het plaatje/bouten eerst af zodat je het plaatje in exact dezelfde positie terug kan monteren.
Je kan ook eerst proberen de boel goed schoon te maken met contactspray, de gaskleppot.meter maak je voorzichtig schoon met een gummetje en alcohol (80%). Vergeet niet om een nieuwe pakking te monteren, neem gewoon de oude en een melkpak en maak daar een nieuwe van, lekker goedkoop
Ik zou het niet laten doen, maar lekker zelf doen, dit is een redelijk simpel klusje.
Suc6
mcking schreef:Sep schreef:wat mogen die gebruikte pot.meters kosten? ik ben nog een overweging aan het maken of ik het laat vervangen.
Ho ho, misschien heb ik er ook nog eentje nodig!
@Sep, o bedoel je dat je er eentje van mij wil overnemen?
Ik heb er 2 liggen
Eentje is zeker weten goed, de andere weet ik niet, die komt uit een Peugeot 309, de 1.4i in mijn ZX liep er goed/zuinig mee, alleen het stationair toerental was wat brommeriger, maar dat had ook aan de uitlaat kunnen liggen toen
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat hebben we al eens gedaan en ik had een andere gemonteerd van een BX 14 cannes uit 91. maarja zelfde verhaal die houdt ook in.
Dat is dan het onderhuis ofzo van die potmeter want nieuw kosten die krengen dus gruwelijk veel.
maarja voor een paar tientjes en ik kan weer rijden zonder in te houden is interessant. vooral als jij weet dat die van jou goed is heb ik er wel interesse in.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ohja sorry mcking. de vraag stijgt opeens naar die potmeters
ik zal anders is bij de sloop informeren ik zag dat het bij die bart ebben ofzo iets van 38 euro kosste
Sep schreef:ohja sorry mcking. de vraag stijgt opeens naar die potmeters
ik zal anders is bij de sloop informeren ik zag dat het bij die bart ebbink ofzo iets van 38 euro kosste
Hehe geeft nix hoor.
vanmiddag laat ik mijn BX’je uitlezen. Als daar uitkomt dat het de potmeter is kan ik er evt zelf ook wel aankomen via de sloop. In Borculo zit een speciale sloop voor franse auto’s. Ik heb daar wel vaker onderdelen gehaald, maar daar betaalde ik voor een antenne al 5 euro.
En als ze niets kunnen vinden bij het uitlezen dan gooi ik wel een flesje injectie reiniger in de tank, kan nooit kwaad.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik geloof dat je wel goed moet opletten op het type motor wat je hebt. het past niet allemaal zomaar. zou wel weer eens genieten zijn om zonder stoten op te kunnen trekken.
Sep schreef:ohja sorry mcking. de vraag stijgt opeens naar die potmeters
ik zal anders is bij de sloop informeren ik zag dat het bij die bart ebben ofzo iets van 38 euro kosste
Dat is niet duur, als hij je ook de garantie geeft dat het goed is?
@mcking, jij gaat dus zelf kijken op de sloop en Sep heeft dus interesse in het setje wat ik heb liggen :
ZX1.4i schreef:Sep schreef:ohja sorry mcking. de vraag stijgt opeens naar die potmeters
ik zal anders is bij de sloop informeren ik zag dat het bij die bart ebben ofzo iets van 38 euro kosste
Dat is niet duur, als hij je ook de garantie geeft dat het goed is?
@mcking, jij gaat dus zelf kijken op de sloop en Sep heeft dus interesse in het setje wat ik heb liggen :
ik ga nu eerst kijken of het de pot meter is… als dat zo is heb ik ook zeker wel intresse in die van jou
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja ik heb interesse, het is dan wel het onderhuis van die potmeter? die in jouw zx functioneerde goed dat is wel wat ik zeker moet weten. ik vraag het morgen nog ff na op de zaak aan de technisch specialist voor de zekerheid.