bij deze zeg ik graag m’n moderatorschap op,
met zulke mensen wil ik niet samenwerken.
kom nu erik, heb je de jumper geprobeerd?
ik vind het niet kunnen dat jij de most-ugly-van-of-the-year koopt
Waarschijnlijk heeft je schoonvader al beslist, maar ik ga je nog een paar argumenten geven waarmee je nog één keer kunt proberen hem te overtuigen waarom hij je zakelijk een klassieke Citroen moet laten rijden.
1) Een klassieke Citroen (bijvoorbeeld een CX Break) kost in nieuwstaat nog altijd veel minder dan een nieuwe kleinere auto, of je hem nu zelf op de zaak koopt of gaat leasen
2) Het is een representatieve auto waarmee je overal kunt verschijnen zonder dat het agressie oproept (geen dure pooierbak en ook geen armoedzaaiersautootje, het is gewoon iets bijzonders in positieve zin)
3) Omdat de auto ouder is dan 15 jaar, is de bijtelling voor jou als berijder over de dagwaarde ipv de nieuwwaarde
4) Verder maakt hij jou als berijder natuurlijk gelukkig omdat je niet in een busje hoeft te rijden en omdat mogelijk toekomstige koters ook meekunnen (CX Break met extra achterbankje? )
Kom op, probeer het nog één keer…..
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
5- oude auto’s gaan stuk nieuwe blijven heel… ( schoonvader logica )
o oude auto hebben wel wat meer liefde nodig maar om direct te zeggen dat ze eerder stuk gaan ik zou je zeggen ik heb met mijn xantia nu 3 keer stil gestaan en met mijn cx nog geen een keer het laaste jaar
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik zou zeker ook eens een ritje gaan maken in de Jumpy 110 pk HDI.
Ziet er een stuk mooier uit als een Jumper en rijdt bijzonder fijn!
Niksan maakt die Traffic overigens ook als Primastar en daar is ie nog goedkoper dan bij Runo of Slopel…
Suc6 met uitkiezen…maar ik zou ut bij Citroën houden
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
erik wijngaarden schreef:5- oude auto’s gaan stuk nieuwe blijven heel… ( schoonvader logica )
Ik denk niet dat de schoonvader (on)logica ervoor zal vallen maar misschien is het een poging waard.
http://dolfmoon.speed.planet.nl/cx/home.html
Kijk eens naar de per km prijs van deze man die rondrijdt in de alom als minst betrouwbaar bekend staande CX versie rondrijdt, met 620,000 km op de klok. Daar kan geen enkele nieuwe auto aan tippen. Gewoon fixen wat er kapot is, en rijden.
Maar ja, ik krijg sterk de indruk dat de werkelijkheid van oude autos niet echt een rol speelt in de schoonvader overwegingen… moet dan toch zeggen dat ik in jouw situatie vermoedelijk demonstratief geen nieuwe auto zou nemen. Maar ja ik sta dan ook niet bekend om mijn capaciteit om onzin aan te kunnen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik zag gisteren zo een ding staan bij mij in de straat, erg stoere en agressieve look aan de voorkant.
Een auto met een grote grill/embleem/koplampen en een dikke zwarte ongespoten bumper, echt zo een bak van opzij opzij opzij als je die in je binnenspiegel ziet
Ik zou het gewoon doen de Renault Traffiek.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
erik wijngaarden schreef:
:cheer4 :cheer1 :cheer2 :fijnsturen
die rijden niet slecht ik heb dan ervaring in de opel versie ervan maar die is toch hetzelfde. best soepele moter met 140 pk.
alleen zodra het beetje gaat waaien merk je direct weer dat je in een bus zit.
zelf vind ik een onze xsara break 1.6 16V veel lekkerder rijden.
dus laat staan hoe een C5 (service) wel niet moet rijden dan
ik weet niet of het de bedoeling is dat de auto helemaal nieuw wordt, maar in dat geval zou je dus een gefacelifte C5 krijgen en die staat natuurlijk kwa veiligheid ook bovenaan!
plus dat daar kwa luxe ook alles op en aan zit natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb zojuist een optie genomen op deze bus.
een ranault traffic 140 dci met dubb cab en zo’n beetje alle opties.
nu kun je je afvragen waarom uitgerekend de webmaster al 2 auto’s heeft die geen citroen zijn…
ik wil hem graag beletteren met een een enorm citroen forum logo, maar vind belettering zonde om op een echte auto te plakken…
ops:
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
erik wijngaarden schreef:ik wil hem graag beletteren met een een enorm citroen forum logo, maar vind belettering zonde om op een echte auto te plakken… ops:
Ja dat is als een vlag op een modderschuit :17
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
erik wijngaarden schreef:ik heb zojuist een optie genomen op deze bus.
een ranault traffic 140 dci met dubb cab en zo’n beetje alle opties.
nu kun je je afvragen waarom uitgerekend de webmaster al 2 auto’s heeft die geen citroen zijn…ik wil hem graag beletteren met een een enorm citroen forum logo, maar vind belettering zonde om op een echte auto te plakken…
ops:
ik zou het juist onwijs cool vinden op een C5 service als ik die zou zien met het logo van het forum!
lijkt het net alsof we een eigen auto hebben
persoonlijk vin ik dat mooier als op een renault
wat heeft een jumper niet wat een renault heeft eigenlijk?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb vanmiddag in een ducato gereden wat feitelijk dezelfde bus is als een jumper. het was er een met toeters en bellen op zich een prachtige bus.
maar dan ga je rijden.. een ducato / jumper is dan echt een bus. het hobbelt is erg wind gevoelig en is lawaaig. ook een nadeel vind ik dat je echt “op de bok ” zit . voor je gevoel val je zo het zijraampje uit als je het open doet.
een traffic is verreweg de meest comfortabele bus waar ik ooit in gereden heb. hij is stil, snel niet bovenmatig zijwind gevoelig en hij hobbelt dus niet.
het blijft een bus, en daar moet je van houden, maar het is een ervaring die het dichts bij een normale luxe auto ligt in het bus gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Je doet wel erg je best om géén Citroën te hoeven rijden/kopen, Erik
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik ga voor de titel: citroen forum lid met de meeste niet citroens !
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
erik wijngaarden schreef:het blijft een bus, en daar moet je van houden, maar het is een ervaring die het dichts bij een normale luxe auto ligt in het bus gebeuren.
Als de C5 Break Service geen optie voor je is en de Jumper teveel bus, is er nog een Citroën die juist aan bovenstaande criteria van voldoet.
De Citroën Jumpy is (onderstel)technisch gebaseerd op de comfortabele Citroën Evasion (en Peugeot 806). Door deze basis en de onafhankelijke multilink wielophanging ligt de rijbeleving van de Jumpy zeer waarschijnlijk nog veel dichter bij een personenwagen dan een Opel Trafic…
En ook leverbaar in een verlengde uitvoering (Prestige ) met dubbele cabine.
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986