hoi
ik wil graag mijn bx type 1 (sport) VOORZIEN VAN TYPE 2/3 achterlichten ik ben vandaag al even aan het prullen geweest nieuw type stekker in zekeringskast gedaan alles stekkers van de nieuwe aangesloten op kabelboom auto minnetjes aan gesloten maar aan de linkerkant achter bleef heel de tijd licht branden ook als de schakelaar van het licht uitstond als het licht aanstond deed de lamp niks de rest doet alles het wel gewoon behalve normaal licht ik had aan de rechterzijde van de auto nog een originele lampunit weet iemand hoe ik dit aan moet pakken
groeten rik
je kunt die units gewoon omwisselen dat is allemaal hetzelfde geloof ik
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
hoi stan helaas zijn de stekkers van de lichten van type 1 heel erg anders dan type 2 3 en de fitting past niet in het karkas van een oud type licht groeten rik
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Dit is vreemd, heb je ookal geprobeerd met de type 1 fittingen in de type 3 achterlichten? Dit past soms gewoon. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bedrading van een type 2/3 anders is maar dit lijkt me sterk.
Het moet gewoon kunnen, ik heb in mijn sport ook type 3 achterlichten;
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:Dit is vreemd, heb je ookal geprobeerd met de type 1 fittingen in de type 3 achterlichten? Dit past soms gewoon. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bedrading van een type 2/3 anders is maar dit lijkt me sterk.
Het moet gewoon kunnen, ik heb in mijn sport ook type 3 achterlichten;
Voor zover ik weet zijn de type 3 achterlichten (rookglas) anders dan die van de type 1. Het binnenwerk is ook niet onderling te gebruiken. Je zult dus de type 1 aansluitingen moeten aanpassen op de type 3 achterlichten. Ik dacht zelfs dat de plaatsing van de remlichten op een andere plek zaten bij een type 3.
Correct me if I’m wrong.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Maar ook tussen het “oude type” achterlichten zit onderling verschil.
Ik wou namelijk een keertje de achterlichten van m’n GT vervangen door een mooier setje, maar dat ging dus niet.
De stekkers pasten niet
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wat Macnail zegt klopt; de binnenwerken zijn anders. De remlichten zitten op een type3 waar bij de type1/2 de mistlichten zitten. Wat eigenlijk de meest gangbare truc is om het toch om te kunnen wisselen is mij niet bekend, wellicht een andere stekker eraan solderen?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
knäckor schreef:Wat Macnail zegt klopt; de binnenwerken zijn anders. De remlichten zitten op een type3 waar bij de type1/2 de mistlichten zitten. Wat eigenlijk de meest gangbare truc is om het toch om te kunnen wisselen is mij niet bekend, wellicht een andere stekker eraan solderen?
Klopt ook, maar als de fittingen passen, is het enigste wat veranderd de remlichten en mistachterlicht. Allebei rood dus geen probleem. Ik vind de remlichten aan de buitenzijde trouwens mooier als aan de binnenzijde van de achterlichten.
Maar het moet normaal gesproken gewoon kunnen zonder de bedrading te veranderen. Wat ik ook al eens heb gedaan is de fitting aangepast, dus een pootje verbogen zodat de stekker wel past. Was een 89er gti met 90er achterlichten erin. 1 jaar verschil en toch anders
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
het topic mag opslot de lampen zijn verwisseld ik heb de fittingen van de lamp iets weg gehaald er kan dus een slotje op ik zal binnenkort weer eens fotos plaatsen
groeten rik
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
voordat er een slotje op gaat…!!!!
Hoe heb je het precies gedaan? Ik probeer namelijk precies hetzelfde te doen bij mijn GT maar het lukt inderdaad niet. De fittingen lijken (een stekker sluit niet helmaal lekker aan) wel te passen, maar dan geeft ie toch andere signalen.
Hoe heb jij het dus gedaan?
Als je foto’s zou hebben zou het helemaal super zijn
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
stan schreef:je kunt die units gewoon omwisselen dat is allemaal hetzelfde geloof ik
En dat is dus echt niet waar. Er zijn een paar soorten; eentje met een “card edge” achtige connector, eentje met echte stekkerpennetjes.
En daarbinnen is - zoals verondersteld wordt - mogelijk ook nog een verschil, maar dat heb ik nooit gemerkt.
Kijk naar het MERK op het achterlicht, als dat gelijk is en de vorm ook dan zou het wel moeten passen.
Ik heb hier een aantal merken liggen, ik zou wel eens wat fotootjes kunnen schieten.
Ich bin ein Breaker
het topic mag op slot ik heb CitZX1.8iFurio uitelgd via de pb hoe ik het precis heb aangepakt als er meer mensen willen weten hoe kunen ze mij pb-en
groeten rik
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BasisBIX schreef:Maar ook tussen het “oude type” achterlichten zit onderling verschil.
Ik wou namelijk een keertje de achterlichten van m’n GT vervangen door een mooier setje, maar dat ging dus niet.
De stekkers pasten niet
Dan had ik blijkbaar mazzel want bij ij ging het wel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!